تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷
کد خبر : 11117

فضاهای شهری باید هنری باشد/ نقش پررنگ شهرها در تحقق اقتصاد خلاق

فضاهای شهری باید هنری باشد/ نقش پررنگ شهرها در تحقق اقتصاد خلاق

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی: فضاهای شهریباید هنری باشد/ نقش پررنگ شهرها در تحقق اقتصاد خلاق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی گفت: فضاهای شهری باید هنری باشد و جاذبه هایی در شهرها ایجاد کنیم تا گردشگر ماندگاری بیشتری در شهرها داشته باشد. به گزارش دنیای اسراربه نقل

Print Friendly, PDF & Email

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی:

فضاهای شهریباید هنری باشد/ نقش پررنگ شهرها در تحقق اقتصاد خلاق

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی گفت: فضاهای شهری باید هنری باشد و جاذبه هایی در شهرها ایجاد کنیم تا گردشگر ماندگاری بیشتری در شهرها داشته باشد.

به گزارش دنیای اسراربه نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، پویا محمودیان در اجلاس هم اندیشی روسای کمیسیون های شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها با اشاره به اینکه شوراهای شهر به عنوان سرمایه اجتماعی و مدافع حقوق شهروندی نهادی تصمیم ساز و تصمیم گیر در کنار شهرداری ها به عنوان رکنی قوی در عرصه اجرایی به شمار می روند، اظهار کرد: این دو مجموعه می توانند در کنار هم سبب خیر و رونق در حوزه گردشگری و صنایع دستی باشند.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۹ اقتصاد خلاق و نقش شهرها در آن در حال پررنگ شدن است و به همین سبب عناوینی همچون، شهر سلامت، شهر هوشمند، شهر گردشگر و …. برای نشان دادن جایگاه و تاثیرگذاری شهرها به آنها اطلاق شده است.

معاون صنایعدستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه برای توسعه گردشگریقرار نیست شهرهای جدیدی خلق کنیم بلکه باید از بضاعت شهرهای کنونی استفاده کنیم،تصریح کرد: این کار سبب می شود شهرها به مکانی تاثیرگذار برای تحقق شعار سال مبنیبر رونق تولید ملی، تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه رقبای ایران در عرصه گردشگری بیکار ننشسته اند و در حال برنامه ریزی در این زمینه هستند، گفت: البته ما در سال های اخیر سعی در جهانی کردن شهرها و روستاهای مختلف که دارای ظرفیت های صنایع دستی و گردشگری هستند، داشتیم که موفق شدیم نظر بسیاری از گردشگران خارجی را به روستاهای ایران جلب کنیم.

محمودیان افزود: فضاهای شهری باید هنری باشد و جاذبه هایی در شهرها ایجاد کنیم تا گردشگر ماندگاری بیشتری در شهرها داشته باشد. ما در این زمینه به تجربه موفق برگزاری هفته صنایع دستی در خیابان استاد نجات اللهی تهران با حضور هزاران نفر از شهروندان دست پیدا کردیم که این کار با همکاری شورای شهر تهران و شهرداری این شهر محقق شد.

توسعه زیرساخت های گردشگری گردش مالی در شهرها ایجاد می کند

در ادامه این اجلاس، سید حسن قاضی عسگر، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با بیان اینکه توسعه گردشگری به توزیع ثروت در جامعه کمک می کند، اظهارکرد: باید نواقص مجموعه مدیریتی در این زمینه را احصا و در راستای پیشبرد اهداف ازآن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در کشوری که ادعای اسلامی بودن دارد باید وضعیت بهداشتی شهر برای میزبانی از گردشگران به ویژه در سرویس های بهداشتی عمومی بهبود پیدا کند زیرا توسعه زیرساخت ها می تواند گردش مالی در شهر ایجاد کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان بیان کرد: شناسایی آداب و فرهنگ گذشته می تواند به توسعه گردشگری ما کمک کند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.