تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
کد خبر : 11635

نیروی انتظامی با تخلفات حادثه ساز باقدرت برخورد میکند

نیروی انتظامی با تخلفات حادثه ساز باقدرت برخورد میکند

نیروی انتظامی با تخلفات حادثه ساز باقدرت برخورد میکند به گزارش دنیای اسرار:فرمانده انتظامی استان اصفهان: مبارزه با سرقت مهم‌ترین دغدغه و اولویت نیروی انتظامی استان اصفهان است.سردار مهدی معصوم بیگی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش آمار سرقت گفت: در سه ماهه اول سال جاری ۲۸ باند سرقت شناسایی و با

Print Friendly, PDF & Email

نیروی انتظامی با تخلفات حادثه ساز باقدرت برخورد میکند

به گزارش دنیای اسرار:فرمانده انتظامی استان اصفهان: مبارزه با سرقت مهم‌ترین دغدغه و اولویت نیروی انتظامی استان اصفهان است.
سردار مهدی معصوم بیگی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش آمار سرقت گفت: در سه ماهه اول سال جاری ۲۸ باند سرقت شناسایی و با آن‌ها برخورد شد که به ترتیب سرقت منزل ۲۹ درصد، داخل خودرو ۱۵ درصد، اماکن ۱۴ درصد از کل باندهای منهدم شده را شامل می‌شوند که نسبت به مدت مشابه کاهش چشمگیری داشته است.
وی افزود: در سال جاری ۳۶ درصد دستگیری متهمان افزایش داشته و ارزش اموال مکشوفه در این حوزه ۱۶۰ میلیارد ریال بوده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان از تشکیل ۶۰۰ پرونده در حوزه قاچاق کالا خبرداد و ابراز داشت: حدود ۷۰۰ نفر قاچاقچی کالا در همین رابطه دستگیر و حدود ۳۰۰ وسیله نقلیه نیز توقیف شده‌اند.
وی ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در ۳ ماهه اول سال ۹۸ را بالغ بر ۳۸۴ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۱۷۰ انبار در سطح استان که مضنون به نگهداری از کالاهای قاچاق بوده‌اند مورد بازرسی قرار گرفتند که نتایج خوبی در این خصوص به دست آمد.
به گفته سردار معصوم بیگی یک شبکه مهم قاچاق سوخت به مقدار میلیارد و سی‌هزار لیتر سوخت را داشته در استان شناسایی و با آن برخورد شده است.
وی در خصوص دیگر اقدامات نیروی انتظامی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا گفت: اجرای ۱۵۵ مرحله ایستگاه ایست و بازرسی موقت در محورهای آلوده به قاچاق کالا و ارز از دیگر اقداماتی بوده است که به شکل ویژه انجام شده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان از افزایش ۲۲ درصدی انهدام باندهای جعل و کلاهبرداری در۳ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ خبر داد و تشریح کرد: ارزش ریالی جرائم اقتصادی کشف شده در این حوزه بیش از ۳۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است.
وی با بیان اینکه در طرح ظفر ۵، بالغ بر دو هزار خودرو توقیف شده است افزود: از جمله دلایل توقیف این خودروها دور دور کردن، ایجاد مزاحمت برای مردم و برهم‌زدن نظم عمومی در معابر و خیابان‌ها بوده است.
سردار معصوم بیگی با اشاره به این که طرح تابستانه از اول تیرماه آغاز شده است خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم آمار جانباختگان ناشی از تصادفات را در شهر و جاده‌ها کاهش دهیم.
وی در ادامه افزود: اولین عامل در کاهش تصادفات مردم هستند که با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نقش بسزایی در کاهش تصادفات دارند.
فرمانده نیرو انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در تصادفاتی که خسارت آن تا ۹ میلیون تومان است نیاز به کروکی پلیس نیست تاکید کرد: مردم از مسدود کردن خیابان‌ها در اینگونه تصادفات بپرهیزند و در صورتی که اختلافی بین دو راننده وجود نداشته باشد با مراجعه به شرکت‌های بیمه می‌توانند خسارت خود را دریافت کنند.
سردار معصوم بیگی در ادامه به دستورالعمل نیروی انتظامی در راستای تهسیل فرایند ترخیص وسایل نقلیه و مساعدت در پرداخت جریمه‌ها اشاره و افزود: امکان پرداخت جریمه این خودروها به صورت اقساط در طی یک سال فراهم شده است ولی رانندگانی که به دلیل مستی، مصرف مواد مخدر و قرص‌های روانگران جریمه شده‌اند و افرادی که دارای نمره منفی هستند تا پایان ممنوعیت رانندگی و همچنین خودروهایی که دستور قضایی در توقیف هستند امکان استفاده از این طرح را ندارند.
وی از تشدید برخورد با توقف‌های غیر مجاز و پارک‌های دوبل در طرح تابستانه خبر داد و ابراز داشت: در همین راستا ۵۸۰ تیم خودرو مکانیزه در این خصوص به کار گرفته شده است.
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه طبق آمار پزشکی قانونی تعداد جانباختگان ناشی از تصادفات در درون شهر ۹درصد کاهش داشته اظهار کرد: سهم موتورسیکلت در تصادفات درون شهر ۳۲ درصد، عابرین پیاده ۴۹ درصد و سایر موارد ۱۹ درصد بوده است و همچنین تعداد جانباختگان راکب موتورسیکلت ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش و در بخش عابرین پیاده نیز ۲۲ درصد افزایش داشته است.
وی پرحادثه ترین روز هفته را شنبه اعلام کرد و گفت: حدود ۲۱ درصد تصادفات در طی یک هفته در این روز رخ می‌دهد و پرحادثه‌ترین ساعت در شبانه روز نیز ساعت  ۲۰الی ۲۲ است. که ۱۹ درصد تصادفات در این ساعات اتفاق افتاده است.
معصوم بیگی علت بیشتر تصادفات درون شهر را عدم توجه به جلو با ۴۷ درصد اعلام کرد و گفت: تعداد جانباختگان در تصادفات برون شهری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کنترل شده و تصادفات خسارتی با افزایش مواجه بوده است.
به گفته وی بیشترین تصادفات در جاده ها در ساعات ۱۶ الی ۲۰ بوده که حدود ۲۷ درصد تصادفات را در طول شبانه روز به خود اختصاص داده و همچنین بیشترین علت‌های وقوع تصادف در برون شهر مربوط به عدم توجه به جلو ۴۲ درصد، عدم توانایی در کنترل سرعت وسیله نقلیه  ۱۹ درصد و عدم رعایت حق تقدم ۸ درصد بوده است.
سردار معصوم بیگی پر حادثه‌ترین محورهای استان در ۳ ماهه اول سال ۹۸ را اصفهان به کاشان، سمیرم به یاسوج و دامنه به الیگودرز اعلام کرد.
وی در خصوص حوزه مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در سال جاری حدود ۱۲ هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده و ۳۶ باند تهیه و توزیع نیز شناسایی و منهدم شده‌اند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان به ۳۳۵ طرح پاکسازی نقاط آلوده در سطح استان اشاره کرد و افزود: کنترل محورهای مواصلاتی نیز در ۱۵۴ مرحله انجام شده و تعداد افراد دستگیر شده در حوزه مواد مخدر ۲۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است .
وی با بیان اینکه در فضای مجازی جرم صد در صد افزایش داشته است اظهار کرد: برداشت‌های اینترنتی غیر مجاز از حساب‌های بانکی، کلاهبرداری رایانه‌ای و مزاحمت اینترنتی در رتبه‌های اول تا سوم جرائم در این حوزه قرار دارند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه افزود: شهروندان فریب کلاهبرداران اینترنتی با موضوع ثبت نام کلاس‌های تابستانه ارزان قیمت را نخورند و حتما به موسسات دارای مجوز جهت ثبت نام مراجعه کنند و همچنین فریب آگهی‌های جعلی استخدام را نخورند.
وی به مردم توصیه کرد: حتی‌المقدور از کارت خوان‌های دست فروشان استفاده نکنند و در صورت استفاده نیز رمز را در اختیار فروشنده قرار ندهند و مطمئن شوند که دستگاه کارت خوان شکسته یا دستگاه دیگری به آن متصل نیست.
سردار معصوم بیگی با بیان اینکه ۸۰۰ هزار تماس امداد خواهی با پلیس ۱۱۰ در سه ماه اول سال جاری گرفته شده است گفت: بیشترین امدادخواهی‌ها مربوط به حوزه تصادفات با ۲۲ درصد، نزاع و درگیری با ۲۱ درصد و سرقت با ۱۰ درصد بوده است و روزانه بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ تماس و ۳۶۴ تماس نیز در یک ساعت با این مرکز گرفته شده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای اسرار در خصوص علت عدم تحویل مجموعه ایراندوست با توجه به حکم قضایی مبنی بر تحویل آن مکان که متعلق به سازمان زندان‌های استان اصفهان است، گفت: به طور مشخص در این خصوص یک گردش کاری را ستاد کل نیروهای مسلح انجام داده و دستوری صادر شده که باید فرایند آن طی شود و مراحل آن در حال انجام است و همچنین این یک موضوع حقوقی پیچیده است و تا این لحظه فرایند و قاعده‌ای که به نیروی انتظامی ابلاغ شود مبنی بر تحویل مکان نامبرده نبوده و به خصوص از طرف ستاد کل نیروهای مسلح دستوری صادر نشده است.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.