تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
کد خبر : 12424

افزایش اعتماد مردم به نیروی انتظامی استان اصفهان

افزایش اعتماد مردم به نیروی انتظامی استان اصفهان

افزایش اعتماد مردم به نیروی انتظامی استان اصفهان به گزارش دنیای اسرار:فرمانده انتظامی استان اصفهان: در نظرسنجی‌های اخیر نیروی انتظامی استان اصفهان در صدر رضایتمندی مردمی قرار گرفته است. سردار مهدی معصوم بیگی در نشست خبری صبح امروز(سه‌شنبه) ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: رسانه‌ها نقش اساسی در ایجاد احساس امنیت در جامعه دارند و رسانه‌ها

Print Friendly, PDF & Email

افزایش اعتماد مردم به نیروی انتظامی استان اصفهان


به گزارش دنیای اسرار:فرمانده انتظامی استان اصفهان: در نظرسنجی‌های اخیر نیروی انتظامی استان اصفهان در صدر رضایتمندی مردمی قرار گرفته است.

سردار مهدی معصوم بیگی در نشست خبری صبح امروز(سه‌شنبه) ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: رسانه‌ها نقش اساسی در ایجاد احساس امنیت در جامعه دارند و رسانه‌ها به عنوان امین مردم‌، مطالبات آن‌ها را دریافت و به مسئولین منعکس می‌کنند.
وی به افزایش رضایتمندی مردم از نیروی انتظامی استان اشاره کرد و افزود: در نظرسنجی‌های اخیر نیروی انتظامی استان اصفهان در صدر رضایتمندی مردمی قرار گرفته که بخش زیادی از این موفقیت به تلاش رسانه‌ها مربوط می‌شود.
سردار معصوم بیگی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی نیروی انتظامی اعتماد مردم است اظهارکرد: خوشبختانه اعتماد مردم به نیروی انتظامی در استان اصفهان روبه افزایش است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص مقابله با سرقت در سال جاری گفت: در چهار ماهه اول سال جاری با ۴۰ باند سرقت برخورد شده که به ترتیب سرقت از منازل، سیم و کابل برق و باندهای سرقت داخل خودرو در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی با سارقین و اخلال‌گران در آرامش مردم با جدیت برخورد می‌کند ابراز داشت: تعداد بازداشت شد‌گان در حوزه سرقت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۹ درصد و میزان کشف اموال مسروقه ۱۵ درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان از تشکیل ۸۰۰ پرونده در حوزه قاچاق کالا خبر داد و افزود: حدود ۹۵۰ نفر قاچاقچی کالا در همین رابطه دستگیر و با آن‌ها برخورد شده است و توقیف وسیله نقلیه در این حوزه ۲۲درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.
وی ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در چهار ماهه اول سال ۹۸ را بالغ بر ۴۴۸ میلیارد ریال اعلام کرد.
سردار معصوم بیگی به رشد پنج برابری کشفیات در حوزه قاچاق سوخت اشاره و تصریح کرد: نیروی انتظامی قاچاق سوخت را از مرکز کشور تا مرز و از مرز تا مرکز کشور دنبال می‌کند.
به  گفته وی در جهت مقابله با احتکار و قاچاق کالا کنترل انبارهای سطح استان به صورت جدی انجام می‌شود و در سال جاری به منظور مبارزه با قاچاقچیان محورهای مواصلاتی استان در ۲۰۷ مرحله کنترل میشوند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان از افزایش ۳۱ درصدی مقابله با جرائم اقتصادی در چهار ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ خبر داد و گفت: با ۱۴ باند فعال جعل و کلاهبرداری در سطح استان برخورد شده است.
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان از فعال شدن پلیس نامحسوس در جاده‌های برون و درون شهری خبر داد و تشریح کرد: افراد در غالب تیم‌های مشخص به صورت شبانه روزی در حال کنترل قانون‌گریزان در حوزه راهنمایی و رانندگی هستند.
وی با اشاره به عملیاتی شدن این طرح طی یک ماه گذشته افزود: نیروی‌های پلیس در این حوزه تخلفاتی همچون سرعت غیرمجاز، سبقت غیر مجاز، دور زدن‌های بی‌جا و رفتارهای خلاف قانون و پرمخاطره را کنترل می‌کنند.
سردار معصوم بیگی از جریمه خودروهای متوقف در مکان های توقف ممنوع و دوبل به صورت مکانیزه خبر داد و ابراز داشت:  امیدواریم  این امر باعث روان‌سازی ترافیک و کاهش دغدغه‌های مردم در این حوزه شود.
وی با بیان اینکه در طرح ظفر۵ با آلودگی صوتی، دوردورکردن، سگ گردانی، ایجاد مزاحمت برای مردم و بر هم‌زدن نظم عمومی در معابر و خیابان‌ها برخورد می‌شود افزود:‌ این طرح از اردیبهشت ماه سال ۹۸ اجرایی و تا به امروز دو هزار و ۱۴۱ خودرو توقیف و با آن‌ها برخورد شده است.
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه طبق آمار پزشکی قانونی تعداد جانباختگان ناشی از تصادفات در درون شهر ۱۳ درصد کاهش داشته است اظهار کرد: سهم موتورسیکلت در تصادفات درون شهر ۴۱درصد، عابرین پیاده ۳۸ درصد و سایر وسایل نقلیه ۱۹ درصد بوده است.
وی در ادامه به کاهش ۱۱ درصدی آمار تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و گفت: متاسفانه شدت تصادفات در جاده‌ها بالا بوده که این امر باعث افزایش ۱۰ درصدی تعداد جانباختگان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شده است.
سردار معصوم بیگی دلیل اصلی تصادفات جاده‌ا‌ی را خواب آلودگی و سرعت غیرمجاز اعلام و تصریح کرد: حدود نه هزار خودرو در این خصوص توقیف و به پارکینگ منتقل شده است.
به گفته وی بیشترین علت‌ وقوع تصادفات مربوط به عدم توجه به جلو ۴۳ درصد، عدم توانایی در کنترل سرعت وسیله نقلیه ۱۸ درصد و عدم رعایت حق تقدم ۸ درصد و تغییر ناگهانی مسیر ۵درصد بوده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه نیروی انتظامی به عنوان یک کار ویژه به موضوع مبارزه با مواد مخدر نگاه می‌کند اظهار کرد: در سال جاری حدود ۱۵ تن انواع مواد مخدر کشف و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.
وی از افزایش کشف ۶۰۰ درصدی کشفیات مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه خبر داد و افزود: در سال جاری با ۵۰ باند مواد مخدر در سطح استان اصفهان برخورد و تعداد بازداشت شدگان در این حوزه با افزایش ۲۷ درصدی همراه بوده است.
معصوم بیگی ادامه داد: در حوزه برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر ۳۶ درصد و در بخش حمل‌کنندگان مواد مخدر ۳۹ درصد و حوزه تولیدکنندگان و فروشندگان خرد مواد مخدر ۱۶ درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه در فضای مجازی کماکان با افزایش جرم روبه رو هستیم اظهار کرد: برداشت‌های اینترنتی غیر مجاز از حساب‌های بانکی با رشد فزاینده ۲۰۰ درصدی مواجه بوده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه افزود: کلاهبرداری رایانه‌ای با رشد ۸۰ درصدی و مزاحمت‌های اینترنتی با رشد ۶۳ درصدی همراه بوده است.
وی با بیان اینکه اقدامات ویژه‌ای در حوزه مبارزه با جرائم اینترنتی انجام شده تشریح کرد: طرح مقابله با کسب و کارهای غیرمجاز اینترنتی و ارازل‌ و اوباش فضای مجازی با جدیت دنبال می‌شود.
وی افزود: طرح مقابله با فروش سلاح و مهمات غیرمجاز در فضای مجازی را به عنوان یک کار ویژه در دست اجرا داریم.
سردار معصوم بیگی با اشاره به یک میلیون و ۴۴۹ هزار تماس امداد خواهی با پلیس ۱۱۰ در چهارماه اول سال جاری گفت: به طور میانگین ۴۸۰ تماس در یک ساعت با این مرکز گرفته شده است.
وی تحرک ارازل‌ و اوباش را خط قرمز نیروی انتظامی استان اصفهان دانست و اظهارکرد: در این حوزه افزایش ۳۸ درصدی برخورد را داشته‌ایم.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.