تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱
کد خبر : 13725

پلیس هوشمند امین مردم

پلیس هوشمند امین مردم

پلیس هوشمند امین مردم فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان: نیروی انتظامی با هماهنگی مسئولین عراق برگ تردد اربعین یا همان گذر موقت را صادر می‌کند. به گزارش دنیای اسرار:مهدی معصوم‌بیگی در نشست‌خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران،ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به شهادت یک مأمور انتظامی در محور مواصلاتی شاهین‌شهر در برخورد

Print Friendly, PDF & Email


پلیس هوشمند امین مردم

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان: نیروی انتظامی با هماهنگی مسئولین عراق برگ تردد اربعین یا همان گذر موقت را صادر می‌کند.

به گزارش دنیای اسرار:مهدی معصوم‌بیگی در نشست‌خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران،ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به شهادت یک مأمور انتظامی در محور مواصلاتی شاهین‌شهر در برخورد با دو سارق مسلح اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی روزی نیست که جانباز یا مصدوم و شهید برای امنیت این مرز و بوم ندهد و این جانفشانی‌ها و ایثارها است که امنیت مردم را حفظ کرده است.
وی در خصوص صدور گذرنامه مراسم اربعین، گفت: نیروی انتظامی با هماهنگی عراق برگ تردد اربعین یا همان گذر موقت را صادر می‌کند که اعتبار این روادید یک ماهه است و مراجعه به مرزها باید حتما با گذرنامه صورت بگیرد.
فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: گذرنامه دائم باید حداقل دارای سه ماه اعتبار باشد و کسانی که فاقد این گذرنامه هستند به پلیس +۱۰ مراجعه کنند و در ابتدای کار برای آن‌ها برگ گذر موقت صادر و فرایند گذرنامه دائم دنبال می‌شود و همچنین برگه گذر موقت تا پایان اربعین حکم گذر دائم دارد.
وی در ادامه به ارائه عملکرد نیروی انتظامی استان در شش ماهه اخیر پرداخت و تشریح کرد: در این مدت با ۶۲ باند سرقت در سطح استان برخورد و سارقین این باندها دستگیر شدند
سردار معصوم بیگی افزود: برخورد با باندهای سرقت در استان ۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته و این نشانگر برخورد جدی نیروی انتظامی با سارقین است.
وی به افزایش ۱۲ درصدی قدرت کشف اموال مسروقه در شش ماهه اخیر اشاره و تصریح کرد: این امر نشان دهنده کاهش فاصله بین وقوع و کشف جرم بوده و در این کشفیات ۳۳۰ میلیارد تومان اموال مسروقه از سارقین کشف شده است.
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان از کاهش وقوع جرم درحوزه جعل و کلاهبرداری خبر داد و افزود: در حوزه جعل ۳۰ درصد کاهش جرم و در حوزه کلاهبرداری حدود ۲۶ درصد کاهش ایجاد شده است همچنین با ۲۳ باند جعل و کلاهبرداری در شش ماهه امسال برخورد شد و حدود ۵۵۰ نفر از کلاهبرداران و جاعلین استان دستگیر شدند.
به گفته وی انبار احتکار برنج که بیش از ۴۳۰ تن برنج را احتکار کرده بود با اقدامات نیروی انتظامی کشف و ضبط شده است.
سردار معصوم بیگی از راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی خبر داد و تصریح کرد: در راستای مقابله با جرایم اقتصادی، پلیس امنیت اقتصادی به زودی در استان راه‌اندازی می‌شود که در این بخش یک پلیس تخصصی تحت این عنوان تشکیل می‌شود و مأموریت آن تنها برخورد جدی با جرایم اقتصادی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه ارتقاء فرهنگ ترافیکی باعث کاهش ۹ درصدی جانباختگان ناشی از تصادفات درون شهری شده است تصریح کرد: همچنین جانباختگان موتورسیکلت‌ کاهش ۲۲ درصدی داشته اما جانباختگان عابران پیاده با افزایش هشت درصدی مواجه بوده است.
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با تأکید بر اینکه جانباختگان تصادفات برون شهری با کاهش دو درصدی مواجه بوده گفت: علیرغم این کاهش ۴۳۱ نفر جان خود را در شش ماه اخیر در جاده‌های استان از دست دادند همچنین ۹ هزار نفر در محورهای استان مصدوم شدند.
وی با بیان اینکه ۴۵ درصد تصادفات سهم موتورسیلکت‌ها است، افزود: این عدد در سال گذشته ۵۳ درصد بوده که با رعایت قوانین شرایط بهتر شده است و در کل ۳۳ درصد تصادفات سهم عابر پیاده و ۲۲ درصد سهم خودرو بوده است.
سردار معصوم بیگی با بیان اینکه در بحث استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران موفق نبودیم، تاکید کرد: باید به موضوع فرهنگ‌سازی در این خصوص بیشتر توجه شود و تنها فعالیت پلیسی در این زمینه تاکنون کارساز نبوده است و رسانه‌ها باید در زمینه ترویج استفاده از کلاه ایمنی با پلیس همکاری کند.
وی پرحادثه‌ترین روز در تصادفات روز چهارشنبه با ۳۱.۶ درصد اعلام و ابراز کرد: پرحادثه‌ترین ساعات شبانه‌روز نیز ساعت ۱۸ تا ۲۲ شب بوده که این ساعت ۲۸ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده و همچنین بیشترین علل تصادفات عدم توجه به جلو بوده که ۴۰ درصد تصادفات را منجر شده است.
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در شش ماهه سال ۹۸ بیشترین برخورد با تخلفات حادثه‌ساز مربوط به گذرگاه عابرپیاده بوده است، افزود: در این زمینه پلیس ۸۳ درصد افزایش برخورد با این تخلفات را داشته اما در مجموع با کاهش تخلفات حادثه‌ساز مواجه بوده‌ایم اما در برخورد با موتورسیکلت سواران بیشترین تخلف عبور از پیاده‌روها است که در این زمینه با افزایش هفت درصدی برخوردها روبه‌رو بوده‌ایم.
وی در خصوص الزامات خودروها در آستانه فصل پاییز و زمستان گفت: هر خودرویی که فاقد معاینه فنی است باید برگه معاینه فنی خود را دریافت کند چرا که آلودگی هوا علاوه بر تأثیر برافزایش بیماری‌ها به نوعی حق‌الناس بوده و افراد باید در این زمینه حساسیت‌های لازم را داشته باشند.
سردار معصوم بیگی درحوزه معاینه فنی خودروها با بیش از ۱۲۰ هزار خودرو برخورد شده است،افزود : در همین راستا ۲۶ هزار خودرو توقیف و شش هزار و ۵۰۰ خودرو به تعمیرگاه اعزام شدند همچنین بالغ بر ۶۳ هزار برخورد با کامیون‌ها شده است.
وی با بیان اینکه در چند ماه گذشته پلیس کنترل نامحسوس ترافیک در جاده‌ها و شهرهای استان اصفهان ایجاد شده است تشریح کرد: تلاش نیروی انتظامی بر تقویت و افزایش کنترل نامحسوس عبور ترافیکی در محورهای استان است همچنین در زمینه اخلال در نظم اجتماعی با مواردی چون لایی کشیدن، شیشه دودی، دور دور کردن برخوردهای لازم صورت می‌گیرد و تاکنون با پنج هزار خودرو در این زمینه برخوردهای لازم انجام شده است.
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در خصوص ترخیص خودروها یا موتورسیکلت‌های توقیف شده به مناسبت هفته نیروی انتظامی گفت: از روز شنبه هفته آینده (۱۳ مهرماه) رانندگانی که خودرو یا موتورسیکلت آنها توقیف شده است به استثنای آن‌ها که دستور قضایی دارند می‌توانند وسایل نقلیه خود را ترخیص کنند و در هزینه پارکینگ این افراد ۳۰ درصد تخفیف لحاظ شده است.
به گفته وی مناسبت این هفته رانندگانی که مدارک یا پلاک آن‌ها توسط پلیس توقیف شده می‌توانند مدارک خود را دریافت کنند به استثنای سه دسته از رانندگان که عبارتند از: رانندگانی که در حال مستی مدارک آنها ضبط شده، رانندگانی که نمره منفی تخلفات حادثه‌ساز دارند و رانندگان پایه سومی که رانندگی غیرمجاز همچون رانندگی در شب یا بزرگراه‌ها داشته‌اند.
سردار معصوم بیگی با بیان اینکه در شش ماه گذشته بیش از ۲۳ تن انواع موادمخدر در استان کشف شده است افزود: این میزان نشان دهنده افزایش ۲۰ درصدی در حوزه کشف نسبت به مدت مشابه سال گذشته است وهمچنین بالغ بر سه تن موادمخدر تنها در شهریورماه کشف و علاوه بر آن یک محموله ۲۴۳ کیلویی هم در نطنز کشف شده است.
وی به اجرای ۶۷۸ طرح پاکسازی نقاط آلوده اشاره و افزود: اولین اولویت این پاکسازی‌ها اطراف مدارس و مراکز آموزشی بوده است.
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان از افزایش ۷۱۱ درصدی کشفیات موادمخدر شیشه خبرداد و اظهار کرد: این امر بسیار نگران کننده است و به طور جدی هوشیاری خانواده‌ها را می‌طلبد که در زمینه فرزندان خود به هوش باشند.
وی با اشاره به اینکه در فضای مجازی جرایم ۱۴۸ درصد افزایش افزایش داشته است گفت : کشف جرم درفضای مجازی با افزایش ۱۰۸ درصدی روبه‌رو بوده و این نشانگر ارتقاء قدرت کشف پلیس در فضای مجازی است.
به گفته معصوم بیگی ۲۸۶ درصد کلاهبرداری اینترنتی افزایش و مزاحمت‌های اینترنتی نیز با افزایش ۶۴ درصدی مواجه بوده است .
وی دلیل عمده این کلاهبرداری‌ها را عدم ارائه رمز دوم یکبار مصرف از طرف بانک‌ها دانست و تصریح کرد:متأسفانه این مطالبه پلیس هنوز انجام نشده و این کار قطعا به پیشگیری از سرقت از کارت‌های مردم می‌انجامد.
فرمانده نیروی انتظامی در خصوص سایر دلایل افزایش جرم در فضای مجازی گفت: دیگر دلیل این افزایش خریدهای اینترنتی توسط مردم است و مهمترین موضوع در این زمینه عدم توجه مردم به موارد امنیتی است که فرصت‌ سرقت را در اختیار سارقین قرار می‌دهند.
وی با بیان اینکه در شش ماهه اخیر بالغ بر دو میلیون و ۲۰۰ هزار بار شماره ۱۱۰ به صدا درآمده است تشریح کرد: این رقم شامل ۳۷۵ هزار تماس ماهیانه، ۱۲ هزار تماس روزانه و ۵۰۰ مرتبه تماس در یک ساعت را شامل می‌شود که موضوعات این امدادخواهی‌ها نیز شامل ۲۳ درصد تصادفات، ۲۱ درصد نزاع و درگیری اجتماعی، ۱۰ درصد سرقت و ۹ درصد سایرموارد بوده است.
به گفته معصوم‌بیگی در شش ماهه اخیر شکایت از نیروی انتظامی با کاهش چهار درصدی مواجه بوده است.

خبرنگار: شهره باقری

عکاس:احسان حسین آبادی

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.