تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
کد خبر : 13843

معصوم بیگی: شهر قانونمند نیازمند شهروندان مسئولیت پذیر است معصوم بیگی: شهر قانونمند نیازمند شهروندان مسئولیت پذیر است

معصوم بیگی: شهر قانونمند نیازمند شهروندان مسئولیت پذیر است معصوم بیگی: شهر قانونمند نیازمند شهروندان مسئولیت پذیر است

فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: اگر بخواهیم شهر و جامعه و کشور قانومندی داشته باشیم باید مردم قانونمند باشند؛ شهروند قانونمند موظف به رعایت سه وظیفه قانونمندی، مشارکت جویی و مسئولیت پذیری است. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایمنا:سردار مهدی معصوم بیگی صبح امروز -۱۴ مهر- در آیین تجلیل از نمونه ترافیکی استان اصفهان با

Print Friendly, PDF & Email

فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: اگر بخواهیم شهر و جامعه و کشور قانومندی داشته باشیم باید مردم قانونمند باشند؛ شهروند قانونمند موظف به رعایت سه وظیفه قانونمندی، مشارکت جویی و مسئولیت پذیری است.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایمنا:سردار مهدی معصوم بیگی صبح امروز -۱۴ مهر- در آیین تجلیل از نمونه ترافیکی استان اصفهان با اشاره به اینکه رویکرد نیروی انتظامی برقراری امنیت با مشارکت خود مردم است، اظهار کرد: بر همین اساس نیروی انتظامی تلاش می کند تا بسترها و مولفه های حضور مردم را به صورت نظامند برقرار کند.

وی تأکید کرد: همیاران پلیس، پلیس یاران، نگهبانان محله و پلیس افتخاری در برقراری نظم و امنیت برای شهروندان مشارکت دارند.

شهر قانونمند، شهروند قانونمند

وی تصریح کرد: واژه شهرقانونمند و در سطح بالاتر مدینه فاضله که همه به دنبال آن هستند به معنای این است که باید شهروند قانونمند داشته باشیم.

معصوم بیگی با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم شهر، جامعه و کشور قانونمندی را داشته باشیم باید شهروندان قانونمند باشند، افزود: شهروند قانونمند موظف به رعایت سه وظیفه مشارکت جویی، مسئولیت پذیری و قانونمندی است.

وی افزود: اگر این سه مولفه در بین شهروندان موجود نباشد طبیعی است که با شهرقانونمند فاصله داریم.

فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: شهروندان باید مشارکت جویی، مسئولیت پذیری و قانونمندی را از ابتدا آموزش ببینند به همین دلیل تأکید بر سرمایه گذاری بیشتر بر روی کودکان و نوجوانان است که این روند مبنای عرفی، شرعی و مدیریتی دارد.

همیاران پلیس و تذکر مودبانه به رانندگان

وی اظهارکرد: طرح هایی مانند همیاران پلیس و پلیس یاران جوان تمرکز بر این قشر از جامعه است و علاوه بر اینکه این گروه خودشان قانون را رعایت می کنند به پلیس هم در ملزم کردن شهروندان به رعایت قانون کمک می کنند و به مردم و رانندگان مودبانه تذکر می دهند.

معصوم بیگی ادامه داد: همراهی آموزش و پرورش در این زمینه بسیار خوب بوده است و همکاران انتظامی با حضور در مدارس آموزش های ترافیکی لازم و رعایت قانون و پرهیز از تخلفات رانندگی را به دانش آموزان می دهند.

وی تأکید کرد: امروز پلیس مدرسه نقش مهم و اساسی در کنترل ترافیک برای دانش آموزان دارند تا از بروز تصادفات جلوگیری شود.

فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه باتوجه به ارائه آموزش ها در کاهش تخلفات همچنان شاهد آمارهای نگران کننده در حوادث ترافیکی هستیم، گفت: در پنج ماهه اخیر تعداد ۴۳۱ نفر جانشان را در تصادفات از دست دادند و حدود ۹ هزار نفر در این حوادث مجروح شدند.

وی اضافه کرد: این درحالی است که حدود ۹درصد کاهش جانباختگان نسبت به سال گذشته وجود داشته است.

استان نمونه ترافیکی چشم انداز آینده اصفهان

فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان این فرهنگ و ظرفیت را دارد که شهر و استان نمونه ترافیکی شود و در چشم اندازهای آینده باید به سمت استان نمونه ترافیکی پیش برویم و برای اتفاق افتادن این امر باید به قانون احترام گذاشته و هنجارهای شهروندی را رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه در پنج ماهه امسال تعدادی از آمار ۹ هزارنفری مجروحان حوادث، معلول و دچار قطع عضو شدند، گفت: این افراد تا آخر عمر بر روی مشکلات ناشی از این حوادث را با خود دارند. راکبین موتورسوار ۴۵ درصد جانباختگان حوادث ترافیکی هستند و ۸۰ درصد فوت آن ها به دلیل ضربه وارد شدن بر سر است که در اثر نگذاشتن کلاه ایمنی اتفاق می افتد.

سردار معصوم بیگی خاطرنشان کرد: گذاشتن کلاه ایمنی رایگان در اختیار مردم از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی برای کاهش این حوادث و جانباختگان است.

وی با تأکید به اینکه شهر قانونمند با شعار به دست نمی آید، افزود: شهروندان در عمل باید قانونمند، مشارکت جو و مسئولیت پذیر باشند و هنجارهای اجتماعی و ترافیکی را رعایت کنند تا رسیدن به هدف اصلی میسر شود.

عدم رعایت قانون حق الناس است

وی با اشاره به اینکه عدم رعایت قانون در حوزه راهنمایی و رانندگی علاوه بر غیرقانونی بودن حق الناس هم است، اظهار کرد: شهروندان موظف به رعایت حقوق هم نوعان خودشان هستند بسیاری از موضوعاتی که امروز مدل های غربی به ما ارائه می کنند برگرفته از دین ما است، فرهنگ غنی دینی و ایرانی ما می تواند الگوی جهانی باشد.

فرماندهی انتظامی استان اصفهان یادآور شد: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است که جایگاه بزرگی دارد و انتظار می رود که استان اصفهان در رعایت قانون و مقررات در بین استان ها متفاوت باشد.

وی خاطرنشان کرد: می توانیم با رعایت سه اصل قانونمندی، مشارکت جویی و مسئولیت پذیری با چشم اندازی نزدیک اصفهان را به عنوان شهر قانونمند معرفی کنیم که در بین استان های دیگر سرآمد و متفاوت باشد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.