تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
کد خبر : 13854

مراکز آموزش فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال و رونق تولید نقش بسزایی دارند

مراکز آموزش فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال و رونق تولید نقش بسزایی دارند

مدیر کل حراست استان اصفهان: مراکز آموزش فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال و رونق تولید نقش بسزایی دارند به گزارش دنیای اسرار، نشستی با حضور آرش اخوان طبسی مدیر کل استان، غلامی مدیر کل حراست استان اصفهان، سید امید طباطبایی مدیرحراست اداره کل، باقوت کارشناس حراست اداره کل، بهبهانی مسئول فناوری اطلاعات و

Print Friendly, PDF & Email

مدیر کل حراست استان اصفهان:


مراکز آموزش فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال و رونق تولید نقش بسزایی دارند

به گزارش دنیای اسرار، نشستی با حضور آرش اخوان طبسی مدیر کل استان، غلامی مدیر کل حراست استان اصفهان، سید امید طباطبایی مدیرحراست اداره کل، باقوت کارشناس حراست اداره کل، بهبهانی مسئول فناوری اطلاعات و پارسا کارشناس حراست کل استان صورت پذیرفت.
در ابتدای این نشست آرش اخوان در خصوص طرح های جدید آموزشی اعم از نظام آموزش دوگانه، صلاحیت حرفه ای شاغلین در صناایع و صنوف و اجرای پروژه مشترک طراحی و ساخت سازه دینامیک و تمام هوشمند با همکاری مربیان و کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان مطالبی را بیان نمود.
اخوان بیان داشت: یکی از سیستم های نوین آموزش مهارتی در دنیا به ویژه در کشور آلمان که به عنوان قطب صنعتی در کل دنیا مطرح است، سیستم آموزش دوگانه است که این سیستم آموزشی تفاوتش با سیستم های عادی آموزش مهارتی این است که در آموزش فنی و حرفه ای استانداردها ۳۰ درصد تئوری و ۷۰ درصد عملی و هر دو در محیط کارگاهی انجام می پذیرد، این در حالی است که در سیستم آموزش دوگانه ۳۰ درصد کل دوره آموزش در مجموعه کارگاهی و ۷۰ درصد آن در محیط صنعت یا صنف (محیط کار واقعی) صورت می پذیرد و فردی که از این سیستم خارج می شود ، یک نیروی ماهر و متخصص است که تا حد زیادی اشتغال او تضمین خواهد شد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان افزود: مربیان و مخاطبین جویای کار بایستی با فناوری روز دنیا پیش روند که این امر مستلزم تغییر نظام آموزشی است تا شکافت اصلی کشور ایران نسبت به سایر کشورها که همان فقر مهارتی و فقدان نیروی ماهر در صنعت است از بین برود.
اخوان بیان داشت: ما توانستیم با مطالعه ی دستورالعمل های موجود در کشور و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، ایده نظام دوآل آلمان را از طریق بخشنامه ها و اختیاراتی که داشتیم بومی سازی کنیم و مجدانه با رصد کامل و استفاده از نقطه نظرات مربیان، مهارت آموزان و کارشناسان حوزه آموزش در جهت بهبود نواقص گام های مؤثری برمی داریم.
وی گفت: تولید ما آموزش و تربیت نیروی متخصص و ماهر و معرفی فرد به صنعت است که با این هدف تولید رونق پیدا می کند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: صنایع شدیدا” نیاز به نیروی ماهر دارند ولی متأسفانه نیروی ماهر کمیاب بوده و افراد بیکار نیز ضعف مهارتی دارند که وظیفه مجموعه آموزش فنی و حرفه ای است که نیروی ماهر تحویل صنعت دهد تا مشکل اشتغال برطرف و تولیدات با کیفیت بهتری در اختیار مشتریان قرار گیرد.
اخوان اهداف این طرح را تبادل دانش و تجربیات عملی و فنی بین مربیان (مدرسان محیط آموزش) و استاد کاران (مربیان تجربی محیط کار)، حرکت در مسیر ارتقای هماهنگی و هم افزایی ظرفیت های آموزشی و محیط کار، افزایش اثربخشی آموزش های فنی و حرفه ای هدفمند و ارائه شده مبتنی بر فرصت های شغلی و درآمدی بازار کار، کاهش هزینه¬های تولید، خدمات و ریسک مخاطرات شغلی از طریق جذب و بکارگیری نیروهای مهارت آموخته، کمک به بنگاه های اقتصادی فعال به منظور تربیت، شناسایی و جذب نیروی کار ماهر مستعد و توانمند، آشنایی با محیط کسب وکار، کسب تجربه و ایجاد آمادگی شغلی در مهارت آموختگان، ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس در مهارت آموختگان برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، ارتقای اخلاق و صلاحیت حرفه ای نیروی کار و جویای کار دانست.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: در حوزه تعمیر وسایل نقلیه سبک، آرایشگر مردانه، گیاهان دارویی، صنایع غذایی، کافی شاپ و بستنی، لوازم خانگی و تعمیر موبایل، مصنوعات چوبی و … نیز اجرایی کردن نظام آموزش دوگانه را شروع کرده‌ایم.
در ادامه مدیر کل حراست استان افزود: با توجه به نامگذاری شعار سال به نام رونق تولید، مراکز آموزش فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال نقش بسزایی دارند.
وی بیان داشت: بایستی آموزش ها به سمت تولید سوق یابند مانند آموزش روش های پرورش بلدرچین، کبک، بوقلمون، شترمرغ، شتر و …
غلامی با اشاره به نقش حراست ها به عنوان مشاور مدیران افزود: آنها می توانند در انتخاب افراد جهت پست های حساس و کارآمد کمک نمایند.
وی خواستار بازدید از گلخانه تولید و پروش سیفی جات از طریق شیرین نمودن آب شور در محل قلعه شور اصفهان شد.
در پایان مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان ضمن قدردانی از تعاملات وهمکاری های ارزشمند دفتر حراست، خواستار اجرای دوره های آموزشی موردنیاز مدیران و کارشناسان حراست کل استان از طریق انعقاد تفاهم نامه گردید.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.