تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
کد خبر : 13962

دانشگاه اصفهان همکار کانون «پتنت ایران» در استان شد

دانشگاه اصفهان همکار کانون «پتنت ایران» در استان شد

دانشگاه اصفهان همکار کانون «پتنت ایران» در استان شد دانشگاه اصفهان به عنوان دفتر همکار کانون پتنت ایران در استان انتخاب شد و متقاضیان ثبت اختراع بین‌المللی از این خطه می‌توانند به دفتر اداره مالکیت فکری آن مراجعه کنند. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:کانون پتنت ایران که زیر مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست

Print Friendly, PDF & Email

دانشگاه اصفهان همکار کانون «پتنت ایران» در استان شد

دانشگاه اصفهان به عنوان دفتر همکار کانون پتنت ایران در استان انتخاب شد و متقاضیان ثبت اختراع بین‌المللی از این خطه می‌توانند به دفتر اداره مالکیت فکری آن مراجعه کنند.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:کانون پتنت ایران که زیر مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه مالکیت فکری و ثبت اختراع خارجی فعالیت می‌کند، از سال ۱۳۸۴ به عنوان واحد مالکیت فکری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی، فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۹۳ در قالب کانون پتنت ایران، امور مرتبط با حوزه مالکیت فکری به ویژه ثبت اختراع را در همه حوزه‌های علم و فناوری عهده‌دار شد.

پتنت (Patent) یا همان سند ثبت اختراع، حق انحصاری است که در قبال اختراع یا ایده ثبت شده، به مخترع یا نماینده قانونی وی اعطا می‌شود. 

مدیر امور فناوری دانشگاه اصفهان اظهارداشت: این دانشگاه در زمان حاضر تنها همکار کانون پتنت ایران در استان اصفهان است و خدمات و مشاوره‌های لازم را به متقاضیات ثبت اختراع خارجی ارائه می‌کند.

حمیدرضا کوفیگر با بیان اینکه ثبت اختراع خارجی برای ورود محصولات جدید و دانش‌بنیان و فناورانه به بازارهای بین‌المللی ضروری است، افزود: افراد یا شرکت‌هایی که دارای محصول یا خدمت جدیدی هستند و قصد دارند آن را تجاری سازی و وارد بازار بین المللی کنند، می‌توانند از خدمات کانون پتنت ایران برای ثبت اختراع خود بهره بگیرند.

وی تصریح کرد: این کار هزینه بر بوده و به مدت زمان طولانی نیاز دارد اما معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف حمایت از مخترعان، فناوران و شرکت‌های دانش بنیان، ۹۰ درصد از هزینه‌های آن را در صورت تایید شدن در کانون پتنت ایران، برعهده می‌گیرد.

مدیر امور فناوری دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه ثبت اختراع بین المللی دست کم پنج تا ۶ هزار دلار هزینه می‌برد، اضافه کرد: این دانشگاه ۱۰ درصد سایر هزینه این کار را برای دانشجویان و اعضای هیات علمی خود و همچنین پنج متقاضی نخست که به دانشگاه مراجعه کرده و پرونده آنها در کانون پتنت ایران تایید شود، پرداخت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: مواردی می‌تواند برای ثبت اختراع خارجی به کانون پتنت ایران معرفی شود که تا کنون در هیچ کجا حتی داخل یا خارج از کشور حتی به صورت مقاله ثبت نشده باشد.

کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکنون از ثبت ۵۲ پتنت در دفاتر ثبت اختراع معتبر بین‌المللی حمایت کرده تا نیاز کشور در زمینه مالکیت فکری و به طور ویژه موضوع ثبت اختراع خارجی برطرف شود.

یک‌هزار و ۵۷۹ درخواست از سوی مخترعان تاکنون به این کانون ارسال شده که از این تعداد ۲۶۸ پرونده در مرحله ارزیابی، حمایت از آنها مورد تایید قرار گرفت.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.