تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
کد خبر : 14195

برگزاری سومین کنفرانس سه جانبه دانشگاه های اصفهان، فرایبورگ و استراسبورگ

برگزاری سومین کنفرانس سه جانبه دانشگاه های اصفهان، فرایبورگ و استراسبورگ

برگزاری سومین کنفرانس سه جانبه دانشگاه های اصفهان، فرایبورگ و استراسبورگ  سومین کنفرانس سه جانبه دانشگاه های اصفهان، فرایبورگ و استراسبورگ از ۲۲ تا ۲۴ مهرماه سال جاری در دانشگاه فرایبورگ آلمان برگزار شد. به گزارش  دنیای اسرار:دکتر سید کمیل طیبی مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه در گفتگو با واحد خبر

Print Friendly, PDF & Email

برگزاری سومین کنفرانس سه جانبه دانشگاه های اصفهان، فرایبورگ و استراسبورگ

 سومین کنفرانس سه جانبه دانشگاه های اصفهان، فرایبورگ و استراسبورگ از ۲۲ تا ۲۴ مهرماه سال جاری در دانشگاه فرایبورگ آلمان برگزار شد.

به گزارش  دنیای اسرار:دکتر سید کمیل طیبی مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه در گفتگو با واحد خبر روابط عمومی اظهار داشت: کنفرانس سه جانبه با همکاری سه دانشگاه و با هدف کشف افق های جدید در همکاری های علمی و آکادمیکی بین دانشگاه های اصفهان، فرایبورگ و استراسبورگ با طرح موضوعات مختلف در پنج پنل مختلف در روزهای ۱۴ نا ۱۶ اکتبر مطابق با ۲۲ تا ۲۴ مهرماه در دانشگاه فرایبورگ آلمان برگزار شد.

وی در ادامه افزود: روز اول کنفرانس اختصاص به پنج تخصص، شامل  پنل پزشکی و تحقیقات درمانی رفتاری،  پنل علوم انسانی، پنل زبان شناسی،  پنل علوم پایه و مهندسی و پنل علوم کامپیوتر داشت، که در آنها به مباحث تخصصی، تجربه و راه های همکاری پرداخته شد.

دکتر طیبی تصریح نمود: طبق برنامه ریزی بعمل آمده در هر سه دانشگاه و کار مداوم چند ماهه اعضای هیات علمی شرکت کننده در جلسات مختلف پنل ها اقدام به همتایابی برای همکاری در زمینه هایی مانند اجرای پروژه مشترک پژوهشی، توافق برای استاد راهنمای مشترک، برگزاری کارگاه های آموزشی مشترک، چاپ مقالات مشترک در نشریات معتبر بین المللی، دانشجوی دکترای مشترک و راهنمایی مشترک رساله و غیره نمودند.

مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان بیان داشت: اجرای بعضی از پنل های تخصصی در بعدازظهر به صورت میدانی و در قالب بازدید از آزمایشگاه ها، مراکز پژوهشی و حضور در گروه های آموزشی دانشگاه فرایبورگ شکل گرفت. در روز دوم کنفرانس نمایندگان سازمان های  ارائه کننده حمایت های مالی از پروژه های علمی مشترک مثل دفتر  اتحادیه اروپا مستقر در دانشگاه فرایبورگ و بنیاد های آلمانی با حضور درجمع  شرکت کنندگان در کنفرانس به تشریح برنامه هایی در خصوص حمایت از فعالیت های مشترک پرداخته و به سوالات متعدد آنها پاسخ دادند.

شایان ذکر است در مراسم افتتاحیه خانم کاتارینا آلی مدیر کل بین‌الملل دانشگاه فرایبورگ، پرفسور اپکن هانس دبیر کنفرانس و دکتر طیبی مدیر بین الملل دانشگاه اصفهان ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان از سه دانشگاه به تشریح اهداف عملیاتی این کنفرانس که به روش نوین تعریف شده بود، پرداختند.

گفتنی است، هیات شرکت کننده از دانشگاه اصفهان شامل ۱۵ نفر از اعضای هیات علمی منتخب دانشکده های مختلف شامل مهندسی، کامپیوتر، علوم، شیمی، علوم تربیتی، علوم انسانی و زبان های خارجی به سرپرستی مدیر بین‌الملل دانشگاه در این کنفرانس حضور یافتند.

اعضای گروه دانشگاه اصفهان در سفر به آلمان از دانشگاه اشتوتگارت نیز در روز چهارشنبه ۲۴ مهر دیدن نمودند و ضمن ملاقات با تعدادی از مسئولان این دانشگاه از نزدیک با توانمندی های این دانشگاه از جمله امکانات دانشکده های عمران و مکانیک آشنا شدند.

دکتر سید کمیل طیبی در ادامه در خصوص تفاهم نامه همکاری با دانشگاه استراسبورگ فرانسه، افزود: دانشگاه استراسبورگ پروژه دیگری بود که در دستور کار این جانب قرار داشت و روز گذشته به آنجا رفتیم تا تفاهم نامه همکاری مجددا احیا شود. سه جلسه طولانی در آنجا برگزار شد و موضوع زبان فارسی هم یکی از آنها بود. دوره مشترک زبان فرانسه به صورت مدرک دوگانه در مقطع کارشناسی ارشد جز توافقات بود، همچنین دو دانشگاه تصمیم به برگزاری دوره مشترک دکترای اقتصاد بین الملل نمودند. اجرای رساله مشترک دکتری هم در دستور قرار داشت که به صورت کوتوتل مورد توافق قرار گرفت. مبادله دانشجوی دکتری یک نفر در سال، و ۲ تا ۳ دانشجوی ارشد در هر سال مورد مبادله می گیرند. همچنین بین دو دانشگاه مبادله استاد برای یک یا دو ترم مورد توافق قرار گرفت. همچنین دو دانشگاه می توانند در زمینه پژوهش های مشترک مثل مقالات و پروژه های مشترک اقدام نمایند. مقرر شد شیوه های اجرایی برای هریک از توافقات توسط دو دانشگاه تهیه شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.