تاریخ انتشار : جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
کد خبر : 14245

بازدید تیم پیشکسوتان شهدای چوار ۶۵ ایلام از ذوب آهن اصفهان

بازدید تیم پیشکسوتان شهدای چوار ۶۵ ایلام از ذوب آهن اصفهان

همزمان با گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش : بازدید تیم پیشکسوتان شهدای چوار ۶۵ ایلام از ذوب آهن اصفهان به گزارش دنیای اسرار:به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ورزشکار کشور در هفته تربیت بدنی و ورزش به ویژه شهدای ورزشکار شهر چوار استان ایلام جمعی از کادر فنی و اعضا تیم پیشکسوتان فوتبال 

Print Friendly, PDF & Email

همزمان با گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش :

بازدید تیم پیشکسوتان شهدای چوار ۶۵ ایلام از ذوب آهن اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ورزشکار کشور در هفته تربیت بدنی و ورزش به ویژه شهدای ورزشکار شهر چوار استان ایلام جمعی از کادر فنی و اعضا تیم پیشکسوتان فوتبال  باشگاه فرهنگی ورزشی شهدای چوار۶۵ ایلام از ذوب آهن اصفهان بازدید کردند.

درابتدای این بازدید که چهارشنبه ۱ آبان ماه جاری صورت گرفت ، علیرضا امیری مدیر روابط عمومی شرکت ضمن یادآوری حماسه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یاد و نام شهدای ورزش استان ایلام در سال ۶۵ را گرامی داشته و به آنان ادای احترام نمود .

مدیر روابط عمومی شرکت در سخنان خود به نقش و جایگاه ذوب آهن اصفهان در صنعت کشور پرداخت و به دستاوردهای اخیر این شرکت از جمله تولید ریل ملی اشاره نمود .

 در ادامه بازدیدکنندگان از خط تولید کارخانه بازدید کرده و در جریان آخرین پیشرفت ها و تولیدات جدید ذوب آهن اصفهان از جمله ریل ملی قرار گرفتند.

 دکتر حجت الله هاشم بیگی رییس هیات مدیره باشگاهفرهنگی ورزشی شهدای چوار۶۵ایلام و دبیر کمیسیون اقتصادی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام که در این بازدیدحضور داشت در گفتگو با خبرنگار هفته نامه آتشکار به تشریح تاریخچه باشگاه مذکور و اهداف پیش روی آن پرداخت.

وی در ادامه پیشرفت های این مجتمع بزرگ صنعتی را نمونه کامل خودباوری و استفاده از امکانات و توان داخل برشمرد و افزود:  آشنایی با روند فعالیت ذوب آهن اصفهان و باشگاه فرهنگی ورزشی آن برای ما تجربه ارزشمندی است.

در این بازدید علی قیطاسی مدیرعامل باشگاه  فرهنگی ورزشی شهدای چوار۶۵ ایلام  که تنهابازمانده مجروح حادثه بمباران ۲۳ بهمن ۶۵ است در بین بازدید کنندگان  حضورداشت.  او که به علی پروین ایلام مشهور است و آثار آن فاجعه در بدنش آشکار است در گفتگو با خبرنگار هفتهنامه آتشکار گفت: در هنگام آن واقعه دانش آموزی ۱۹ ساله بودم که ورزش را به صورت جدی دنبال می کردم .

در پایان راهپیمایی روز ۲۲ بهمن ۶۵ برای نشان دادن روحیه بالای مردم در جنگ واعلام این که علی رغم جنگ همه چیز عادی بوده وزندگی ادامه داردتصمیم بر این شد که در روز بعد یعنی ۲۳ بهمن دوتیم فوتبال استان باحضور مردم به مسابقه بپردازند .  آری این مسابقه برگزار شد وسرانجام درنیمه دوم بازی یکی از بزرگترین فجایع تاریخ فوتبال دنیا در شهر چوار استان ایلام به وقوع پیوست.

دراین روز خونین؛ دوفروند هواپیمای رژیم بعثی عراق مسابقه فوتبال بین تیم های”منتخب جوانان ایلام” و “منتخب چوار” را بمباران نمودند که دراین واقعه تلخ تاریخی، ۹بازیکن، یک داور و ۵تماشاگر به شهادت رسیدند و دهها نفر به درجه جانبازی نایل آمدند.

وی افزود نام باشگاه فرهنگی ورزشی شهدای چوار ۶۵ ایلام از آن حادثه وبرای زنده نگه داشتن نام ویاد شهدا وجانبازان آن حادثه  انتخاب شده است.

شایان ذکر است تیم پیشکسوتان چوار ۶۵ ایلام و پیشکسوتان ذوب آهن اصفهان به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ورزشکار کشور در هفته تربیت بدنی و ورزش چهارشنبه اول آبان ماه در ورزشگاه تختی اصفهان مسابقه ای دوستانه برگزار کردند .

این دیدار دوستانه با حضور چهره های خاطره انگیز فوتبال کشور و استان اصفهان از جمله محمد نوازی، مجتبی شیری، محمدرضا مهدوی، پرویز برومند، احمد مومن زاده، مهران خروشی، حسن استکی، علی اکبر دهقان، مجید حاج رسولی ها، بابک هاشمی، محمدرضا حدادی فر،  سعید دهقان ، اصغر عنوانی، عباس سیمکانی، اکبر دادفرنیا و رسول کربکندی برگزار شد. 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.