تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
کد خبر : 14536

تشخیص سرطان سینه ۵ سال زودتر!

تشخیص سرطان سینه ۵ سال زودتر!

تشخیص سرطان سینه ۵ سال زودتر! محققان اخیرا دریافته‌اند که با یک آزمایش خون ساده می‌توان سرطان سینه را پنج سال قبل از بروز علائم آن تشخیص داد. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایمنا، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که سرطان سینه شایع‌ترین سرطان بین زنان سراسر دنیا است؛ اگر این بیماری به موقع

Print Friendly, PDF & Email

تشخیص سرطان سینه ۵ سال زودتر!

محققان اخیرا دریافته‌اند که با یک آزمایش خون ساده می‌توان سرطان سینه را پنج سال قبل از بروز علائم آن تشخیص داد.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایمنا، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که سرطان سینه شایع‌ترین سرطان بین زنان سراسر دنیا است؛ اگر این بیماری به موقع تشخیص داده شده و مراحل درمانی آن سریع آغاز شود، جان بسیاری از مبتلایان نجات پیدا خواهد کرد. متاسفانه سرطان سینه در مراحل اولیه‌ خود علائم خاصی ندارد، بنابراین باعث می‌شود پزشکان آن را به موقع تشخیص ندهند و درمان آن با موفقیت همراه نباشد.

گروهی از محققان انگلیسی برای تشخیص زود هنگام سرطان سینه با استفاده از آزمایش خون، مطالعه جدیدی انجام دادند. این آزمایش خون می‌تواند میزان “اتوآنتی بادی” موجود در خون را تشخیص دهد که نشان می‌دهد که آیا فرد به سرطان سینه مبتلا است یا خیر. بدن فرد مبتلا به سرطان آنتی ژن تولید می‌کند که ماده‌ای است که سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند. سیستم ایمنی بدن فرد نیز تلاش می‌کند که با تولید اتوآنتی بادی با این ماده مقابله کند.

محققان برای انجام این مطالعه نمونه خون ۹۰ فرد مبتلا به سرطان سینه و ۹۰ فرد سالم (گروه کنترل) را جمع‌آوری و اتوآنتی‌بادی‌های تولید شده برای مقابله با ژن‌های مربوط به تومور (TAAs) را بررسی کردند.

نتایج بررسی‌های جدید نشان داد سرطان سینه، اتوآنتی‌بادی‌های خاصی را برای مقابله با ژن‌های مربوط به تومور تحریک می‌کند. محققان انگلیسی موفق شدند سرطان سینه را از طریق تشخیص این نوع اتوآنتی‌بادی‌ها در خون با صحت بالا تشخیص دهند.

آزمایش خون جدید به متخصصان کمک می‌کند سرطان سینه را پنج سال قبل از بروز علائم آن تشخیص دهند.

زمانی که صحت این آزمایش خون ثابت شود، می‌توان به راحتی از آن برای تشخیص زودهنگام سرطان سینه استفاده کرد.

پژوهشگران امیدوارند انجام این آزمایش تا چهار یا پنج سال آینده عمومی شود؛ آزمایش‌های مشابه برای تشخیص زودهنگام انوع سرطان مانند سرطان ریه، کبد، لوزالمعده و روده بزرگ نیز  در حال بررسی است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.