تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
کد خبر : 14593

استفاده از شومینه برای گرمایش به چند ساعت در روز محدود شود/ بررسی لوله های بخاری برای جلوگیری از انسداد مسیر گاز

استفاده از شومینه برای گرمایش به چند ساعت در روز محدود شود/ بررسی لوله های بخاری برای جلوگیری از انسداد مسیر گاز

توصیه های ایمنی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان: استفادهاز شومینه برای گرمایش به چند ساعت در روز محدود شود/ بررسی لوله های بخاری برایجلوگیری از انسداد مسیر گاز   مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: از لحاظ ایمنی استفاده از شومینه در فضای خانه برای گرمایش باید

Print Friendly, PDF & Email

توصیه های ایمنی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان:

استفادهاز شومینه برای گرمایش به چند ساعت در روز محدود شود/ بررسی لوله های بخاری برایجلوگیری از انسداد مسیر گاز  

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: از لحاظ ایمنی استفاده از شومینه در فضای خانه برای گرمایش باید فقط به چند ساعت در روز محدود شود و به عنوان یک وسیله برای گرمایش دائم مورد استفاده قرار نگیرد.

به گزارش دنیای اسرار، محسن گلابی با اشاره به اینکه گاز منواکسید کربن یکی از خطرناکترین گازهاست که در اثر بد سوختن وسایل گرمایشی نفت سوز، گازوئیل سوز و گازسوز تولید می شود، اظهار کرد: شهروندان باید زمانیکه شعله وسایل گرمایشی با رنگ آبی نمی سوزد متوجه مشکل در سر راه مسیر خروجی گاز شوند و در این مواقع دودکش بخاری را بررسی کنند.

وی ادامه داد: اگر دریچهکولر باز باشد و تمامی درهای محیط بسته باشد، در مواقعی که قطر دریچه کولر ازدودکش بخاری بزرگتر باشد، مکش انرژی از طریق دریچه کولر انجام می شود. همچنین اینحالت برای خانه های با آشپزخانه اپن که دارای هود است، نیز وجود دارد که باید بهاین مورد هم دقت شود.

مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه می توان برای جلوگیری ازمسمومیت با گاز منواکسید کربن سنسور حساس به این گاز در محل نصب کرد، تصریح کرد: درزمانیکه اکسیژن فضا کم می شود میزان گاز منواکسید کربن بالا می رود و مشکلاتی شبیه به علائم سرماخوردگی برای فرد بروز می کند که نباید با این بیماری اشتباه گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه علی رغم این توصیه ها متاسفانه هر سال شاهد گازگرفتگی با گاز منوکسیدکربن در فصل سرما هستیم، بیان کرد: این علائم شامل سرگیجه، تهوع و خواب آلودگی است که اگر بیشتر از چهار ساعت طول بکشد نیاز به مراجعه به مراکز درمانی دارد. در غیر این صورت با به خواب رفتن فرد امکان مرگ وجود دارد.

گلابی با اشاره به اینکه نباید از وسایل پخت و پز برای گرمایش فضا استفاده شود، اظهار کرد: بازدید و بررسی لوله های بخاری برای اطمینان از مسدود نبود مسیر، عدم استفاده از یک لوله برای چند وسیله گرمایشی و استفاده از لوله های غیر استاندارد از دیگر توصیه های ایمنی برای شهروندان است.

وی در مورد ایمن بودن استفاده از شومینه به عنوان یک وسیله گرمایشی هم گفت: شومینه در صورت داشتن نشان استاندارد هم بهتر است بیشتر از چند ساعت در فضای خانه برای گرمایش مورد استفاده قرار نگیرد و از آن به عنوان وسیله ای جهت گرمایش دائم استفاده نشود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.