تاریخ انتشار : شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
کد خبر : 14905

روایت رشادت‌های شهید عبدالرسول زرین به روی دیوار کمیک‌استریپ

روایت رشادت‌های شهید عبدالرسول زرین به روی دیوار کمیک‌استریپ

روایت رشادت‌های شهیدعبدالرسول زرین به روی دیوار کمیک‌استریپ به گزارش دنیای اسرار:یکی از برنامه‌های گرامیداشت روز حماسه و ایثار مردم شهر اصفهان رونمایی از دیواره کمیک‌استریپ درباره زندگی شهید “عبدالرسول زرین” در گلستان شهدای اصفهان بود. تک‌تیرانداز آشنای جبهه‌ها و همرزم شهید حسین خرازی که او را گردان تک‌نفره و چریکی مخلص نام نهاده بودند.

Print Friendly, PDF & Email

روایت رشادت‌های شهیدعبدالرسول زرین به روی دیوار کمیک‌استریپ

به گزارش دنیای اسرار:یکی از برنامه‌های گرامیداشت روز حماسه و ایثار مردم شهر اصفهان رونمایی از دیواره کمیک‌استریپ درباره زندگی شهید “عبدالرسول زرین” در گلستان شهدای اصفهان بود.

تک‌تیرانداز آشنای جبهه‌ها و همرزم شهید حسین خرازی که او را گردان تک‌نفره و چریکی مخلص نام نهاده بودند.

شهید عبدالرسول زرین با حدود ۳ هزار شلیک موفق، فرماندهان و افراد موثر در جبهه دشمن بعثی را از پا درمی‌آورد و این‌گونه بود که صدام برای سَر این نابغه عملیاتی جایزه تعیین کرده بود.

وصف رشادت‌های این شهید، فرهنگسرای پایداری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و انجمن اسلامی‌شهید ادواردو آنیلی را بر آن داشت تا اقدام به ایجاد دیواره کمیک‌استریپ از زندگی شهید “عبدالرسول زرین” کنند که در کنار مزار این شهید نصب شده است.

داستان مصور یا کمیک‌استریپ مجموعه‌ای از نقاشی‌های دنباله‌دار است که ماجرایی را روایت می‌کند و دست‌اندرکاران تهیه کمیک‌استریپ زندگی شهید زرین قصد دارند در آینده این کار را در مورد زندگی سایر شهدای شاخص اصفهان از جمله شهید حسین خرازی نیز انجام دهند.

مدیر فرهنگسرای پایداری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در حاشیه رونمایی از این کمیک‌استریپ به بیانات مقام معظم رهبری در سال ۸۶ اشاره کرد که فرمودند موضوع دفاع مقدس را به زبان هنر ارائه دهید.

سعید صرامی گفت: امسال برای نخستین بار در کشور به همین منظور دیواره کمیک‌استریپ با موضوع رشادت‌های شهید عبدالرسول زرین، بهترین تک‌تیرانداز دنیا با نام گردان تک‌نفره در گلستان شهدای اصفهان رونمایی شد تا شهروندان به خصوص جوانان و نوجوانان با نمایی از زندگی این شهید آشنا شوند.

به گفته وی، این دیواره در ۱۰ طرح نقاشی‌نما طراحی شده که زندگی شهید زرین و عملیات‌هایی که در آن حضور داشته را به تصویر کشیده است.در بسیاری از عملیات‌ها شهید زرین باعث پیروزی لشکر ۱۴ امام حسین (ع) شده و به همین دلیل شهید خرازی به ایشان لقب گردان تک‌نفره داده بود.مدیر فرهنگسرای پایداری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به تشکیل شورایی متشکل از رزمندگان دفاع مقدس، نوجوانان علاقه‌مندو دانشگاهیان اشاره و بیان کرد: در این شورا به این نتیجه رسیدیم که برخی از شهدای شاخص اصفهان اصلاً به مردم معرفی نشده‌اند که اگر معرفی شوند به اسطوره نوجوانان امروز تبدیل خواهند شد، به همین منظور طراحی دیواره کمیک‌استریپ را برای سایرشهدای شاخص اصفهان نیز دنبال خواهیم کرد

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.