تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
کد خبر : 15132

نقش موثر تعامل صنعت و دانشگاه در تربیت نیروی انسانی خلاق و کارآفرین

نقش موثر تعامل صنعت و دانشگاه در تربیت نیروی انسانی خلاق و کارآفرین

در نشست اتاق بازرگانی اصفهان با هیات رئیسه دانشگاه اصفهان تاکید شد: نقش موثر تعامل صنعت و دانشگاه در تربیت نیروی انسانی خلاق و کارآفرین به گزارش دنیای اسرار:نایب رئیس کمیسیون مسئولیت های اجتماعی و تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تعامل صنعت و دانشگاه در تربیت نیروی انسانی خلاق و کارآفرین نقش بسیار موثری

Print Friendly, PDF & Email

در نشست اتاق بازرگانی اصفهان با هیات رئیسه دانشگاه اصفهان تاکید شد:

نقش موثر تعامل صنعت و دانشگاه در تربیت نیروی انسانی خلاق و کارآفرین

به گزارش دنیای اسرار:نایب رئیس کمیسیون مسئولیت های اجتماعی و تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تعامل صنعت و دانشگاه در تربیت نیروی انسانی خلاق و کارآفرین نقش بسیار موثری دارد؛ از این رو، تعامل هرچه بیشتر دانشگاه و اتاق بازرگانی در راستای پیشرفت حوزه علم و اقتصاد جامعه ضروری است. به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان مجتبی کاروان، در دیدار اعضای کمیته مسئولیت های اجتماعی و تشکل های اتاق بازرگانی با هیات رئیسه دانشگاه اصفهان و رئیس بنیاد حامیان دانشگاه ، افزود: بخشی از مشکلات جامعه ناشی از نبود نیروهای کیفی در سازمان هاست. 
وی عدم اعتماد صنعت به خروجی دانشگاه ها را ناشی از کافی نبودن اطلاعات صنعتی مراکز علمی دانست و تصریح کرد: تربیت نیروهای ماهر و متخصص مورد نیاز صنعت در رفع بخش بزرگی از مشکلات صنایع موثر است. 
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان همچنین بر ارتباط موثر طرفین و انعقاد تفاهم نامه همکاری در قالب طرح های تحقیقاتی و پایان نامه های موثر تاکید کرد.
هوشنگ طالبی، رئیس دانشگاه اصفهان نیز در این دیدار، تربیت نیروی انسانی خلاق را مهم ترین وظیفه دانشگاه دانست و گفت: توسعه پژوهش و ایجاد خلاقیت در دانشجویان از سیاست های دانشگاه است. 
وی در ادامه ضمن استقبال از همکاری دانشگاه و اتاق بازرگانی اصفهان در پیشبرد  مسایل مربوط به مسئولیت های اجتماعی، خواستار همکاری و تعامل هرچه نزدیک تر طرفین به منظور تربیت دانشجویانی خلاق و کارآفرین شد. 
در ادامه حسین فقیهیان، رئیس بنیاد حامیان دانشگاه اصفهان با بیان اینکه دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاهی جامع، توانایی پرورش و تربیت نیروهای موردنیاز صنعت را دارد، از اعلام آمادگی این دانشگاه برای کمک به تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص مورد نیاز بخش صنعت خبر داد. 
وی افزود: بایک نگاه تحلیلی اجتماعی می توان دریافت که دانشگاه بخشی از این سیستم اجتماعی است و اتاق بازرگانی نیز بخش دیگری از این سیستم است که کاملا با یکدیگر مرتبط هستند و لازم است در زمینه های مختلف همیاری و همکاری لازم را داشته باشند. 
رئیس بنیاد حامیان دانشگاه تصریح کرد: در شرایطی که  دولت قادر به رفع مشکلات دانشگاه ها نیست، بخش خصوصی می تواند در راستای مسئولیت اجتماعی خود برای رفع مشکلات موجود راهگشا باشد. 
جعفر شاه نظری، معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان نیز در این دیدار گفت: دانشگاه در پی انجام اقداماتی است که هم به تامین مالی و هم افزایش بار علمی دانشجویان منجر شود. 
همچنین مرتضی حاج حسینی، معاون دانشجویی دانشگاه با بیان اینکه دانشجو باید بدون دغدغه مشغول آموزش و پژوهش و ارتباط با صنعت و جامعه باشد، تحقق این امر را در گرو تامین بدون دغدغه مسایل معیشتی و خوابگاهی دانشجویان دانست.  
وی ضمن ارایه آماری از پایش های سلامت در دانشجویان، خواستار بهره مندی دانشگاه از پتانسیل های اتاق بازرگانی در ارایه تسهیلات لازم برای دانشجویان شد.
احسان شهیر مدیر توسعه  کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان نیز پیشنهاد حضور هرچه بیشتر اساتید دانشگاه اصفهان در صنایع استان به منظور تعامل هرچه بیشتر صنعت و استفاده از پتانسیل های موجود در طرفین برای کمک به رفع مشکلات هر دو را ارایه داد.  
گفتنی است در ادامه این دیدار که در راستای برگزاری تور مسئولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اعضاءکمیته مسئولیت های اجتماعی و تشکل های اتاق بازرگانی از خوابگاه های دانشجویی و طرح های عمرانی در حال اجرای دانشگاه اصفهان بازدید کردند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.