تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
کد خبر : 15217

اصفهان باید به هویت فرهنگی خود بازگردد

اصفهان باید به هویت فرهنگی خود بازگردد

مدیر مسوول روزنامه سیاست روز در نشست اصفهان در مسیر توسعه: اصفهان باید به هویت فرهنگی خود بازگردد به گزارش دنیای اسرار:علی یوسف‌پور مدیر مسوول روزنامه سیاست روز در نشست اصفهان در مسیر توسعه،درنشست خبری بااصحاب رسانه با اشاره به نقش رسانه‌ها در مقابله با مفاسد، افزود: مسؤولانی که دنبال خلاف هستند تنها از رسانه‌ها

Print Friendly, PDF & Email

مدیر مسوول روزنامه سیاست روز در نشست اصفهان در مسیر توسعه:

اصفهان باید به هویت فرهنگی خود بازگردد

به گزارش دنیای اسرار:علی یوسف‌پور مدیر مسوول روزنامه سیاست روز در نشست اصفهان در مسیر توسعه،درنشست خبری بااصحاب رسانه با اشاره به نقش رسانه‌ها در مقابله با مفاسد، افزود: مسؤولانی که دنبال خلاف هستند تنها از رسانه‌ها و رسوایی نزد افکار عمومی می‌ترسند و به همین دلیل است که رسانه و اصحاب رسانه نقش مهمی در توسعه کشور دارند.
مدیرعامل سابق شستا خاطرنشان کرد: شهرهای بزرگ در حال سرریز شدن جمعیت هستند و شهرهای کوچک در حال خالی شدن از جمعیت هستند، در مجلس و دولت طرح آمایش سرزمینی مورد توجه واقع نشده است و یکی از مشکلات امروز کشور در عرصه توسعه همین مسأله است. 
یوسف‌پور با بیان اینکه ۳ معضل اصلی و کلیدی در اصفهان وجود دارد که می‌تواند آینده اصفهان را به چالش بکشد، تصریح کرد: گردشگری و بازگشت اصفهان به هویت فرهنگی خود، مسأله علم و فناوری که اصفهان ظرفیت پیشرفت و پیشرویی در این عرصه را دارد و موضوع هنر که اصفهان در آن سرآمد است باید در اصفهان به صورت جدی دنبال شود.
وی در ادامه اظهار کرد: مسأله آب و افزایش مهاجرین در استان اصفهان یکی از ۳ چالش مهم اصفهان محسوب می‌شود، در ده سال آینده جمعیت اصفهان به بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر خواهد رسید و این یک معضل برای این شهر محسوب می‌شود. اختلاف میان استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری بر سر مسأله آب باید با هم افزایی و همکاری دو استان برطرف شود.
مدیر مسؤول روزنامه سیاست روز آلودگی هوا را دیگر مشکل مهم اصفهان دانست و تصریح کرد: امروز ذرات معلق درون هوای اصفهان بسیار مشکل‌ساز است، مروج نخبگان از اصفهان به دلیل مشکلاتی نظیر آب و هوا و محیط زیست یک مشکل مهم برای شهر محسوب می‌شود و لازم است برای آن چاره‌اندیشی شود. مسأله مهاجرت به اصفهان و رشد جمعیت مهاجرین در حاشیه اصفهان یکی از مسائلی است که باید به دلایل مختلف و ابعاد گسترده‌ای که می‌تواند داشته باشد به آن توجه شود.
یوسف‌پور با اشاره به رشد بیکاری و مشکلات معیشتی در مناطق حاشیه نشین اصفهان، رشد مفاسد و جرایم را بخشی از تبعات این موضوع عنوان کرد و گفت: روند مهاجرت را نه تنها می‌توان کند کرد یا به صفر رساند بلکه می‌توان روند آن را برعکس کرد و با مهاجرت معکوس به شهرهایی نظیر اصفهان کمک کرد.
وی با اشاره به سوء مدیریت در مصرف آب و تخصیص آب در استان اصفهان، اظهار کرد: اصفهان می‌تواند پیشتاز در عرصه مهاجرت معکوس باشد، مهاجرین که با مشکلات معیشتی و فرهنگی بسیاری مواجه هستند از جمله معضلات اصفهان هستند که باید شرایط مساعد برای بازگشت آنها به وطن را فراهم کر

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.