تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
کد خبر : 15554

بازآفرینی شهری تبلور مدیریت واحد شهری است/وجود ۹۹ شهر دارای بافت ناکارآمد مصوب در استان

بازآفرینی شهری تبلور مدیریت واحد شهری است/وجود ۹۹ شهر دارای بافت ناکارآمد مصوب در استان

رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان؛ بازآفرینی شهری تبلور مدیریت واحد شهری است/وجود ۹۹ شهر دارای بافت ناکارآمد مصوب در استان اقدامات بازآفرینی تنها از طریق تشریک مساعی دستگاههای عضو ستاد بازآفرینی شهری و در قالب برنامه جامع اقدام مشترک به ثمر خواهد نشست و این همان  تبلور مدیریت

Print Friendly, PDF & Email

رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان؛

بازآفرینی شهری تبلور مدیریت واحد شهری است/وجود ۹۹ شهر دارای بافت ناکارآمد مصوب در استان

اقدامات بازآفرینی تنها از طریق تشریک مساعی دستگاههای عضو ستاد بازآفرینی شهری و در قالب برنامه جامع اقدام مشترک به ثمر خواهد نشست و این همان  تبلور مدیریت واحد شهریست.

به گزارش  دنیای اسرار، امیر زاغیان رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری این اداره کل در جمع اصحاب رسانه به تشریح اقدامات ، برنامه ها و فعالیت های انجام شده در حوزه بازآفرینی شهری در سطح استان پرداخت و گفت: بازآفرینی شهری در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک و ستادهای باز افرینی شهری  محصول بلوغ تصمیم گیران و در واقع همان تبلور مدیریت واحد شهری است و به دلیل زیربنایی بودن اقدامات آن  نیاز به زمان دارد تا نتایج نهایی برای مردم ملموس باشد.

وی اظهار داشت: حفظ و احیای هویت از دست رفته و توسعه درون زای محلات و بافت های ناکارآمد و در پی آن ارتقاء زیست پذیری در  مناطق شناسایی شده (محلات هدف) ماموریت اصلی ماست.

زاغیان گفت: اولین گام برای این اقدام ایجاد بستری مناسب و ایجاد پروژه محرک توسعه در این محلات است تا موجب رونق بخشی در آنها و تسری به مناطق مجاور نیز گردد.

اقدامات بازآفرینی تنها از طریق تشریک مساعی دستگاههای عضو ستاد بازآفرینی شهری و در قالب برنامه جامع اقدام مشترک به ثمر خواهد نشست و قابل لمس خواهد بود که رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری این اداره کل در این باره بیان داشت: در استان اصفهان ۱۱۰۰۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری شناسایی شده که سهم ۱۰ درصدی کل کشور را به خود اختصاص داده و هم اکنون  از ۱۰۳ شهر دارای بافت ناکارآمد شهری ۹۹ شهر دارای بافت ناکارآمد مصوب است و مابقی نیز تا  پایان سال به تصویب خواهند رسید  که در زمینه رفع مشکلات موجود در این مناطق و احیاء و باسازی محلات مورد نظر ورود تمامی دستگاههای عضو ستاد منجمله دستگاههای خدمات رسان و شهرداری ها بسیار مهم است.

وی به پروژه های شاخص این حوزه اشاره داشت و گفت: این اقدامات در ۷ شهر استان به عنوان اولین گام بازآفرینی و به لحاظ وجود پروژه های نیمه تمام انجام شده که شامل شهرهای اصفهان، خمینی شهر، نجفآباد، کاشان، نایین، شهرضا و سمیرم می شود.

رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری این اداره کل به اعتبارات تخصیصی در این زمینه در سطح استان اشاره داشت و گفت: از محل صندوق توسعه ملی مبلغ ۵۳ میلیارد تومان درخواست شده که این رقم با احتساب آورده دیگر دستگاههای عضو به مبلغ ۲۷۵ میلیارد تومان می رسد که در راستای بهسازی، نوسازی، احیاء، کف سازی و بدنه سازی  و بهسازی معابر و روشنایی معابر انجام می شود.

وی به بازسازی و احیاء حمام قاضی در شهر اصفهان اشاره داشت و اظهار داشت: این حمام به عنوان اولین حمامی  است که در استان با کاربری گرمابه سنتی  و با اعتباری بالغ بر یک ونیم میلیارد تومان احیاء شده و موجب افزایش کیفیت و ارزش بازارچه قاضی  و محله حمام قاضی و رونق بخشی به مناطق مجاورگردیده است.

زاغیان به پروژه بازآفرینی شهری زینبیه ، حصه ، جوی آباد خمینی شهر، بازار بزرگ شهرضا و آسفالت معابرمحلات هدف بازآفرینی اشاره داشت و گفت: احیاء سردر راسته آهنگران و مطالعه مرمت بازار بزرگ شهرضا، آسفالت معابر حصه ، شهرضا، خمینی شهر و محلات زینبیه ، نصب ۳۰۰۰ عدد چراغ روشنایی، احداث سالن اجتماعات و پایگاه سلامت در جوی آباد و احداث ورزشگاه قشقایی در شهرضا از جمله اقدامات انجام شده تاکنون در این محلات بوده است.

وی افزود در قانون سهم تعیین شده برای تخصیص اعتبار برای  راه و شهرسازی در قالب برنامه جامع اقدام مشترک  در محلات هدف حدود ۵ درصد است که گاها در برخی پروژه ها این عدد به  100 درصد توسط راه وشهرسازی رسیده است.

وی راجع به  تسهیلات ارائه شده به متقاضیان و محلات بازآفرینی در سطح استان گفت: این تسهیلات با مبلغ ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان و با سود مشارکت ۹ درصد و باقیمانده ۱۸ درصد ارائه شده که ۷۷۰ واحد در سال ۹۷ و ۹۷۰ واحد در سال ۹۸ جهت دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده اند.

رئیس اداره هماهنگی ستادبازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی به فرایند تملک کارخانه ریسباف اصفهان اشاره داشت و گفت: کارخانه ریسباف در مرحله نهایی تملک قرار گرفته که مشکل اعتباری نداشته و تنها با رفع مشکل حقوقی فی مابین با بانک ملی به تملک وزارت راه وشهرسازی در خواهد آمد و هدف ما در این پروژه با ایجاد کاربری درخور، جبران بارگذاری سنگینی که در خیابان چهارباغ بالای اصفهان رخ داده را بکند و آرامش را به این خیابان  و مردم بازگرداند.

وی درخصوص میزان قیر اختصاصی به پروژه های بازآفرینی گفت: در سال ۹۷،  ۳۵۰۰ تن قیر جذب و اختصاص داده شده و درجهت تسهیل در امرباز آفرینی شهری و نوسازی محلات حداقل ۵۰ درصد هزینه پروانه ساختمانی توسط شهرداری به متقاضیان تخفیف عوارض داشته که طی سه سال اخیر این اداره کل ۵۰ میلیارد تومان به شهرداریها بدین منظور  بصورت یارانه پرداخت نموده است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.