تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲
کد خبر : 15560

نشریات دانشجویی عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها

نشریات دانشجویی عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها

نشریات دانشجویی عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی: بر اساس قانون نشریات دانشگاهی برای آغاز فعالیت و انتشار نیازی به اخذ مجوز از سوی وزارت ارشاد ندارند. به گزارش دنیای اسرار:حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری در نشست خبری با اصحاب رسانه به برگزاری چهارمین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه

Print Friendly, PDF & Email

نشریات دانشجویی عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی: بر اساس قانون نشریات دانشگاهی برای آغاز فعالیت و انتشار نیازی به اخذ مجوز از سوی وزارت ارشاد ندارند.

به گزارش دنیای اسرار:حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری در نشست خبری با اصحاب رسانه به برگزاری چهارمین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در اسفند ماه سال جاری اشاره و اظهار کرد: تدوین و تهیه نشریات دانشجویی یکی از عرصه‌های مهم فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها است.
وی در ادامه افزود: نشریات دانشجویی سابقه تاریخی شاخصی پس از پیروزی انقلاب اسلامی دارند و تشویق مقامات کشوری به ویژه مقام معظم رهبری در این حوزه موجب رشد دانشگاه‌ها در بخش نشریات شده است.
وی با بیان اینکه نشریات دانشجویی در حوزه‌های تخصصی، علمی، پژوهشی و عمومی در کشور فعالیت می‌کنند تشریح کرد: بر اساس قانون نشریات دانشگاهی برای آغاز فعالیت و انتشار نیازی به اخذ مجوز از سوی وزارت ارشاد ندارند اما نمی‌توانند در گیشه‌های عمومی منتشر شوند.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نشریات دانشجویی را کارگاه‌های تمرین نوشتن در فضای نخبگان دانشجویی دانست و اضافه کرد: این امر بستر مناسبی برای رشد دانشجویان است و دانشجو باید به عنوان یک عنصر اجتماعی موفق تربیت شود.
وی با بیان اینکه دانشجو بودن صرفاً خواندن و نمره گرفتن در یک رشته خاص نیست گفت: تمرین فرهیختگی و اجتماعی شدن دانشجویان در بستر نشریات دانشجویی صورت می‌پذیرد.
کلانتری اجتماعی سازی دانشجویان را یکی از اهداف برگزاری جشنواره‌های دانشگاه آزاد عنوان و تصریح کرد: بدون شک باید نوشته دانشجویان با جهت و هدف خاصی در نشریات دانشجویی منتشر شود.
وی با اشاره به اینکه محور ویژه جشنواره چهارم نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کشور در راستای گام دوم انقلاب اسلامی است گفت: رشد علمی، مبارزه با فساد، اقتصاد مقاومتی ، استقلال و آزادی و علم پژوهش از دیگر محورهای این جشنواره است.
به گفته معاون فرهنگی دانشجوئی دانشگاه آزاد اسلامی در این جشنواره نشریات یک سال گذشته داوری خواهد شد.
در ادامه این نشست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با بیان اینکه این دانشگاه به صورت مستمر طی سال‌های اخیر صاحب رتبه‌های شاخص در نشریات دانشجویی بوده است گفت: بدون شک برگزاری این جشنواره تاثیر زیادی بر فعالیت‌های دانشجویی خواهد داشت.
وی در ادامه افزود: خوشبختانه این دانشگاه در حوزه نشریات فارغ التحصیلان صاحب قلم و اثر زیادی را تربیت کرده است.
نجفی وی با اشاره به پودمان‌های آموزشی ویژه‌ای که با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای در حوزه نشریات برگزار شده است تصریح کرد: شرکت کنندگان در کلاس‌های فنی حرفه‌ای گواهی‌های بین المللی دریافت خواهند کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با بیان اینکه کشور به برخی از رشته های مهم مانند کشاورزی ، باغبانی و رشته‌های علوم پایه نیاز جدی دارد گفت: متاسفانه این رشته‌ها با بی توجهی از سوی مردم مواجه هستند و دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان سعی دارد تا با جذب دانشجویان شاغل در این حوزه نیاز علمی، شغلی استان و کشور را در این حوزه برطرف کند.

خبرنگار: شهره باقری



Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.