تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
کد خبر : 15726

گردهمایی خیران اصفهان برای توسعه بیمارستان عیسی ابن مریم(ع)

گردهمایی خیران اصفهان برای توسعه بیمارستان عیسی ابن مریم(ع)

گردهمایی خیران اصفهان برای توسعه بیمارستان عیسی ابن مریم(ع) به گزارش دنیای اسرار:دومین گردهمایی خیریه بیمارستان عیسی بن مریم (ع) و نکوداشت ۱۱۵سالگی این بیمارستان با حضور فعالان اقتصادی اصفهان ، ریاست دانشگاه علوم پزشکی ،برخی از نمایندگان مجلس ، اسقف اعظم شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران و همچنین خیران و واقفان

Print Friendly, PDF & Email

گردهمایی خیران اصفهان برای توسعه بیمارستان عیسی ابن مریم(ع)

به گزارش دنیای اسرار:دومین گردهمایی خیریه بیمارستان عیسی بن مریم (ع) و نکوداشت ۱۱۵سالگی این بیمارستان با حضور فعالان اقتصادی اصفهان ، ریاست دانشگاه علوم پزشکی ،برخی از نمایندگان مجلس ، اسقف اعظم شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران و همچنین خیران و واقفان ،در مجموعه سرای عطار برگزار شد.
سید امین رضا طباطبایی ریاست بیمارستان با خیرمقدم به میهمانان ،میلاد حضرت مسیح (ع) را خدمت ارامنه وسایر حاضران تبریک گفت و در ادامه درباره تاریخچه ،وضعیت و نحوه ارائه خدمات وهمچنین به برنامه های توسعه بیمارستان اشاره نمود.
ریاست بیمارستان عیسی بن مریم (ع) با بیان اینکه مرکز ارتوپدی این بیمارستان در طول سال های گذشته به علت ارائه خدمات با کیفیت موجب شناخت بیشتر این بیمارستان نزد مردم شده است، افزود: این بیمارستان تنها بیمارستان دولتی غیرآموزشی اصفهان است و مراجعه کنندگان به صورت مستقیم از خدمات پزشکان و پیراپزشکان بهره می گیرند.
طباطبایی به ساخت فضای جدید بیمارستان در کنار ساختمان قدیمی با مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع اشاره کرد و گفت: ساختمان جدید در ۵ طبقه وبا ۲۶ هزار مترمربع زیربنا آماده می شود که با این وجود ۲۸۰ تخت به مجموعه بیمارستان اضافه خواهد شد.
درادامه حجت الاسلام منصورلقایی رابط ادیان الهی در کشور استرالیا به مناسبت شب یلدا وارتباط آن با کریسمس اشاره کرد وگفت : یلدا و کریسمس ربط به هم دارد و یلدا یک کلمه فارسی نیست بنابراین محققان معتقدند که کلمه یلدا یک کلمه سریانی به معنی زایش است و رشته کلام یلدا را در زبان لاتین به نام “یول” می نامند و در فارسی به معنی تولد است.
وی افزود : قبل از میلاد مسیح (ع) مردم روم باستان بت پرست بودند که درآن زمان رایج بود و نمونه های آن در زمان حضرت ابراهیم (ع) دیده می شود و در زمان روم باستان نیز شب قبل آن را جشن عمومی می گرفتند که بعد در ایران نام یلدا گرفت.
لقایی ادامه داد: امپراطور قسطنطنیه که به نام پدر کلیسا مشهور است برای جلوگیری از نفوذ و شیوع آیین میترا و برپایی جشن یلدا در امپراطوری رم دستو ر داد که چون مسیحیان نیز حضرت عیسی مسیح را مظهر نور می دانند و یلدا را به عنوان روز تولد مسیح جشن بگیرند.
در ادامه معصومه علیزاده مدیر بیمارستان عیسی بن مریم(ع)با بیان اینکه بیمارستان عیسی بن مریم در مرکز شهر وکنار ابنیه های تاریخی ، قدیمی ترین بیمارستان اصفهان است افزود: مکان این بیمارستان ، موقعیت خوبی برای توریست ها فراهم می کند وبا مراجعه آنها بطور آبرومندانه جوابگو هستیم.
علیزاده افزود: این بیمارستان یکی از بهترین زایشگاه های کشور را دارد ولی به علت کمبود نقدینگی و یکسری تجهیزات و نبود آسانسور، مادران باردار باید حداقل پله های یک طبقه را بالا روند تا خدمات به آنها ارائه شود.
اولین گردهمایی خیریه بیمارستان عیسی بن مریم (ع) نیز به مناسبت یکصد و پانزدهمین سالگرد تأسیس در تاریخ ۴ دی ماه جاری با حضور انجمن انبوه سازان، هنرمندان وخیران استان اصفهان و جمعی از مسئولان وپیشکسوتان در سرای عطار برگزار شده است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.