تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۹:۱۷
کد خبر : 16141

فعالیت ۹۰ اتحادیه صنفی در شهر اصفهان

فعالیت ۹۰ اتحادیه صنفی در شهر اصفهان

فعالیت ۹۰ اتحادیه صنفی در شهر اصفهان مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان: اکثر واحدهای صنفی شهر اصفهان در خیابان‌های اصلی قرار دارند. به گزارش دنیای اسرار:محمد مجیری در جمع خبرنگاران به فعالیت ۱۲۰ هزار واحد صنفی پروانه دار و بدون پروانه در شهر اصفهان اشاره و اظهار کرد: وجود

Print Friendly, PDF & Email

فعالیت ۹۰ اتحادیه صنفی در شهر اصفهان

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان: اکثر واحدهای صنفی شهر اصفهان در خیابان‌های اصلی قرار دارند.

به گزارش دنیای اسرار:محمد مجیری در جمع خبرنگاران به فعالیت ۱۲۰ هزار واحد صنفی پروانه دار و بدون پروانه در شهر اصفهان اشاره و اظهار کرد: وجود این واحدهای صنفی باعث شده که تعداد سفرهای صنفی در این شهر بیش از حد انتظار شود.
وی با اشاره به اینکه در شهر اصفهان روزانه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار سفر انجام می‌شود گفت: یک سوم از این سفرها معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار سفر صنفی است بنابراین سفرهای صنفی باید مدیریت شود تا مردم به آسانی در شهر تردد کنند.
به گفته مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان اکثر واحدهای صنفی شهر اصفهان در خیابان های اصلی قرار دارند.
وی به گلایه‌های ساکنان خیابان عطار نیشابوری به دلیل فعالیت واحدهای پرنده فروشی در این خیابان اشاره و تاکید کرد: قوانین برای ساماندهی این واحدها اجازه می‌دهد اما دستگاه‌های مرتبط باید برای انجام این امر همکاری کنند تا استقرار واحدهای صنفی در مکان‌های مناسب انجام گیرد.
مجیری ادامه داد: برای ساماندهی پرنده فروشان یک مجتمع پرندگان ذبحی با مشارکت شهرداری منطقه ده در حال احداث است و پس از اتمام ۲۰ واحد پرنده فروشی در اختیار این صنف قرار می‌گیرد.
وی از فعالیت ۹۰ اتحادیه صنفی در شهر اصفهان خبر داد و افزود: اغلب واحدهای آن‌ها از نظر محل استقرار با مشکل مواجه هستند و باید برای ساماندهی آن‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.
به گفته مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان ۲۰ طرح ساماندهی مشاغل در اولویت این سازمان قرار گرفته که بخشی از آن‌ها اجرا و بخش دیگری در مرحله انجام مطالعات است.
وی ساماندهی مشاغل را کاری سخت، دشوار و پیچیده دانست و تاکید کرد: باید در این امر اتحادیه‌های صنفی، اتاق اصناف، کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی سازمان صنعت معدن و تجارت، اداره کل دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی با این سازمان همکاری کنند.
مجیری به ماده ۱۷ قانون نظام صنفی اشاره و تصریح کرد: طبق این ماده متصدیان واحدهای صنفی علاوه بر دریافت پروانه کسب باید قوانین مربوط به ایمنی و بهداشت و سایر موارد صنفی را رعایت کنند.
وی با بیان اینکه یک هزار و ۴۰۰ کارگاه طلا سازی در بافت تاریخی شهر فعال هستند گفت: ۳۰ هکتار زمین در شهرک صنعتی جی برای شهرک طلا و جواهر اصفهان در نظر گرفته شده و تا قبل از پایان سال جاری کلنگ عملیات اجرایی پروژه به زمین زده خواهد شد و این طرح با مشارکت بنیاد مستضعفان و جانبازان احداث می‌شود.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان بودجه امسال این سازمان را ۱۱۳ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: برای سال آینده بودجه این سازمان افزایش یافت و به ۲۹۰ میلیارد تومان رسیده است.
وی با بیان اینکه در جاده رضوان زمینی به مساحت ۱۴.۵ هکتار جهت احداث بزرگترین بازار بین‌المللی گل و گیاه، بازار ماهیان زینتی، پرندگان زینتی در نظر گرفته شده است گفت: فاز نخست بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان پایان سال ۱۳۹۹ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
مجیری ادامه داد: در حال برندسازی برای این مجموعه هستیم تا بتوانیم افراد توانمند در حوزه صادرات را جذب کنیم.
وی در خصوص سازه گل آفتابگردان در بازار بین المللی گل و گیاه ارغوان تشریح کرد: این سازه به وسعت ۱۰ هزار مترمربع و به ارتفاع ۲۶ متر احداث و در سالن نمایشگاهی گل و گیاه قرار می‌گیرد و در وسط آن یک رستوران نیز احداث می‌شود.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان در ادامه گفت: تا کنون ۵۰ میلیارد تومان برای احداث بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان هزینه شده و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز در این پروژه هزینه خواهد شد تا به مکانی تفرجگاهی و خرید برای شهروندان تبدیل شود.
وی از راه‌اندازی مرکز بارانداز آبزیان در میدان مرکزی میوه و تره بار خبر داد و افزود: ماهی‌های صیدی در شب از پنج استان به میدان مرکزی میوه و تره بار اصفهان ارسال و پس از آماده سازی در صبح به هفت استان قم، تهران، یزد، مازندران، خوزستان، لرستان و چهارمحال و بختیاری فرستاده می‌شود.
مجیری اضافه کرد: در گذشته این بارانداز در شهر شیراز بود که به اصفهان منتقل شد و در حال حاضر بارانداز اصلی کشور محسوب می‌شود.
وی به برگزاری جلسات متعدد با اداره دامپزشکی، شیلات و بهداشت جهت راه‌اندازی بارانداز آبزیان اشاره و تشریح کرد: تالار ۲۳ میدان مرکزی میوه و تره بار تخریب و در حال اجرای این پروژه هستیم تا ۱۴ واحد عرضه و باراندازی ماهی را احداث و در آبان ماه سال آینده مورد بهره‌برداری قرار دهیم.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان در خصوص مطب پزشکان خیابان آمادگاه و مشکلات ترافیکی این خیابان تصریح کرد: در چند نقطه شهر زمین‌هایی را تملک و برای ساخت مجتمع‌های پزشکی در نظر گرفته‌ایم تا شهروندان ساکن در شهرستان‌های اطراف مجبور به سفر به مرکز شهر اصفهان جهت امور درمانی خود نباشد.
وی به ساماندهی واحدهای صنفی موتورسیکلت و دوچرخه فروشان اشاره و تشریح کرد: زمینی به وسعت ۱۵ هزار مترمربع در خیابان سروش در نظر گرفته شده است.
مجیری در ادامه گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ساخت مجتمع صنفی موتورسیکلت و دوچرخه فروشان شهر تخصیص داده شده و درحال حاضر این پروژه در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای اجرا است.
وی هدف از راه اندازی فروشگاه‌های کوثر در شهر اصفهان را اصلاح زنجیره تامین کالا و ارائه مایحتاج مردم با قیمت مناسب و بهترین کیفیت دانست و افزود: در حال حاضر روزانه بازرسی و نظارت قیمت و کیفیت کالاها در این بازار صورت می‌گیرد.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه باید جریان مهاجرت به شهر اصفهان معکوس گردد اظهار کرد: عرضه و فروش تولیدات روستاییان در فروشگاه‌ها و ایجاد یک چرخه اقتصادی برای آن‌ها یکی از راهکارهای این امر است.
وی به برگزاری نمایشگاه محصولات روستاهای مهاجرفرست در ۲۱ اسفندماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های اصفهان اشاره تصریح کرد: در این نمایشگاه محصولات بدون واسطه در اختیار مردم گذاشته می‌شود و کشاورزان نیز مورد حمایت قرار می‌گیرند.
مجیری با بیان اینکه تسهیلات ویژه‌ای برای ساماندهی واحدهای صنفی در نظر گرفته شده است تاکید کرد: آیین نامه و بسته تشویقی سازمان به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده و بر اساس آن واحدهایی که در اختیار افراد قرار می‌گیرد و به صورت اقساط ارائه می‌شود.
وی افزود: ابتداد ۳۰ درصد هزینه و مابقی آن طی ۴۸ قسط دریافت می‌شود.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با بیان اینکه هر سال برای کنترل بازار میوه شب عید توزیع میوه نوروزی در بازارهای کوثر انجام می‌شود، گفت: امسال نیز متولی انجام این امر سازمان صنعت، معدن و تجارت است و مانند سال گذشته در مجاورت بازارهای کوثر محلی برای توزیع میوه نوروزی در نظر گرفته خواهد شد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.