تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
کد خبر : 16259

ایجاد اندیشکده‌ای برای تعامل هرچه بیش‌تر فعالان اقتصادی و دانشگاه

ایجاد اندیشکده‌ای برای تعامل هرچه بیش‌تر فعالان اقتصادی و دانشگاه

خدمتی دیگر از اتاق بازرگانی اصفهان: ایجاد اندیشکده‌ای برای تعامل هرچه بیش‌تر فعالان اقتصادی و دانشگاه اتاق بازرگانی و دانشگاه اصفهان برای تعامل بیش‌تر صنعت و دانشگاه تفاهم نامه همکاری امضا نمودند .  به گزارش دنیای اسرار:مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه بیانیه گام دوم انقلاب و اسناد بالادستی کشور را قطب

Print Friendly, PDF & Email

خدمتی دیگر از اتاق بازرگانی اصفهان:

ایجاد اندیشکده‌ای برای تعامل هرچه بیش‌تر فعالان اقتصادی و دانشگاه

اتاق بازرگانی و دانشگاه اصفهان برای تعامل بیش‌تر صنعت و دانشگاه تفاهم نامه همکاری امضا نمودند . 

به گزارش دنیای اسرار:مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه بیانیه گام دوم انقلاب و اسناد بالادستی کشور را قطب نمای حرکت اجتماعی و موثر بر رفتارهای فردی و اجتماعی دانست و با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری، تنها راه غلبه بر شرایط موجود را قدرت اقتصادی بیان و تصریح کرد: لازمه قدرت اقتصادی، قدرت سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی است. 
رئیس اتاق اصفهان ایجاد ارتباطی منسجم بین بخش مولد کشور و بدنه فرهنگی و اجتماعی به واسطه بخش علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها را در این زمینه مهم ارزیابی نمود و با اشاره به اهمیت آینده پژوهی افزود: آینده پژوهی مناسب و رشد متوازن تمامی ارکان جامعه با یکدیگر در ایجاد اقتصادی مولد و قوی از اهمیت بسیاری برخوردار است. 
وی فقر دانشی و عملیاتی در واحدهای صنعتی استان را موجب عدم قوام سازمان‌ها دانست و از تلاش اتاق بازرگانی اصفهان برای ایجاد سازوکار رفع این نقیصه خبر داد. 
وی ابراز امیدواری کرد که در کنار تمرکز بر حضور نخبگان با استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی خبره دانشگاه‌ها جریان دانش در واحدهای اقتصادی استان ایجاد شود. 
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: امروز اصفهان بیش از هر زمان دیگری نیازمند ایجاد سازوکاری موثر بین سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است؛ زیرا بدون توجه به سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی، رشد سرمایه اقتصادی محقق نخواهد شد.  
هوشنگ طالبی، رئیس دانشگاه اصفهان در این جلسه با اشاره به سبقه همکاری‌های مشترک این دانشگاه و اتاق بازرگانی اصفهان گفت: همکاری‌های گذشته به‌صورت پراکنده، بین‌فردی و یا بر حسب نیاز موردی بوده؛ اما امروز قصد داریم همکاری‌های طرفین به‌صورت زیرساختی، نهادی و آینده نگرانه باشد. 
وی ایجاد اندیشکده دانشگاه و اتاق بازرگانی را مقدمه‌ای بر فعالیت‌های اساسی و ترسیم روشنی از افق آینده دانست و با تاکید بر اینکه لازم است اندیشکده سمت و سویی آینده پژوهانه داشته باشد، تصریح کرد: اندیشکده مذکور می‌تواند در مواقع خاص مانند تحریم‌ها علاوه بر نشان دادن تهدیدها، فرصت‌های پیش رو را نیز مشخص کند. 
رئیس دانشگاه اصفهان مد نظر قرار دادن بازار آینده دنیا را پیش زمینه موفقیت در بازار جهانی دانست و افزود: تعامل و همکاری با فعالان اقتصادی به منزله کمک به آینده کشور و دنیاست. 
شایان ذکر است هدف اصلی از این تفاهم‌نامه، ارتقای سطح تعامل دانشگاه و اتاق بازرگانی در جهت تبیین آینده‌پژوهی اقتصاد استان و شناسایی و عارضه‌یابی مشکلات موجود فعالان اقتصادی و همچنین، ارتقای سطح توانمندی‌‌های به‌روز اساتید دانشگاه در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی، تجارت و خدمات استان اصفهان و کمک به ایجاد سازوکار لازم برای ارائه پیشنهادها و راه‌حل‌های ممکن در راستای رفع مشکلات و بهبود شاخص‌های محیط کسب‌وکار است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.