تاریخ انتشار : شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد خبر : 16420

لزوم کشاندن عادت واره ها از برنامه تلویزیونی به میان زندگی مردم/ ارائه الگوی نو و ساختارشکن در ساخت برنامه ها

لزوم کشاندن عادت واره ها از برنامه تلویزیونی به میان زندگی مردم/ ارائه الگوی نو و ساختارشکن در ساخت برنامه ها

رییس دفتر تبلیغات اصفهان مطرح کرد؛ لزوم کشاندن عادت واره ها از برنامه تلویزیونی به میان زندگی مردم/ ارائه الگوینو و ساختارشکن در ساخت برنامه ها حجت الاسلام والمسلمین قطبی با ارائه یک الگوی نو و ساختارشکن در تولید برنامه های صدا و سیما، کشاندن عادت واره ها از برنامه های تلویزیونی به متن زندگی

Print Friendly, PDF & Email

رییس دفتر تبلیغات اصفهان مطرح کرد؛

لزوم کشاندن عادت واره ها از برنامه تلویزیونی به میان زندگی مردم/ ارائه الگوینو و ساختارشکن در ساخت برنامه ها

حجت الاسلام والمسلمین قطبی با ارائه یک الگوی نو و ساختارشکن در تولید برنامه های صدا و سیما، کشاندن عادت واره ها از برنامه های تلویزیونی به متن زندگی مردم را از ملزومات جریان سازی فرهنگی دانست و گفت: اینکه با اتمام یک برنامه، محتوای آن هم از زندگی مردم می رود، مطلوب نیست.

به گزارش دنیای اسرار، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در گفت و گویی، با بیان اینکه برنامه های فرهنگی ویژه رده سنی شامل انتهای کودکی و ابتدای نوجوانی، مغفول مانده است، گفت: متأسفانه برنامه های تلویزیونی که بار محتوایی داشته باشند برای این رده سنی وجود ندارد.

وی با اشاره به روند تأسیس شبکه نهال در نوبت عصر شبکه پویا، افزود: این برنامه ها متاسفانه عمدتاً خشن و فضایی هستند و شب ها هم مجدداً برنامه قصه برای کودکان و لالایی از همین شبکه پخش می شود که هیچ تناسبی با برنامه های عصر ندارد.

با ساخت برنامه های تلویزیونی، عادت واره ها را به متن زندگی مردم بیاوریم/ سفره؛ بهترین رسانه خانواده های ایرانی

حجت الاسلام والمسلمین قطبی ساخت برنامه ها صرفاً با هدف سرگرمی برای نوجوانان را مطلوب ندانست و ادامه داد: برنامه ها باید طوری طراحی شوند که عادت واره های اجتماعی در آن ها لحاظ شود و بعد از تمام شدن برنامه هم بتواند آورده ای در زندگی افراد داشته باشد و بتوانند عادت واره های اجتماعی را به میان خانواده های خود بیاورند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه سفره، رسانه خانواده های ایرانی است، اظهار داشت: سفره تنها مکانی است که همه افراد خانواده و فامیل و آشنا و دوست با هر سن و سلیقه و جنسیت و تحصیلات و طرز فکر با یکدیگر دور آن می نشینند، البته منظور ما سفره به معنای وسیع آن است که می تواند شامل سفره غذا، سفره هفت سین، صبحانه کاری، ضیافت شام، مهمانی ها، سفره حضرت ابوالفضل(ع)، سفره حضرت رقیه(س)، سفره عقد، سفره عزاداری امام حسین(ع) و امثالهم باشد و عمده عادت واره های خانواده های ایرانی هم حول سفره تعریف می شوند.

وی افزود: بسیاری از این سفره ها مناسبتی هستند و فقط در یک زمان خاص می توان آن ها را تجربه کرد، اما ما باید به دنبال موضوعی باشیم که موضوع و موجودیت آن سیال باشد، محور آن نوجوان باشد و محصول آن هم برای نوجوان باشد.

هدف ساخت برنامه ها باید نمونه سازی عادت واره ها برای مانا شدن در جامعه باشد

حجت الاسلام والمسلمین قطبی تصریح کرد: نوجوان برای اینکه محور قرار بگیرد، به شدت نیاز به خود ابرازی و خود اثباتی دارد، نکته دیگر این است که به هیچ وجه نباید احساس شود که ما داریم برای مخاطب برنامه می سازیم و نباید هدف ما برنامه سازی باشد، بلکه هدف ما نمونه سازی یک عادت واره است تا بعد از اتمام برنامه، مردم خودشان بتوانند آن برنامه را در زندگی خود پیاده کنند و ادامه بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی با اشاره به عطش مردم برای برپایی دورهمی های به بهانه های مختلف و به وجود آمدن عناوین عجیب و غریب برای چنین مجالسی، گفت: می توانیم به این مجالس جهت بدهیم و از آن ها برای فرهنگ سازی بهره ببریم، اما اگر وضعیت به همین نحو رها شود، امکان انحراف و ضد ارزش شدن هم در این موارد وجود دارد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.