تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
کد خبر : 16460

فعالیت‌های مدیریت بحران شهرداری متناسب با نیازهای شهر است

فعالیت‌های مدیریت بحران شهرداری متناسب با نیازهای شهر است

فعالیت‌های مدیریت بحران شهرداری متناسب با نیازهای شهر است مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان: نگاه مدیریت شهری به مسائل شهری، اجتماعی و شهروند محور است. به گزارش دنیای اسرار:سیدرضا جعفریان‌فر درنشست خبری خود با اصحاب رسانه به ساختار مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شهرداری اصفهان، اشاره‌ و اظهار کرد: مدیریت بحران از

Print Friendly, PDF & Email

فعالیت‌های مدیریت بحران شهرداری متناسب با نیازهای شهر است

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان: نگاه مدیریت شهری به مسائل شهری، اجتماعی و شهروند محور است.

به گزارش دنیای اسرار:سیدرضا جعفریان‌فر درنشست خبری خود با اصحاب رسانه به ساختار مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شهرداری اصفهان، اشاره‌ و اظهار کرد: مدیریت بحران از دو بخش، بحران و پدافند غیر عامل تشکیل شده است که بحران زیر مجموعه‌ای از سازمان مدیریت بحران کشور در همه دستگاه‌های اجرایی کشور و زیر مجموعه وزارت کشور است.
وی فعالیت‌های مدیریت بحران را همه جانبه و متناسب با نیازهای شهر و با توجه به دستور شهردار اصفهان دانست و تاکید کرد: نگاه مدیریت شهری به مسائل شهری، اجتماعی و شهروند محور است.
به گفته مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان مدیریت بحران در همه دستگاه‌ها از چهار کارگروه تشکیل شده است که کارگروه‌ها وظایف هماهنگی و همکاری دستگاه مدیریت بحران را دارند.
وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل از ۹ کارگروه تشکیل شده است گفت: شهرداری مسئولیت دو کارگروه خدمات و تأسیسات زیربنایی و اطفاء حریق را برعهده دارد.
جعفریان‌فر با بیان اینکه پدافند به معنای پیشگیری است که قبل از وقوع بحران باید انجام شود تصریح کرد: پیشگیری، آمادگی در حوزه پدافند غیرعامل و بازسازی و بازتوانی در حوزه مدیریت بحران است و در واقع آمادگی تمامی تجهیزات برای مقابله با مخاطرات در هر یک از حوزه‌های فعالیتی است.
وی کاهش آسیب‌پذیری، تداوم خدمات، اداره امور مردم، دستیابی به تدوام خدمات انسانی و افزایش پایداری و تاب آوری در سطح استان، شهر و شهرستان را از جمله اهداف پدافند غیرعامل دانست.
مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان به گزارش‌ فعالیت‌های این سازمان در سه ماهه سوم سال جاری اشاره و تشریح کرد: با احکامی که از طرف شهرداری برای مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان صادر گردید، مدیر هر منطقه رییس ستاد مدیریت بحران بوده که دارای دو جانشین است، معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه جانشین اول و جانشین دوم به انتخاب مدیر منطقه مسئولیت خود را انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه در صورت وقوع حادثه مدیریت بحران منطقه حادثه را بررسی می‌کند تاکید کرد: مدیر منطقه باید در صحنه حادثه حضور پیدا کند تا فرماندهی بحران را به عنوان رییس ستاد بحران منطقه انجام دهد.
جعفریان‌فر به قانون بحران مصوب سال ۱۳۹۸ اشاره و تصریح کرد: بر طبق این قانون کلیه دستگاه‌های اجرایی باید از رییس ستاد مدیریت منطقه تبعیت کنند و تمامی دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با بحران و حادثه را در اختیار وی قرار دهند.
وی در ادامه افزود: چنانچه ابعاد حادثه از سطح منطقه فراتر برود برای هر منطقه‌ای معین مشخص شده تا به کمک منطقه مورد نظر در زمان وقوع حادثه بیاید و شهرهای همجوار معین هر منطقه نیز مشخص شده است و روسای ستاد مدیریت بحران مناطق جلساتی با شهرهای همجوار داشته‌اند و تفاهم‌نامه منعقد شده تا در مواقع وقوع بحران به کمک مدیر بحران منطقه بیایند.
مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان با بیان اینکه چنانچه حادثه‌ای در شهر رخ دهد رییس مدیریت بحران شهر باید فرماندهی کار را برعهده بگیرد گفت: دستگاه‌های مستقر در شهر نیز باید نسبت به آماده‌سازی تجهیزات و امکانات اقدام کنند و آن را در اختیار ستاد مدیریت بحران شهر قرار دهند.
به گفته وی فعالیت‌های بحران و پدافند غیرعامل در چهار زیرگروه پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی انجام‌ می‌شود.
جعفریان‌فر یکی از موارد بسیار مهم و حائز اهمیت در زیر گروه پیشگیری را آموزش دانست و افزود: در سه ماهه سوم سال جاری مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان به این موضوع پرداخته است.
وی ادامه داد: دوره‌های آموزشی برای کارکنان شهرداری، پرسنل شرکت‌های خدماتی و شهروندان متناسب با موضوع «شهروند آماده» و «شهرتاب‌آور» برگزار می‌شود.
مدیربحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان به زیرگروه آمادگی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اشاره و تشریح کرد: در این خصوص تمامی مناطق ۱۵ گانه شهر و همچنین ناژوان، پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران تجهیز شده و در این پایگاه‌ها در سه ماهه سوم سال جاری در خصوص مباحث آمادگی، رزمایش و مانور برگزار شده است.
وی با بیان اینکه همایش قطع برق در ساختمان‌های شهرداری برگزار شده است اظهار کرد: این همایش با همکاری دستگاه‌های اجرایی و با کمک اداره کل پدافند غیرعامل برگزار شد و نواقص موجود در حوزه مدار برق، بستر تولید برق، شناسایی و به مسئولین ذی‌ربط اطلاع داده شد.
جعفریان‌فر افزود: کارشناشان پدافند کالبدی سازمان مدیریت بحران کلیه ساختمان‌های حساس و تمامی نقاط ضعف در این ساختمان‌ها را شناسایی کردند و تمامی موارد به مدیران به منظور رفع آنها ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: براساس مکاتبات انجام شده با دستگاه‌های زیرمجموعه، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته آمادگی مقابله با مخاطرات و حوادث محتمل وجود دارد.
مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان از ایجاد بانک اطلاعاتی خبر داد و افزود: با ایجاد این بانک اطلاعاتی، اطلاعات کاملی از منابع انسانی و تجهیزات درون سازمانی (شهرداری) و تجهیزات برون سازمانی وجود دارد تا مورد استفاده قرار بگیرد.
وی درخصوص اسکان اضطراری نیز گفت: یک بانک اطلاعاتی نیز در این حوزه تشکیل و تمامی مکان‌های ایمن، پایدار و تاب‌آور در سطح مناطق ۱۵ گانه شناسایی و چند مجموعه نیز خارج از شهر برای مواقع اضطرار به منظور اسکان در نظر گرفته شده است.
جعفریان‌فر با بیان اینکه اخیرا رزمایش مشترک با منطقه و برای مقابله با حوادث پرتویی و شیمیایی برگزار شده است، افزود: رزمایش‌ها و مانورهای دیگری در زمینه آبگرفتگی و سیلاب شهری، تخلیه‌ اضطراری، انجام شد تا یگان‌های امدادی و دستگاه‌های مرتبط آمادگی بهتری برای مقابله با حوادث محتمل داشته باشند.
وی با اشاره به آمادگی برای خدمت رسانی به مردم خاطرنشان کرد: این شاخصه بازسازی و بازتوانی مبحثی برای پاسخ سریع به بحران است که دستگاه‌های امدادی و خدماتی در اولین فرصت نیز آمادگی داشته باشند و اقدامات موثر را بعد از وقوع بحران انجام دهند.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.