تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
کد خبر : 16587

امنیت ملی با افزایش حس تعلق خاطر مردم به شهرها و روستاها تضمین می‌شود

امنیت ملی با افزایش حس تعلق خاطر مردم به شهرها و روستاها تضمین می‌شود

معاون عمرانی وزیر کشور: امنیت ملی با افزایش حس تعلق خاطر مردم به شهرها و روستاها تضمین می‌شود به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:کاشان-معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: امنیت ملی هنگامی تضمین می‌شود که بتوانیم حس تعلق خاطر مردم را نسبت به شهرها و روستاهای خودشان افزایش دهیم. مهدی

Print Friendly, PDF & Email

معاون عمرانی وزیر کشور:

امنیت ملی با افزایش حس تعلق خاطر مردم به شهرها و روستاها تضمین می‌شود

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:کاشان-معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: امنیت ملی هنگامی تضمین می‌شود که بتوانیم حس تعلق خاطر مردم را نسبت به شهرها و روستاهای خودشان افزایش دهیم.

مهدی جمالی‌نژاد روز پنجشنبه در همایش کاشان در آستانه تحول با مشارکت و حضور مردم در مدیریت شهر بیان کرد: بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسوولان و فاصله بین ملت و دولتمردان تهدید اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: این مهم بسیار نگران‌کننده است و اگر خدای ناخواسته بین مسوولان انسجام وجود نداشته باشد، اعتماد مردم خدشه‌دار و دیوار بی‌اعتمادی بین آنها بلند شود، باید یقین بدانیم که طرح‌های بزرگ در کشور اجرا نخواهد شد.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور افزود: اگر وفاق، همدلی، صمیمیت، رفاقت، هم‌پوشانی و هم‌افزایی وجود نداشته باشد، هیچ یک از زحمت‌ها و اقدام‌های عمرانی‌، فرهنگی و اجتماعی به نتیجه نخواهد رسید.

وی تاکید کرد: مسوولان، دولتمردان، تصمیم‌گیران و تصمیم‌ساران باید باهم همدلی داشته باشند و در کنار اخلاص، پاک‌دستی و ساده‌زیستی باید با مردم به رفاقت و دوستی رفتار کنند.

جمالی‌نژاد اظهار داشت: اگر این حس تعلق خاطر افزایش یابد، موجب انسجام و همبستگی بیشتر مردم در نقاط مختلف کشور خواهد شد و به دنبال آن سرمایه‌ اجتماعی ارتقا خواهد یافت که در نتیجه به افزایش و تضمین امنیت از جنبه‌های گوناگون منجر می‌شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جریان خطبه‌های نمازجمعه تهران مبنی بر حرکت به سمت قوی شدن، گفت: سخنان ایشان دکترین و چراغ راه کشور در آینده است و این قوی شدن تنها در حوزه نظامی و پشتیبانی نیست بلکه  باید در همه حوزه‌ها اقتدار کشور افزایش یابد.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور تشریح کرد: اقتدار و امنیت دارای سه جزء شامل قدرت خدادادی مانند معدن‌ها و دسترسی به آب‌های آزاد، قدرت اکتسابی مانند دانش هسته‌ای یا زیست فناوری و قدرت گفتمانی است.

وی اضافه کرد: اینها اقتدار واقعی را در کنار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی یا نه شرقی و نه غربی به معنای روی پای خود ایستادن ایجاد می‌کند که لازمه تحقق همه این مولفه‌ها، داشتن همدلی و هم‌افزایی است.

جمالی‌نژاد در ادامه جاری شدن سیل در ۲۴ استان کشور، هجوم ملخ‌ها، آتش‌سوزی‌ جنگل‌ها و مرتع‌ها همچنین وقوع زلزله و سهمیه‌بندی بنزین را یادآور شد و بیان کرد: در کنار این مشکلات، تحریم‌ها و پلیدی‌های آمریکا در بحث تورم و نوسان قیمت‌ها سال سختی را پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: با وجود همه این مسایل نشان دادیم که در ۴۱ سال گذشته، تحریم‌ها و دشمنی‌های شرق و غرب از جمله دوران هشت ساله جنگ تحمیلی نه تنها تهدیدی برای کشور نبود بلکه برای ملت ایران به فرصت تبدیل شد.

۳۵۰۰ طرح امسال در استان اصفهان اجرا شد

معاون هماهنگی امور عمرانی و توسعه منابع استانداری اصفهان نیز گفت: امسال افزون بر سه هزار و ۵۰۰ طرح به مناسبت‌های گوناگون در جریان هفته دولت و دهه مبارک فجر با اعتبار بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

حجت‌الله غلامی با اشاره به افتتاح روزانه ۱۰ طرح در استان اصفهان افزود: شهریورماه یک‌هزار و ۷۵۰ طرح با اعتبار ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و دهه مبارک فجر نیز یک‌هزار و ۸۲۶ طرح با اعتبار بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شد.

وی یادآور شد: اعتبارهای عمرانی امسال ۲۱ هزار میلیارد ریال بود که البته این رقم، عددی است که در بودجه وجود دارد و بخشی از اعتبارهای مورد استفاده تبصره‌ها و مشوق‌هاست که این امر از هنرمندی مدیران استانی ناشی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی و توسعه منابع استانداری اصفهان اضافه کرد: امسال ۶۵ هزار میلیارد ریال از اعتبارهای ۱۰۸ شهرداری این استان را در راستای اجرای طرح‌های عمرانی استفاده شده است.

وی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های عمرانی استان اصفهان تاکید کرد: از امکان استفاده از توان بخش خصوصی در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری، زیربنایی راه و راه‌آهن نیز بهره‌گیری شده است.

غلامی از وجود خیرساز پل غیرهم سطح و راه در استان اصفهان خبر داد و یادآور شد: در زمان حاضر با کمک یکی از خیران، ۴۰ کیلومتر آزادراه در دست ساخت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی و توسعه منابع استانداری اصفهان به سه طرح‌ آب‌رسانی اشاره کرد و افزود: سامانه دوم آب‌رسانی به ۱۴ شهرستان و از جمله کاشان در حال اجراست.

وی با تاکید بر مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی تصریح کرد: هم الگوی کشت را در استان تغییر داده‌ایم و هم شیوه‌های نوین آبیاری را جایگزین کشت سنتی کردیم و در بخش صنعت نیز تنها به دنبال صنایع با فناوری نوین و کم‌آب‌بر هستیم.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور به منظور حضور در آیین افتتاح چند طرح شهری به کاشان سفر کرده بود.

چهار طرح حوزه شهری کاشان با اعتبار ۱۵۵ میلیارد ریال در آیینی با حضور معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، حجت‌الله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، فرماندار و جمعی از مسوولان این شهرستان به ‌بهره‌برداری رسید.

شهرستان ۳۶۵ هزار نفری کاشان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.