تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶
کد خبر : 16658

تحرک و افزایش قدرت کشف پلیس

تحرک و افزایش قدرت کشف پلیس

تحرک و افزایش قدرت کشف پلیس فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان: ۱۵ هزار نیرو برای تأمین امنیت انتخابات بکارگیری و بخشی از ظرفیت بسیجیان استان نیز استفاده خواهد شد. به گزارش دنیای اسرار:سردار مهدی معصوم بیگی در نشست خبری با اصحاب رسانه مهمترین کار نیروی انتظامی در خصوص انتخابات را تأمین نظم و امنیت آن

Print Friendly, PDF & Email

تحرک و افزایش قدرت کشف پلیس


فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان: ۱۵ هزار نیرو برای تأمین امنیت انتخابات بکارگیری و بخشی از ظرفیت بسیجیان استان نیز استفاده خواهد شد.

به گزارش دنیای اسرار:سردار مهدی معصوم بیگی در نشست خبری با اصحاب رسانه مهمترین کار نیروی انتظامی در خصوص انتخابات را تأمین نظم و امنیت آن عنوان و اظهار کرد: در نیروی انتظامی استان قرارگاه نظم و تأمین امنیت انتخابات تشکیل شده تا در سه مرحله قبل از شروع انتخابات، روز انتخابات و پس از انتخابات عملیات ویژه خود را انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه از ۲۴ بهمن همزمان با آغاز تبلیغات انتخابات فعالیت این قرارگاه آغاز می‌شود گفت: ۱۵ هزار نیرو برای تأمین امنیت انتخابات بکارگیری و بخشی از ظرفیت بسیجیان استان نیز استفاده خواهدشد.
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در ادامه افزود: شعب اخذ رأی به‌طور کامل تحت پوشش مناسب امنیتی قرار می‌گیرند و امنیت آن‌ها تا فرایند تجمیع و انتقال صندوق‌های رأی حفظ می‌شود.
وی در ادامه به ارائه عملکرد نیروی انتظامی استان در ده ماهه اخیر پرداخت و گفت: بیشترین سرقت در این مدت مربوط به منزل، لوازم داخل خودرو و سیم برق و مخابرات بوده است.
سردار معصوم بیگی به کاهش ۴۸ درصدی جرم جعل و کلاهبرداری در استان اشاره و تصریح کرد: انهدام باندهای جاعل ۴۶ درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه توقیف ۸۵۰ خودروی قاچاقچیان در ۱۰ ماهه نخست سال، رشد ۲۱ درصدی عملکرد را در این حوزه ثبت کرده است، اظهار کرد: در حوزه قاچاق کالا هزار و ۸۰۰ پرونده تشکیل شده و پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد افزایش داشته است.
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان به طرح “کلاهی برای زندگی” اشاره و تاکید کرد: کلاه ایمنی تا ۸۰ درصد از مرگ راکب موتورسیکلت جلوگیری می‌کند.
وی ادامه داد: ۴۵ درصد از جانباختگان حوادث رانندگی راکبان موتورسیکلت هستند و به همین جهت نیروی انتظامی استان در کنار آموزش به موتورسواران، با تلاش دستگاه‌های مختلف طرحی را اجرا خواهد کرد که بر مبنای آن کلاه ایمنی به موتورسیکلت‌سواران اهدا خواهد شد.
به گفته سردار معصوم بیگی در ۱۰ ماهه نخست امسال، تلفات ناشی از تصادفات درون شهری هفت درصد و برون شهری ۱۲ درصد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه در تصادفات سطح استان ۶۰۰ نفر جان خود را از دست داده و ۱۵ هزار نفر دچار مصدومیت شده‌اند تشریح کرد: عدم توجه راننده به جلو در زمان رانندگی با ۳۹ درصد، بیشترین سهم از علت تصادفات رانندگی را در این مدت زمانی به خود اختصاص داده است.
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان بزرگراه اصفهان-کاشان را با ۱۷، محور دامنه الیگودرز را با ۱۳ و جاده سمیرم-یاسوج را با ۱۰ فقره تصادف منجر به فوت، پر تلفات‌ترین محورهای مواصلاتی استان عنوان و از کاهش نقاط حادثه‌خیز استان از ۱۰۹ نقطه به ۶۰ نقطه خبرداد.
وی با بیان اینکه کلاهبرداری اینترنتی و برداشت‌های غیرمجاز بیش از ۲۰۰ درصد افزایش داشته گفت: همچنین کلاهبرداری‌های رایانه‌ای و مزاحمت‌های اینترنتی از لحاظ فراوانی بیشترین تخلفات ثبت شده را دارند.
سردار معصوم‌بیگی بیشترین تماس‌ها با پلیس ۱۱۰ را مربوط به تصادفات راهنمایی و رانندگی با ۲۴ درصد عنوان و تصریح کرد: همچنین نزاع و درگیری با ۲۰ درصد، موضوعات اجتماعی با ۱۰ درصد و سرقت با ۹ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه نارضایتی از نیروی انتظامی نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش داشته افزود: همچنین آمار شکایت‌ها نیز چهار درصد کاهش داشته است.
به گفته فرمانده انتظامی استان اصفهان مالکان خودروهایی که بالای یک میلیون تومان جریمه دارند، می‌توانند تا پایان سال اقدام و جریمه خود را قسطی پرداخت کنند.
وی با بیان این که یک چهارم خودروهای استان فاقد معاینه‌ فنی هستند، گفت: معاینه‌ فنی یک حق‌الناس است و شهروندان باید انجام آن را با توجه به آلودگی‌های زیست‌محیطی یک وظیفه عمومی قلمداد کنند.
سردار معصوم بیگی در ادامه گفت: تردد خودروهای فاقد معاینه فنی در سطح شهر جریمه دارد و ممکن است که هر ۲۴ ساعت یک‌بار پس از رؤیت توسط دوربین‌های سطح شهر جریمه شوند.
وی با بیان اینکه افراد بعد از فروش خودرو خود در سریع‌ترین زمان پلاک را از روی آن بردارند تشریح کرد: در صورتی که مالک جدید با همان پلاک سابق در سطح شهر تردد کرده و تخلف رانندگی و یا سرقت و حمل مواد مخدر مرتکب شود، عواقب آن برعهده صاحب پلاک خواهد بود.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.