تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
کد خبر : 16816

کاهش ۳۵ درصدی بارشها در حوضه زاینده رود ضرورت مصرف بهینه آب را می طلبد

کاهش ۳۵ درصدی بارشها در حوضه زاینده رود ضرورت مصرف بهینه آب را می طلبد

استاندار اصفهان درنشست خیریهمهر کوثر با محوریت مصرف بهینه آب عنوان کرد: کاهش ۳۵ درصدی بارشها در حوضه زاینده رود ضرورت مصرف بهینه آب را می طلبد به گزارش دنیای اسرار:استاندار اصفهان در نشست خیریه مهر کوثر که با محوریت مصرف بهینه آب در شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان برگزارشد گفت: در سال آبی جاری

Print Friendly, PDF & Email

استاندار اصفهان درنشست خیریهمهر کوثر با محوریت مصرف بهینه آب عنوان کرد:

کاهش ۳۵ درصدی بارشها در حوضه زاینده رود ضرورت مصرف بهینه آب را می طلبد

به گزارش دنیای اسرار:استاندار اصفهان در نشست خیریه مهر کوثر که با محوریت مصرف بهینه آب در شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان برگزارشد گفت: در سال آبی جاری میزان بارندگی در حوضه آبریز زاینده رود حدود ۵۱۰ میلی متر بوده که بیانگر کاهش ۳۵ درصدی بارش ها در سال آبی نرمال است.

دکتر رضایی با بیان اینکه در حال حاضر حجم ذخیره  سد زاینده رود حدود ۳۰۳ میلیون مترمکعب است اعلام کرد: تامین آب شرب جمعیت استان اصفهان در اولویت قرار دارد براین اساس با توجه به اقلیم خشک و نیمه خشک استان اصفهان از همه بهره برداران انتظار می رود با بهره گیری از تکنولوژی  و استفاده از روشهای جایگزین تامین آب ،مصرف بهینه آب را جدی بگیرند.

وی افزود: بارش ها  در سال آبی جاری در حوضه آبریز زاینده رود مطلوب نبوده و از میانگین کشوری خیلی پایین تر بوده اما امیدوار هستیم در ادامه سال آبی بارش های مطلوبی در حوضه آبریز زاینده رود صورت گیرد تا علاوه بر تامین پایدار آب شرب مردم و رفع نیاز سایر بهره برداران ،آب در بستر زاینده رود هم جاری شود.

استاندار اصفهان به تغییر الگوی کشت در اصفهان اشاره کرد و تصریح نمود: باتوجه به  اقلیم خشک استان اصفهان دیگر کشت غرقابی در اصفهان جایز نیست و بهتر است که کشاورزان به کشت های گلخانه ای روی آورند تا شاهد کشاورزی پایدار در استان اصفهان باشیم.

دکتر رضایی به تشکیل خیریه مهر کوثر با محوریت مصرف بهینه آب پرداخت و بیان داشت: برای اولین بار در کشور خیریه با محوریت مصرف بهینه آب در کشور در استان اصفهان تشکیل شد که نمایندگانی  از همه  بهره برداران از حوضه زاینده رود در خیریه حضوری فعال دارند

وی افزود: همه اعضای خیریه با هم اندیشی و ارائه تجربیات راهکارهای نوین مصرف بهینه آب را در بخش های شرب ،کشاورزی ،صنعت و خدمات عنوان می نمایند.

در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان گفت: یکی از چالش های استان تامین آب پایدار بهره برداران از حوضه آبریز زاینده رود است که در سالهای اخیر استاندار اصفهان  با روحیه جهادی برای  تامین پایدار آب مورد نیاز بخش های مختلف تلاش های بسیاری را در دستور کار قرار داد.

مهندس هاشم امینی راه اندازی سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ را دلیل بر تامین پایدار آب شرب مردم دانست و خاطرنشان ساخت:در سالهای اخیر با ترغیب مردم به مصرف بهینه آب هم اکنون ۸۷درصد مشترکین الگو مصرف را رعایت می کنند و نیز میزان هدر رفت آب در استان حدود ۱۶ درصد می باشد که کمترین رقم در کشور بشمار می آید.

وی به کاهش چشم گیر آبدهی چاههای فلمن در سالهای اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: در سالهای اخیر آبدهی چاههای فلمن را از دست داده ایم در حالیکه در گذشته  آبدهی چاههای فلمن به بیش از ۴ هزارلیتر در ثانیه می رسید.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان گفت:  در پیک مصرف برای تامین پایدار آب شرب جمعیت استان با کمبود ۴ مترمکعب در ثانیه مواجه هستیم یکی از دلایل اصلی این چالش ظرفیت محدود سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ است که معادل ۱۱ مترمکعب در ثانیه می باشد . بنابراین ضرورت راه اندازی سامانه دوم آبرسانی بیش از پیش احساس می شود.

لازم به یادآوری است: خیریه مهر کوثر اولین خیریه آب در کشور می باشد که دفتر کار این سازمان مردم نهاد در محل خانه فرهنگ آب شرکت آبفا استان اصفهان می باشد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.