تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
کد خبر : 16836

در آیین اختتامیه فاز نخست تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات مطرح شد: آذری جهرمی: با بزرگداشت گذشتگان، خودمان را بزرگ می‌کنیم

در آیین اختتامیه فاز نخست تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات مطرح شد: آذری جهرمی: با بزرگداشت گذشتگان، خودمان را بزرگ می‌کنیم

در آیین اختتامیه فاز نخست تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات مطرح شد: آذری جهرمی: با بزرگداشت گذشتگان، خودمان را بزرگ می‌کنیم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: در آینده بزرگ‌ترین اتفاقات جهان در حوزه فناوری اطلاعات رخ می‌دهد و در این شرایط ما باید با نگاه انقلاب اسلامی، حفظ استقلال و حفاظت از آرمان‌ها در

Print Friendly, PDF & Email

در آیین اختتامیه فاز نخست تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات مطرح شد: آذری جهرمی: با بزرگداشت گذشتگان، خودمان را بزرگ می‌کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: در آینده بزرگ‌ترین اتفاقات جهان در حوزه فناوری اطلاعات رخ می‌دهد و در این شرایط ما باید با نگاه انقلاب اسلامی، حفظ استقلال و حفاظت از آرمان‌ها در مسیر پیشرفت تلاش کنیم که این تلاش‌ها و حرکت‌ها بدون توسل و اتکا به تجربیات بزرگان و پیشکسوتان این عرصه امکان‌پذیر نیست.



به گزارش دنیای اسرار، محمدجواد آذری جهرمی در آیین اختتامیه فاز نخست پروژه تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن خوشامدگویی به مدیران پیشین و تقدیر از همکاران پروژه تاریخ شفاهی گفت: ممکن است در نگاه پیشرفت و توسعه فناوری اطلاعات بین مدیران اختلاف دیدگاه وجود داشته باشد و این اختلاف‌نظر هم کاملاً طبیعی است؛ اما یک اصل در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد و آن تلاش شبانه‌روزی تمامی مدیران این مجموعه از بدو تأسیس تاکنون برای پیشرفت کشور بوده است.


وی افزود: من به‌عنوان جوانی که مسئولیت وزارت ارتباطات را بر عهده گرفتم هیچ‌گاه سعی نکردم این رویه و اشکال بزرگ که متأسفانه در کشور جاافتاده است و هرگاه نفر جدیدی مسئولیت می‌پذیرد نفرات قبلی را منکوب می‌کند را پیش بگیرم و هیچ‌گاه دستاوردهای گذشتگان را زیر سؤال نبردم و برای اثبات خودم دیگران را منکوب و محکوم نکردم.



وزیر ارتباطات ادامه داد: ما سعی کردیم در دوران حضورمان در وزارت ارتباطات شیوه جدیدی را پیش بگیرم و آن اثبات اینکه همه مدیران وزارت ارتباطات از گذشته تا امروز هر اقدامی کرده‌اند برای پیشرفت مردم و رشد و تعالی کشور بوده است.



آذری جهرمی با تأکید بر اینکه بزرگداشت یک مجموعه بزرگداشت خود ما است گفت: اگر ما امروز در مجموعه وزارت ارتباطات قدم می‌زنیم و یادبودی از گذشتگان مشاهده می‌کنیم درواقع این یادبود بزرگداشت خود ما هم محسوب می‌شود و ما با بزرگداشت گذشتگان، خودمان را بزرگ می‌کنیم.


وزیر ارتباطات با بیان اینکه برای اجرای پروژه تاریخ شفاهی دیدگاه دیگری هم وجود داشت گفت: درهرحال گام دوم انقلاب شروع‌شده است. مدیران نسل اول، دوم و سوم انقلاب در حال انتقال مسئولیت به نسل چهارم هستند. این نسل با خیلی از مشکلات و مسائل حوزه مدیریتی آشنا نیستند و ضروری بود که این تجربه به‌خوبی منتقل شود.



وی افزود: تاریخ وزارت ارتباطات را باید برای آیندگان به یادگار بگذاریم تا بدانند گذشتگان چه‌کارهایی برای پیشرفت و توسعه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کرده‌اند آن‌هم در شرایطی که دشمنان سعی دارند بگویند در این ۴۰ سال هیچ کاری در کشور نشده است. این در حالی است که با عرق جبین و کت یمین بسیاری از متخصصان این حوزه، از صفر به دانش فضایی رسیدیم که یک دستاورد آن باعث شد تا امسال در برآورد پرداخت خسارت سیل ۲۳۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی در کشور صورت بگیرد.



آذری جهرمی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی سامانه نت سنج گفت: این سامانه‌ای که است که نمونه آن در جهان وجود ندارد که با راه‌اندازی آن و ۱۴۵ هزار تست مردمی که در این چند روز در این سامانه ثبت شد نشان می‌دهد که متوسط سرعت اینترنت همراه در کشور ۲۴ مگابیت بر ثانیه است که تا حدودی قابل قبول است.



وی افزود: این در حالی است که بر اساس گزارشات دریافتی از طریق سامانه نت سنج سرعت اینترنت ثابت در کشور ۸.۵ مگابیت بر ثانیه را نشان می‌دهد و این اصلاً رقم خوبی نیست و نیازمند است با سرمایه‌گذاری در این حوزه وضعیت اینترنت ثابت را به‌سرعت توسعه دهیم.


وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه تمام تلاش‌ها در حوزه ارتباطات دو هدف ایجاد رفاه برای مردم و پیشرفت ایران و قرار گرفتن در جایگاه مناسب بین‌المللی را دنبال می‌کند گفت: این جایگاه با بروز تحول دیجیتال و رشد بزرگی که در عرصه هوش مصنوعی به وجود آمده، در شرایطی به دست می‌آید که به گفته اندیشمندان این حوزه، کشورهایی که در آینده دانش هوش مصنوعی را داشته باشند می‌توانند روزبه‌روز ثروتمندتر و کشورهایی که این دانش را نداشته باشند روزبه‌روز ضعیف‌تر می‌شوند.



وی افزود: بنابراین در آینده بزرگ‌ترین اتفاقات جهان در حوزه فناوری اطلاعات رخ می‌دهد و در این شرایط ما باید با نگاه انقلاب اسلامی، حفظ استقلال و حفاظت از آرمان‌ها در مسیر پیشرفت تلاش کنیم که این تلاش‌ها و حرکت‌ها بدون توسل و اتکا به تجربیات بزرگان و پیشکسوتان این عرصه امکان‌پذیر نیست.



آذری جهرمی در خاتمه گفت: تاریخ شفاهی کاری است برای بزرگداشت تلاش‌ تمامی مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و این حرکتی که آغازشده تا یک سال و نیم آینده که حضور داریم ادامه پیدا خواهد کرد و امیدواریم مدیران بعدی هم این راه را ادامه دهند. ما تلاش کردیم بخشی کوچکی از دین خود را به بزرگان این عرصه ادا کنیم، امیدواریم نامتان بر تارک ایران پایدار بماند.


در پایان این مراسم از مدیران و پیشکسوتان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین مجریان پروژه تاریخ شفاهی تقدیر به عمل آمد و سپس حاضرین از یادمان تاریخ شفاهی در مجموعه فضای سبز مقابل مرکز روابط عمومی که به یاد مدیران پیشین به «باغ مشاهیر» نام گذاری شده است بازدید کردند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.