تاریخ انتشار : شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
کد خبر : 16914

برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در مدارس اصفهان تدابیری اتخاذ شد

برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در مدارس اصفهان تدابیری اتخاذ شد

برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در مدارس اصفهان تدابیری اتخاذ شد به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا: معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان از اتخاذ تدابیر منجمله آموزش و فرهنگ‌سازی برای مقابله با ویروس کرونا در ستاد پیشگیری و کنترل این بیماری در این نهاد خبر داد.  عبدالرضا

Print Friendly, PDF & Email

برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در مدارس اصفهان تدابیری اتخاذ شد

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا: معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان از اتخاذ تدابیر منجمله آموزش و فرهنگ‌سازی برای مقابله با ویروس کرونا در ستاد پیشگیری و کنترل این بیماری در این نهاد خبر داد.

 عبدالرضا رییسی روز شنبه در حاشیه این جلسه با اشاره مصوبات این ستاد به ایرنا گفت: این جلسه با حضور بخش‌های درگیر با این موضوع شامل آموزش، حراست، انجمن اولیا و مربیان و همچنین نماینده دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت برگزار شد.

افزود: در این جلسه آموزش پنج گروه شامل مدیران، معلمان، دانش آموزان، والدین و نیروهای خدماتی مورد تاکید و تصویب قرار گرفت.

وی اظهار داشت: مقرر شد تا محتوای آموزش‌ها و نکات قابل تاکید توسط مرکز بهداشت تهیه و در اختیار این اداره کل و در نهایت نواحی و مناطق آموزش و پرورش قرار گیرد و تمامی این دوره های آموزشی تا ۱۰ اسفند به اتمام برسد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: همچنین مقرر شد تا با کمک تیم هایی از سوی مرکز بهداشت نحوه شستن دست به عنوان مهمترین عامل پیشگیری کننده از سرایت این ویروس به دانش آموزان آموزش داده شود.

به گفته وی دانش آموزان همچنین درباره رعایت بهداشت فردی شامل استفاده از دستمال و ماسک در مواقع عطسه و سرفه کردن و قرار نگرفتن در کنار فرد بیمار را آموزش می بینند.

رییسی، همچنین به مصوبات این جلسه درباره بهداشت محیطی اشاره کرد و گفت: در این بخش هم بر تامین وجود صابون مایع در مدارس و نظارت بر شستن دست ها در هنگام استفاده از سرویس بهداشتی تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته از تعدادی از مدارس برای شعبه های اخذ رای استفاده شد گفت: بر این اساس امروز با کمک مرکز بهداشت این مدارس ضدعفونی شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اصفهان افزود: همچنین بر  امکان حضور نیافتن دانش آموزان و معلمان در زمان بیماری تاکید شد و مدیران و معلمان باید هر روز وضعیت دانش آموزان را به لحاظ سلامتی کنترل کنند.

وی درباره چگونگی تعطیلی مدارس در این ایام گفت: هرگونه تصمیم گیری در این ارتباط توسط ستاد پیشگیری و کنترل بیماری کرونا با مرکزیت دانشگاه علوم پزشکی و استانداری گرفته می شود.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

مردم باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان ازدحام جمعیت پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند.

همچنین افرادی که علائم بیماری سرماخوردگی دارند، در منزل بمانند و بسرعت مراقبت‌های درمانی را از طریق پزشکان در پیش بگیرند و با سایر افراد تماس نداشته باشند.

شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

هم اکنون دستگاه تعلیم و تربیت استان اصفهان متشکل از۹۰۰ هزار دانش‌ آموز، بیش از ۵۰ هزار معلم شاغل و۳۰ هزار بازنشسته است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.