تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
کد خبر : 17288

اردکانیان: اولویت ما حل مشکلات زیرساختی شهرک های صنعتی است/فقط ۲۰ درصد قبوض نقد شد

اردکانیان: اولویت ما حل مشکلات زیرساختی شهرک های صنعتی است/فقط ۲۰ درصد قبوض نقد شد

به گزارش دنیای اسرار:وزیر نیرو گفت: پس از شیوع ویروس کرونا اعلام کردیم مشترکانی که برای پرداخت قبوض مشکل دارند تا پایان اردیبهشت ۹۹ برای پرداخت آن مهلت دارند، اما هم اکنون ۲۰ درصد از منابع درآمدی مان را دریافت کردیم که این وضع قابل ادامه نیست بنابراین کسانی که مشکلی ندارند برای استمرار خدمات

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:وزیر نیرو گفت: پس از شیوع ویروس کرونا اعلام کردیم مشترکانی که برای پرداخت قبوض مشکل دارند تا پایان اردیبهشت ۹۹ برای پرداخت آن مهلت دارند، اما هم اکنون ۲۰ درصد از منابع درآمدی مان را دریافت کردیم که این وضع قابل ادامه نیست بنابراین کسانی که مشکلی ندارند برای استمرار خدمات رسانی، وظیفه شهروندی خود را انجام دهند.

به گزارش دنیای اسرار، وزیر نیرو از اولویت دهی این وزارتخانه برای حل مشکلات زیرساختی شهرک‌های صنعتی به ویژه تامین برق این شهرک‌ها خبر داد. رضا اردکانیان، وزیر نیرو در حاشیه ششمین نشست راهبری و برنامه ریزی جهش تولید در جمع خبرنگاران گفت: شهرک‌های صنعتی نقش ویژه و اساسی در جهش تولید دارند از این رو برنامه ما مشارکت بیشتر در حل مشکلات این شهرک هاست. اگرچه بر اساس قانون موظف هستیم منابع انرژی مورد نیاز شهرک‌های صنعتی را تا جایی مشخص شده تأمین کنیم، اما امسال در دستور کار قرار دادیم تا بخشی از منابع داخلی خود را برای توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی اختصاص دهیم از این رو تعدادی از شهرک‌های صنعتی دارای اولویت را شناسایی کردیم تا بتوانیم با مشارکت شرکت توانیر، ۴۰ درصد منابع مورد نیاز را از منابع داخلی خود و بقیه را از منابع استانی، منابع شهرک‌ها و سایر ظرفیت‌های قانونی تأمین و زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی را اجرا و تکمیل کنیم تا در روند جهش تولید، تسهیل شود.

وی افزود: این وزارتخانه بعنوان دستگاه تأمین کننده آب و برق نقش قابل توجهی در جهش تولید دارد، زیرا بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، خدماتی و تولیدی باید از تأمین آب و برق کافی و پایدار مطمئن باشند. هر چند به دلیل شرایط ویروس کرونا با مصرف قابل توجه آب شرب مواجه هستیم، اما امیدواریم با رعایت مردم نه اکنون بلکه در تابستان هم که از شر این بیماری رها خواهیم شد مشکلی در تأمین آب نداشته باشیم.

این مقام مسؤول ادامه داد: برای تحقق جهش تولید در سال ۹۹، طرح‌های زیادی را در بخش‌های آب و برق تعریف کردیم تا به مدار بیاوریم ضمن اینکه باید بتوانیم پاسخگوی تعهداتمان برای صادرات انرژی به کشور‌های همسایه باشیم البته باید بهره وری را افزایش دهیم که در این باره ساز و کار‌های اخذ مجوز‌ها و اجرای طرح‌ها در حوزه آب و برق را تسهیل خواهیم کرد که منجر به سرعت در کار و کاهش هزینه‌ها و به تبع آن استفاده بهینه از منابع خواهد شد.

به گفته وزیر نیرو در جلسه امروز طرح‌های خود را برای جهش تولید ارائه کردیم که تا قبل از پایان فروردین به توافق چارچوب داری با سازمان برنامه و بودجه خواهیم رسید، زیرا انجام هر یک از این طرح‌ها مستلزم تحقق الزاماتی است البته در صنعت آب و برق، بخش زیادی از اتکای ما به منابع داخلی است. پس از شیوع ویروس کرونا جزو دستگاه‌هایی بودیم که قبل از اینکه از ما خواسته شود اعلام کردیم مشترکانی که برای پرداخت قبوض مشکل دارند تا پایان اردیبهشت ۹۹ برای پرداخت آن مهلت دارند، اما درخواست ما این است کسانی که مشکل ندارند قبوض را پرداخت کنند، زیرا در غیر این صورت این صنعت، چون متکی به این منابع است تحت فشار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۰ درصد از منابع درآمدی مان را دریافت کردیم که این وضع قابل ادامه نیست بنابراین کسانی که مشکلی ندارند برای استمرار خدمات رسانی، وظیفه شهروندی خود را انجام دهند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.