تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۹:۳۴
کد خبر : 17755

شپنا تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر این شرکت را اعلام نمود

شپنا تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر این شرکت را اعلام نمود

به گزارش  دنیای اسرار، پالایش نفت اصفهان در خصوص تاثیر شیوع ویروس کرونا بر عملکرد شرکت اعلام نمود به دنبال عدم توافق کشورهای تولیدکننده نفت اوپک و اوپک پلاس برسر کاهش سقف تولید نفت و عدم پایبندی شرکت های تولید کننده بر سهمیه های تعیین شده و اصرار بر افزایش تولید ،نرخ جهانی نفت خام

Print Friendly, PDF & Email
به گزارش  دنیای اسرار، پالایش نفت اصفهان در خصوص تاثیر شیوع ویروس کرونا بر عملکرد شرکت اعلام نمود
به دنبال عدم توافق کشورهای تولیدکننده نفت اوپک و اوپک پلاس برسر کاهش سقف تولید نفت و عدم پایبندی شرکت های تولید کننده بر سهمیه های تعیین شده و اصرار بر افزایش تولید ،نرخ جهانی نفت خام نزولی شد و در اتفاقی دیگر شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان باعث کاهش فعالیت سیستم حمل و نقل سبک، هوایی و تا حدودی سنگین گردید.
و متعاقب آن تقاضا برای بنزین و سوخت های هوایی کاهش یافت بطوریکه شرکت های پالایش نفت ازجمله شرکت پالایش نفت اصفهان مجبور به کاهش ظرفیت تولید در بازه هایی از زمان شدند.
همچنین کاهش تقاضای فرآورده های سبک باعث برهم خوردن تعادل قیمت بین فرآورده های مختلف گردید . در این مقطع قیمت جهانی بنزین و سوخت های هوایی به حدود قیمت نفت خام و در بعضی بازه ها،به زیر قیمت نفت خام رسید.
با این وجود خوشبتانه حاشیه سود گازوئیل و نفت کوره که بالغ بر ۴۰درصد از فرآورده های تولیدی شرکت را تشکیل می دهند به نوعی منجر به جبران افت قیمت سایر فرآورده ها گردید.ازسوی دیگر افزایش نرخ تسعیر دلار در این مقطع تاثیر مثبتی بر سود شرکت داشته است.
Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.