تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
کد خبر : 17938

پیش بینی کاهش ۷۰ درصدی قطعی ناخواسته برق در اثر برخورد پرنده

پیش بینی کاهش ۷۰ درصدی قطعی ناخواسته برق در اثر برخورد پرنده

به گزارش دنیای اسرار:همه ساله همزمان با شروع فصل بهار لانه سازی پرندگان در مناطق کشاورزی بر روی شبکه های برق و در نتیجه برخورد پرنده با شبکه و قطعی برق و مرگ پرنده از رخدادهای پر تکرار محسوب می گردد. به منظور رفع این مشکل و با هدف ارتقاء شاخص استراتژیک سایدی و همچنین

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش دنیای اسرار:همه ساله همزمان با شروع فصل بهار لانه سازی پرندگان در مناطق کشاورزی بر روی شبکه های برق و در نتیجه برخورد پرنده با شبکه و قطعی برق و مرگ پرنده از رخدادهای پر تکرار محسوب می گردد. به منظور رفع این مشکل و با هدف ارتقاء شاخص استراتژیک سایدی و همچنین در راستای حفاظت از محیط زیست ، بهره برداری امور برق منطقه ۷ راهکارهای مناسبی را در اواخر سال گذشته شناسایی و پیاده سازی نمود.
ساخت و نصب لانه مصنوعی پرنده به منظور پیشگیری از ساخت لانه توسط پرنده بر روی شبکه ، کاور گذاری ایزولاتورهای شبکه جهت جلوگیری از برخورد پرنده با هادیهای شبکه ، نصب لینک کششی روی فاز وسط پایه های انتهایی جهت ایجاد فاصله مناسب تا محل فرود پرنده ، روکشدار کردن جمپرهای پایه های انتهایی و بازدیدهای مستمر از شبکه توسط گروه عملیات بهره برداری به منظور پاکسازی شبکه از لانه سازی پرندگان قبل از تخم گذاری و جوجه آوری از جمله اقدامات انجام گرفته بهره برداری طی یک برنامه ریزی مدون میباشد. با اقدامات موثر انجام شده حجم قطعی های ناخواسته برق در اثر برخورد پرنده از ۱۵۶ مورد در سال ۹۸ به ۸ مورد تا تاریخ گزارش در سال ۹۹ کاهش یافته است که به تناسب نشان از کاهش ۷۰ درصدی خاموشیهای مربوط به برخورد پرنده میباشد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.