تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
کد خبر : 18894

خدمات‌دهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق محروم

خدمات‌دهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق محروم

به گزارش دنیای اسرار:مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان: مرکز فراگیر اصفهان ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه تشکیل شد.سید محمد قلمکاریان در نشست خبری خود با اهالی رسانه گفت: کانون ظرفیت‌های زیادی دارد و در تلاش برای بکارگیری این ظرفیت‌ها هستیم.وی افزود: دسترسی همه کودکان و نوجوانان به خصوص محروم

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش دنیای اسرار:مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان: مرکز فراگیر اصفهان ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه تشکیل شد.
سید محمد قلمکاریان در نشست خبری خود با اهالی رسانه گفت: کانون ظرفیت‌های زیادی دارد و در تلاش برای بکارگیری این ظرفیت‌ها هستیم.
وی افزود: دسترسی همه کودکان و نوجوانان به خصوص محروم و مستضعف به خدمات کانون، ارائه الگوی سالم، کشف و شکوفایی استعدادها و جهت بخشی به آن‌ها در راستای اهداف دینی و انقلابی، حمایت از تولیدات فرهنگی و هنری، تقویت و اعتلای حوزه فرهنگ و هنر و ادبیات کودکان و نوجوانان در قالب تولید و نشر آثار ادبی و محصولات فرهنگی، طراحی شیوه‌های جذاب برای تحکیم ارزش‌های دینی و اخلاقی در جامعه، توسعه و تجهیز مراکز و بکارگیری روش‌های نوین و تجربه شده در حوزه پرورش استعدادها از جمله راهبردها و سیاست‌های ما در کانون است.

چشم انداز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

قلمکاریان با بیان اینکه ۹۹ برنامه برای سال ۹۹ داریم گفت: کسب رتبه اول دستگاه‌های اجرایی در استان و کارگاهی در کشور از چشم اندازهای کانون در سال ۹۹ و کسب رتبه اول دریافت تعداد و کیفیت جایزه در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی نیز جزو چشم اندازهای تعیین شده برای سال ۱۴۰۰ است.

برنامه‌های کانون برای مناطق محروم و روستایی استان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان با اشاره به ایجاد کتابخانه‌های سیار گفت: کتابخانه‌های سیار با هدف ارائه برنامه‌ها و خدمت رسانی به محله‌های محروم و حاشیه نشین شهر و مناطق روستایی استان که امکان دسترسی به مراکز کانون را ندارند در حال فعالیت می‌باشند.
وی در این خصوص گفت: مربیان این مراکز ضمن حضور در روستاها با استقرار در مجتمع‌های آموزشی، مدارس و مساجد علاوه بر امانت کتاب به اعضا، فعالیت‌های کانونی را نیز انجام می‌دهند.

تشکیل مرکز فراگیر اصفهان

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان با اشاره به افتتاح مرکز فراگیر اصفهان ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در سال ۹۲ در مرکز شماره ۱ اصفهان گفت: این کودکان و نوجوانان در کنار سایر اعضا در این مرکز به انجام فعالیت های فرهنگی و هنری می‌پردازند.
وی ادامه داد: این مراکز برای حضور این مخاطبان بهینه سازی شده و دارای امکانات صوتی، تصویری، رایانه‌ای و کتب بریل است.

فعالیت های فرهنگی کانون

سید محمد قلمکاریان با بیان اینکه مراکز فرهنگی کانون، ضمن عضویت کودکان و نوجوانان و ارایه‌ی فعالیت‌های تخصصی کتابداری و ترویج فرهنگ مطالعه از قبیل روخوانی کتاب و شعر خوانی به معرفی کتاب می‌پردازند گفت: نمایش خلاق، بحث آزاد به منظور رشد اجتماعی کودکان و نوجوانان، نمایش فیلم، قصه گویی، معرفی وقایع و مناسبت‌ها و انجام بازی‌های فردی و گروهی از جمله فعالیت‌های فرهنگی مراکز کانون است که توسط مربیان فرهنگی انجام می‌شود.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.