تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
کد خبر : 18921

ناژوان ریه شهر اصفهان

ناژوان ریه شهر اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:مدیر طرح ساماندهی پروژه ناژوان: در سال ۹۸ بیش از ۳۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری به صورت مستقیم و ۱۰ میلیارد تومان جهت خرید درخت و آب به صورت غیر مستقیم هزینه شده است.سید رسول هاشمیان در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: ۱۱۶۳ هکتار محدوده ناژوان است که این محدوده

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:مدیر طرح ساماندهی پروژه ناژوان: در سال ۹۸ بیش از ۳۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری به صورت مستقیم و ۱۰ میلیارد تومان جهت خرید درخت و آب به صورت غیر مستقیم هزینه شده است.
سید رسول هاشمیان در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: ۱۱۶۳ هکتار محدوده ناژوان است که این محدوده در حریم شهر اصفهان با کاربری حفاظتی و فضای سبز قرار دارد.
وی با بیان تلاش‌های انجام شده در دوره‌های مختلف مدیریت شهری شهرداری اصفهان گفت: در سال جاری یک ردیف جدید در بودجه تحت عنوان تولید اکسیژن با هدف نگهداری، توسعه و تملک فضای سبز ناژوان تعریف کرده‌ایم.
هاشمیان با اشاره به وجود سه نوع زمین در ناژوان بیان کرد: قسمتی از این زمین‌ها در حریم رودخانه و با کاربری خاصی (وزارت نیرو) می‌باشد و مابقی زمین‌ها کاربری کشاورزی دارد که ۲۰۰ هکتار در اختیار شهرداری و ۸۰۰ هکتار آن نیز در تملک کشاورزان قرار دارد که در مجموع ۱۲۰۰ هکتار زمین بعنوان محدوده حفاظتی تعریف شده‌ است.
مدیر طرح ساماندهی پروژه ناژوان احداث مخازن آب، ایجاد خط کلکتور شمال ناژوان به طول ۸ کیلومتر، کاشت گونه‌های مقاوم به کم آبی با همکاری سازمان پارک‌ها، آبیاری قطره‌ای، وصل شدن به شبکه آبی اصفهان، آبگیری شدن تمام مادی‌ها بخصوص مادی رهنان پس از بیست سال را بعنوان اقدامات انجام شده در زمینه ساماندهی ناژوان برشمرد.
در ادامه علیمی مدیر فضای سبز ناژوان نیز با اشاره به جمع آوری حدود ۳۰۰۰ تن برگ از اوایل پاییز تا اواخر دی ماه گفت: برگ‌های جمع آوری شده به منظور تولید خاک برگ، به سیلوهای احداث شده موجود در ناژوان و مجموعه تولیدات سازمان پارک‌ها انتقال می‌یابد.
وی افزود: در این سیلوها با انجام فرآیند فرآوری کود گیاهی تولید و برای کوددهی سال آینده و یا سال‌های بعد استفاده می‌شود.
مدیر طرح ساماندهی پروژه ناژوان با اشاره به احداث آتش نشانی ناژوان به منظور کنترل آتش سوزی‌ها گفت: تبصره ۱ این پروژه انجام شده و زمینی به متراژ ۲۵۰۰ متر برای این کار در نظر گرفته شده است.
وی در این باره افزود: در مرحله کار زیربنایی هستیم و مجوزات لازم به جز مجوز کارگروه زیربنایی استانداری که آن هم در حال انجام است صادر شده و بودجه‌ای بدین منظور در شهرداری منطقه ۵ پایدار شده است.
سید رسول هاشمیان با اشاره به بودجه ۴۷ میلیارد تومانی ناژوان در سال ۹۸ گفت: از ابتدای سال ۹۹ اخذ ۳ درصد از مبلغ عوارض تراکم کلیه پروانه‌ها تصویب شد.
وی افزود: این مبالغ به توسعه و نگهداری فضای سبز ناژوان تخصیص می‌یابد.
هاشمیان با بیان اینکه به دلیل پهنه محافظتی بودن ناژوان، هیچ‌گاه کاهش هزینه‌ها نداریم گفت: در سال ۹۸ بیش از ۳۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری به صورت مستقیم و ۱۰ میلیارد تومان جهت خرید درخت و آب به صورت غیر مستقیم هزینه شده است.
وی همچنین تصریح کرد: برای توسعه پهنه حفاظتی ناژوان ما مجبور به کاشت تعداد درختان بیشتری هستیم که این امر باعث افزایش هزینه جهت توسعه و نگهداری است.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.