تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر : 19088

۹۴ درصد مشترکین خانگی برخوار کمتر از الگو آب مصرف می کنند

۹۴ درصد مشترکین  خانگی برخوار کمتر از الگو آب  مصرف می کنند

مدیر آبفا شهرستان برخوار اعلام کرد:  ۹۴ درصد مشترکین خانگی در شهرستان برخوار ماهانه بین صفر تا ۱۴ متر مکعب و کمتر از الگو، آب شرب و بهداشت مصرف می کنند. احمد رضا مهرجو  با بیان اینکه سرانه مصرف آب شهروندان در بخش خانگی حدود ۱۴۵ لیتر در شبانه روز است افزود: از عوامل موثر در

Print Friendly, PDF & Email

مدیر آبفا شهرستان برخوار اعلام کرد:  ۹۴ درصد مشترکین خانگی در شهرستان برخوار ماهانه بین صفر تا ۱۴ متر مکعب و کمتر از الگو، آب شرب و بهداشت مصرف می کنند.

احمد رضا مهرجو  با بیان اینکه سرانه مصرف آب شهروندان در بخش خانگی حدود ۱۴۵ لیتر در شبانه روز است افزود: از عوامل موثر در کاهش مصرف سرانه آب در شهرستان برخوار در سال های اخیر  می توان به  تشکیل اکیپ مروجین، آگاه سازی مردم در مصرف بهینه آب، همچنین بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی و هنری اشاره کرد و نتیجه آن کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی سرانه مصرف آب در بخش خانگی  است..

مدیر آبفا شهرستان برخوار با اشاره به اینکه سلامت و بهداشت آب شرب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است وکیفیت آب شرب ازخطوط قرمز شرکت می باشد، خاطر نشان کرد: شبکه بهداشت و درمان بر روی کیفیت آب شرب نظارت و کنترل دقیق داشته و ارتباط تنگاتنگی در بحث کنترل و کیفیت آب با شرکت آبفا دارد، همچنین چند سالی است که شرکت آبفا استان، آزمایشگاه سیارکنترل کیفی وپایش آب راه اندازی کرده و در زمان نیاز در هر نقطه از استان  از این آزمایشگاه سیار  برای انجام پایش کیفی به منظور اطمینان از سلامت آب استفاده می شود.

مهرجوکنترل کمی و کیفی آب شرب و بهداشت را از وظایف اصلی و ذاتی شرکت آب و فاضلاب دانست و تاکید کرد: آبفا شهرستان برخوار در زمینه کیفی روزانه و به صورت مستمر آزمایشات  شیمیایی و میکروبی  آب شرب را مانند کلرسنجی ، کدورت سنجی انجام می دهد بدین ترتیب از  سالم و بهداشتی بودن آب اطمینان حاصل می شود.

مدیر آبفا شهرستان برخوار به چگونگی تامین آب شرب شهرستان برخوار پرداخت و بیان داشت: شهرستان برخوار تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار دارد که  از طریق چهار خط انتقال از مسیر شیرخانه کاوه، شیرخانه دولت آباد، شیرخانه زینبیه و ایستگاه پمپاژ آب اردستان منشعب شده و وارد شبکه توزیع آب برخوار می شود.

وی با اشاره به میزان آب مصرفی در طول شبانه روز افزود: در کل شهرستان میزان مصرف آب در طول شبانه روز در زمان غیر پیک حدود ۲۲۰ هزار متر مکعب و در اوقات پیک مصرف به بیش از ۳۰ هزار متر مکعب هم می رسد این در حالیست که در فصل تابستان  از مشترکین برخوار انتظار می رود باتوجه به  محدودیت منابع آبی همچنان آب شرب را مطابق الگومصرف کنند تا در تامین پایدار آب شرب با چاش مواجه نشویم.  

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.