تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
کد خبر : 19720

مهندس سیدمجید صدری: برای نخستین بار بیش از ۳ هزار ساعت از تاریخچه مخابرات دیجیتالی شد

مهندس سیدمجید صدری: برای نخستین بار بیش از ۳ هزار ساعت از تاریخچه مخابرات دیجیتالی شد

در تدوین پروژه تاریخ بصری شرکت مخابرات ایران ، بیش از ۳ هزار ساعت از تاریخچه مخابرات به منظور اهمیت حفاظت و نگهداری از داشته‌های فرهنگی کشور و احیای گذشته جمع آوری و احیاء شد تا راهگشای نسلهای بعدی در حوزه ارتباطات کشورباشد . به گزارش  دنیای اسرار:، مهندس سیدمجید صدری ضمن بیان این مطلب

Print Friendly, PDF & Email

در تدوین پروژه تاریخ بصری شرکت مخابرات ایران ، بیش از ۳ هزار ساعت از تاریخچه مخابرات به منظور اهمیت حفاظت و نگهداری از داشته‌های فرهنگی کشور و احیای گذشته جمع آوری و احیاء شد تا راهگشای نسلهای بعدی در حوزه ارتباطات کشورباشد .


به گزارش  دنیای اسرار:، مهندس سیدمجید صدری ضمن بیان این مطلب افزود : فناوری دیجیتال این امکان را به وجود آورد که دوباره فیلم های با اهمیت ومحبوب گذشته را به زندگی حال بازگردانیم و ارتباط عمیق تری با گذشته برقرار کنیم براین اساس برای نخستین بار مجموعه فیلم های تاریخی و آرشیو شرکت مخابرات ایران برای حفظ داشته‌ها ازآنالوگ به دیجیتال تبدیل شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تأکید بر اینکه مخابرات با بروز تحول دیجیتال رشد گسترده ای داشته است و جایگاه مناسب بین‌المللی را داراست گفت : ‌تاریخ بصری حوزه مخابرات گنجینه بزرگی از بهترین فیلم هایی است که گویای سیر تحولات فناوری در این حوزه است . 

وی با اشاره به اینکه این پروژه از اردیبهشت ۱۳۹۹ با کمترین هزینه و زمان آغاز شد اظهارداشت : : مجموعه فیلم های تبدیل شده بیش از ۳ هزار ساعت از تاریخچه شرکت مخابرات ایران را به همراه دارد که امروز ثبت تجربیات و دانش این مجموعه ضروری و راهگشای نسل بعدی برای اجرای امورمی باشد .

مهندس سید مجید صدری در ادامه افزود : در این پروژه فیلم های مختلفی مانند ۱۶mm , ۳۵mm , Betamax , VHS , BETACAM , MiniDV , DVCAM از آنالوگ به دیجیتال تبدیل و به صورت دسته بندی شده از نظر محتوایی شناسایی و آرشیو شد .

وی با اشاره به اینکه در این پروژه بصری تجربیاتی که نسلهای گذشته با هدف پیشرفت و توسعه کشور بجا گذاشتند، با روایتی بسیار زیبا برای نسل بعدی معرفی و منتقل می شود اظهار داشت : فیلم‌های قدیمی شرکت تکرارپذیر نیستند وبازگو کننده سیر تحولات این حوزه و از داشته‌های تخصصی حوزه ارتباطات کشور محسوب می‌شود، بنابر این برای نگهداری و ترمیم آنها باید این تغییرات صورت می گرفت . 

وی در پایان با اشاره به اینکه تاریخ آینه‌ای از سرگذشت بشر را پیش‌روی انسان‌ها قرار می‌دهد تا با مشاهده تحولاتی که از گذشته‌ها رخ داده درس بگیریم و فردایی روشن را برای آیندگان بسازیم ، از همکاران اداره کل ارتباطات و امور بین الملل که در نگهداری ، جمع آوری و تدوین این مجموعه عظیم همراهی وتلاش نمودند تا این سرمایه‌های ارزشمندبه یادگار بماند قدردانی کرد .

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.