تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۹:۲۸
کد خبر : 10154

کاهش ۲۳ درصدی هدر رفت آب در بادرود طی ۵ سال

کاهش ۲۳ درصدی هدر رفت آب در بادرود طی ۵ سال

در دومین برنامه از سلسله نشست های برنامه رادیویی جاری حیات ۶ با موضوع مدیریت مصرف بهینه آب در بادرود اعلام شد: کاهش ۲۳ درصدی هدر رفت آب در بادرود طی۵ سال به گزارش دنیای اسرار:مدیر آبفا بادرود در دومین برنامه از سلسله نشست های برنامه رادیویی جاری حیات ۶ با موضوع مدیریت مصرف بهینه

Print Friendly, PDF & Email

در دومین برنامه از سلسله نشست های برنامه رادیویی جاری حیات ۶ با موضوع مدیریت مصرف بهینه آب در بادرود اعلام شد:

کاهش ۲۳ درصدی هدر رفت آب در بادرود طی۵ سال

به گزارش دنیای اسرار:مدیر آبفا بادرود در دومین برنامه از سلسله نشست های برنامه رادیویی جاری حیات ۶ با موضوع مدیریت مصرف بهینه آب گفت:منطقه بادرود تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار ندارد ، آب شرب این منطقه از طریق ۶ حلقه  چاه با دبی بالای ۱۲۰ لیتر در ثانیه تامین می شود و با بکارگیری سیستم تله متری و تله کنترل توانستیم از هدر رفت آب جلوگیری کنیم که این امر افزایش  ظرفیت تامین را بهمراه داشت

خامسی افزود:در چند سال اخیر توانستیم با اصلاح شبکه فرسوده ، هدر رفت آب درشهر بادرود   را کاهش  دهیم بطوریکه در سال ۹۲ میزان هدر رفت آب در بادرود بیش از۴۴ درصد بوده اما این رقم در سال ۹۷  به ۲۱ درصد کاهش یافت بطوریکه می توان گفت طی ۵ سال شهر بادرود شاهد کاهش ۲۳ درصدی هدر رفت آب بوده است.

وی با بیان اینکه بادرود در منطقه کویری قرار دارد و در سال گذشته با خشکسالی بی سابقه ایی مواجه بود ولی آب شرب این منطقه پایدار تامین شد اعلام کرد:از آنجاییکه آب شرب منطقه بادرود از طریق چاه تامین می شود بنابراین رصد کردن آنلاین کمیت وکیفیت آب چاهها منجر به تامین پایدار آب شرب منطقه می گردد.

خامسی گفت:هم اکنون مصرف سرانه آب در بادرود۱۸۰ لیتر در شبانه روز است در حالیکه این رقم در سال ۹۶ بیش از ۲۰۰ لیتر در شبانه روز بوده است و در تلاش هستیم با دردستور کار قرار دادن فعالیت های فرهنگی مصرف سرانه آب را در این منطقه کاهش دهیم.

مدیر آبفا بادرود به افت آبهای زیر زمینی در این منطقه پرداخت و گفت:در ۱۰ سال گذشته در منطقه بادرود  آبهای زیر زمینی افت بسیار شدیدی داشته در چنین شرایطی سعی کردیم با مدیریت مصرف مانع از مصرف بی رویه شویم و در سال آبی جدید هم که بارندگی ها قابل توجه بوده همچنان موضوع مدیریت مصرف مدنظر قرار دارد.

همچنین در این برنامه عبدالعظیم شکاری مدیر انجمن حافظانمحیط زیست بادرود گفت: اعضای انجمن حافظان محیط زیست بادرود با حضور در مدارس دانشآموزان را در تمام مقاطع تحصیلی ترغیب به مصرف بهینه آب می نمایند.

وی افزود: در حال حاضر ۳۵۰ همکار فرهنگی داریم که دغدغه آنها فرهنگ سازی مصرف بهینه آب است بطوریکه موفق شدند تجهیزات کاهنده مصرف را در بسیاری از مدارس منطقه بادرود نصب کنند.

وی ترغیب کشاورزان به استفاده از سیستم آبیاری نوین را یکی دیگر از فعالیتهای این انجمن در راستای مصرف بهینه آب برشمرد و خاطرنشان ساخت: راهنمایی که در زمینه مزیت استفاده ازروش های نوین آبیاری به کشاورزان داشتیم. باعث شد تا کنون بیش از ۱۰ درصد کشاورزان سیستم آبیاری نوین استفاده کنند.

در ادامه این برنامه زهره تشیعی رئیس خانه فرهنگ آب اصفهان  گفت: اصلاح الگوی مصرف و مصرف بهینه نیازمند فرهنگ‌‌سازی پایدار است و این خودنیازمند راهکارهایی است تا همه افراد جامعه الزاما رفتارهای اصلاح مصرف را احساسکنند و به تدریج این اصلاح نهادینه شده و به یک رفتار پایدار و در نهایت به یک فرهنگدر تمامی عرصه های اجتماعی تبدیل شود. 
 وی ارایه راهکارهای جدید و اصلاح روش ها، را  نیاز به اتحاد گروهی و همبستگی افراد دانست وتصریح کرد: در این میان خانواده نخستین مجموعه ای است که اعضای آن به سهولت میتوانند اتحاد و همبستگی در بین خود به وجود آورند و نسبت به شناخت عادت های اشتباهو حذف باورهای غلط اقدام کنند.
 تشیعی با بیان اینکه هر تغییر مثبت در رفتار وعادت های یک خانواده به راحتی موجب اصلاحات موثری می شود اظهارداشت: در نهایت باجایگزین شدن عادت های صحیح و بهینه، ریشه های اقتصادی و فرهنگی خانواده و اجتماعرا مقتدر و پایدارتر خواهد کرد. به این دلیل که اغلب افراد در رفتارهای خود دارایبرخی از عادت ها و باورهای سنتی اشتباه هستند و به دلیل عدم آگاهی از واقعیت امر،ناخواسته نسبت به انجام و تکرار آن دست می زنند، غافل از این که این باورها ضربههای اساسی به فرهنگ و اقتصاد خانواده و اجتماع وارد خواهد کرد.پس باید عادتهای غلط در مصرف آب را برای همیشه بهفراموشی بسپاریم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.