تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۹:۵۵
کد خبر : 10330

۱۳۴۰ نفر زندانی جرائم غیر عمد چشم انتظار کمک های خیرین

۱۳۴۰ نفر زندانی جرائم غیر عمد چشم انتظار کمک های خیرین

۱۳۴۰ نفر زندانی جرائم غیر عمد چشم انتظار کمک های خیرین به گزارش دنیای اسرار:در ماه رمضان درهای رحمت و مغفرت خداوند بر روی بندگانش باز است این ماه دارای برکات بسیاری است و همگان سعی داریم بندگان بهتری برای معبود بوده و چه نیکو است که در ماه مبارک رمضان دستگیر افراد نیازمند باشیم.در

Print Friendly, PDF & Email

۱۳۴۰ نفر زندانی جرائم غیر عمد چشم انتظار کمک های خیرین

به گزارش دنیای اسرار:در ماه رمضان درهای رحمت و مغفرت خداوند بر روی بندگانش باز است این ماه دارای برکات بسیاری است و همگان سعی داریم بندگان بهتری برای معبود بوده و چه نیکو است که در ماه مبارک رمضان دستگیر افراد نیازمند باشیم.
در شب نهم ماه مبارک رمضان به همت خیران شهرستان نجف آباد و تیران و کرون دو زندانی جرائم غیر عمد به مبلغ ۷۹ میلیون تومان آزاد شدند.
در حاشیه این برنامه اسدالله گرجی زاده رئیس‌کل زندان‌های استان اصفهان به خبرنگار خبرگزاری دنیای اسرار در خصوص کل مبلغ بدهی زندانیان جرائم غیر عمد استان گفت: ۱۳۴۰ نفر زندانی جرایم غیر عمد در زندان هستند که کل مبلغ بدهی آن‌ها ۲۵۰ میلیارد تومان است و امیدواریم که با کمک مردم و خیرین این مبلغ تا آخر ماه مبارک رمضان جمع آوری شود.
وی با اشاره به اینکه در تمام شهرستان‌های استان برنامه گلریزان اجرا می‌شود افزود: هم زمان با این مراسم برنامه‌ای در شهرستان اردستان برگزار و منجر به آزادی یک زندانی شد.
گرجی‌زاده در ادامه افزود: خوشبختانه تا کنون تمام برنامه‌های یک شهر ضیافت به خوبی برگزار شده و تا به امروز توانسته‌ایم ۳۲ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد را از زندان آزاد کنیم.
وی از برگزاری برنامه نسیم مهربانی در چهاردهم ماه مبارک رمضان خبر داد و تصریح کرد: این برنامه جهت کمک به خانواده‌های زندانیان نیازمند برگزار می‌شود و ویژه برنامه‌ای نیز در روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه از ابتدای ماه رمضان تا به امروز ۸۵۰ میلیون تومان از محل گذشت شاکیان به‌‌ ستاد دیه کمک شده است ابزار داشت: گذشت شاکیان زندانیان جرائم غیر عمد کمک بزرگی برای ما محسوب می‌شود و امیدواریم که شاکیان با گذشتن از حق خود به ستاد دیه کمک کنند.
گرجی‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع صحت دارد که بعضی از بدهکاران قبل از شروع ماه رمضان خودشان را به زندان معرفی می‌کنند یا از شاکیان می‌خواهند که آنها را معرفی کنند تا از فرصت گلریزان استفاده کنند و آیا قوانینی در جهت جلوگیری از این کار وجود دارد گفت: بله ولی با تدابیری که اندیشیده شده امکان چنین سواستفاده‌هایی وجود ندارد و مددجویان باید حداقل سه ماه از حضور آنها در زندان گذشته باشد تا در نوبت قرار گرفته و به ستاد دیه جهت تکمیل مراحل و حضور در این برنامه معرفی شوند و قطعا زندانیانی که مستقیم از بیرون به زندان می‌آیند را در برنامه گلریزان شرکت نمی‌دهیم چرا که حضور در این برنامه شرایط خاص خودش را دارد.

نقش خیریه ها در ترویج فرهنگ خیر در جامعه

علی سلیمان نژاد مدیر عامل خیریه قمر بنی هاشم (ع) نجف آباد و عضو انجمن حمایت از زندانیان نجف آباد در خصوص حوزه فعالیت خیریه قمربنی هاشم (ع) به خبرنگار دنیای اسرار گفت: فعالیت اصلی این خیریه مربوط به بیماران کلیوی، قلبی و سرطانی است که حدود پنج هزار بیمار را از غرب استان تحت پوشش دارد و همچنین این خیریه کمک‌هایی نیز برای آزادی زندانیان از طریق انجمن حمایت از زندانیان نجف آباد دارد.
وی با اشاره به آزادی دو زندانی جرائم غیر عمد در برنامه یک شهر ضیافت گفت:
از طرف اعضای خیریه مبلغ ده میلیون تومان وجه نقد و همچنین یک دستگاه ماشین لباسشویی و تلویزیون برای کمک به خانواده یکی از این دو عزیز اهدا شد.
سلیمان‌نژاد در خصوص سایر برنامه‌های خیریه جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اظهار داشت:
در طول سال ما به صورت مرتب برنامه‌هایی را در این خصوص داریم که به طور مثال دیروز یک نفر از زندانیان این شهرستان با گذشت شاکیانش آزاد شد و همچنین هفته گذشته نیز یک زندانی با بدهی به مبلغ شش میلیون تومان از بند رهایی پیدا کرد و به طور متوسط در حدود ۴۰ نفر زندانی در طول سال توسط کمک‌های خیرین از زندان آزاد می‌شوند.
مدیرعامل خیریه قمر بنی هاشم (ع) بزرگترین هدف کمک به زندانیان توسط این خیریه را کمک به خانواده‌های آنان دانست و تصریح کرد: وقتی فردی زندانی می‌شود خانواده او بیشتر از خود شخص در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند و نبود سرپرست خانواده باعث می‌شود که اعضای خانواده او در اجتماع با مشکلاتی مواجه شوند در واقع خانوادهای این افراد بیشتر با خطرات آسیب‌های اجتماعی مواجه هستند.
وی افزود: خوشبختانه فرهنگ خیر روز به روز در اجتماع در حال گسترش است و نقشی که خیریه ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته‌اند بسیار موثر بوده و اگر این نهادهای خیر در سطح استان نبودند آسیب‌های اجتماعی به مراتب بیشتر بود و خیرین استان توانسته‌اند بسیاری از مشکلات را حل کنند و به طور کلی خیریه‌ها توانسته‌اند در پیشگیری و حل مشکلات مردم موثر باشند.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.