تاریخ انتشار : شنبه ۱ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
کد خبر : 11288

مشاوره باعث کاهش مشکلات بیماران دیابتی می‌شود

مشاوره باعث کاهش مشکلات بیماران دیابتی می‌شود

مشاوره باعث کاهش مشکلات بیماران دیابتی می‌شود به گزارش دنیای اسرار:رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابت ایران: استرس عامل اصلی ابتلا به بیماری دیابت است.شکور امیدی عضو شورای سلامت تشخیص مصلحت نظام در بازید از موسسه طلوع سپید در اصفهان با اشاره به اینکه انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور در سال ۱۳۷۳

Print Friendly, PDF & Email

مشاوره باعث کاهش مشکلات بیماران دیابتی می‌شود

به گزارش دنیای اسرار:رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابت ایران: استرس عامل اصلی ابتلا به بیماری دیابت است.
شکور امیدی عضو شورای سلامت تشخیص مصلحت نظام در بازید از موسسه طلوع سپید در اصفهان با اشاره به اینکه انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور در سال ۱۳۷۳ تاسیس شده است اظهار کرد: این انجمن یکی از بزرگترین انجمن‌های خاورمیانه در بحث دیابت است و سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر عضو دارد.
وی در خصوص زمینه فعالیت این انجمن گفت: این نهاد در خصوص پیشگیری از بیماری دیابت، شناسایی بیماران، ارائه دستگاه‌های سنجش قند خون و مشاوره به بیماران که یکی از نیازهای اساسی آنها است فعالیت می‌کند.
شکور امیدی، فوق تخصص ایمونولوژی و آلرژی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه بحث مشاوره مطابق تاکیدات دینی و علمی در بسیاری از امور موثر است افزود: امروز یکی از بحث‌های مهم در کشور مشاوره است که متاسفانه این بخش در جامعه مغفول مانده چرا که این امر نه فقط در مورد بیماری دیابت بلکه برای پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها موثر است.
وی با تاکید بر حمایت از نهاد مشاوره افزود: با توجه به اینکه ارزش نهادن به جان مردم اهمیت زیادی دارد باید در گروه‌های پیشرفته مشاوره به بیماران ارایه خدمات شود.
امیدی موسسه طلوع سپید در اصفهان را مجری برنامه‌های انجمن دیابت کشور به خصوص اجرای طرح مشاوره در خصوص دیابت معرفی و افزود: این موسسه با بهره‌مندی از نیروهای جوان، صاحب ایده و طرح‌های نو در این زمینه فعالیت می‌کند.
به گفته عضو شورای سلامت تشخیص مصلحت نظام مشاوره در دنیا پایه و اساس پیشگیری از بیماری‌ها، تشخیص استعدادها و موفقیت‌ها است.
وی با بیان اینکه استانداردهای مراکز مشاوره باید با کمک جوانان و ایده‌های نوی آن‌ها نوشته شود افزود: مشاوره در واقع یک کار جدید و نو است و مهم بودن این امر را باید در جامعه مطرح کنیم و همچنین بایستی راهکارهای ارائه مشاوره را بدانیم.
رییس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابت ایران با بیان اینکه دولت باید کارها را به مردم و بخش خصوصی واگذار کند گفت: دولت بایستی فقط نظارت امور را بر عهده بگیرد و به تشکل‌های مردم نهاد بها دهد و از آن‌ها حمایت کند همچنین انجمن‌ها نیز باید در جامعه حضور فعال داشته باشند.
عضو شورای سلامت تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دو تیپ دیابت یادآور شد: تیپ یک این بیماری ارثی بوده و فرد از زمان جنینی به آن مبتلا می‌شود و تا پایان عمر باید انسولین مصرف کند.
وی دیگر عامل بروز بیماری دیابت در بین کودکان را تغذیه ناسالم دانست و تاکید کرد: دولت و تشکل‌های مردمی باید در این مورد به افراد اطلاع رسانی و در خصوص آن برنامه ریزی کنند.
شکور امیدی یکی از علائم این بیماری در کودکان را شب ادراری معرفی و تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم آگاهی والدین این بیماری در کودکان دیر تشخیص داده می‌شود و دیگر علائم آن خوردن آب زیاد و عطش است.
وی ادامه داد: تیپ دو این بیماری مربوط به بزرگسالان که مهم‌ترین عامل ابتلا به آن استرس و همچنین لاغری، عطش و پر ادارای از علائم این بیماری در بزرگسالان است و بهترین راه تشخیص دیابت نیز در هر دو تیپ انجام آزمایش قند خون به صورت ناشتا است.
رییس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابت ایران ۹۰ درصد دلیل ابتلا به دیابت را استرس عنوان اظهار داشت: کنترل و مدیریت استرس در پییشگیری از بیماری قند خون و سایر بیماری مهم است و همچنین از بین بردن باورهای نادرست در کنترل و کاهش اثرات منفی این بیماری در جامعه نقش موثری دارد.
وی در ادامه به کتاب‌هایی در زمینه دیابت و مدیریت استرس اشاره کرد و ابراز داشت: کتاب‌های خداحافظ دیابت و استرس خود را مدیریت کنید به زبانی ساده و روان ترجمه شده و به زودی در دسترس افراد قرار خواهند گرفت.
این فوق تخصص ایمونولوژی و آلرژی دانشگاه تهران اطلاع رسانی و ارایه آگاهی به مردم در زمینه بیماری‌های دیابتی و تالاسمی و ژنتیکی را با اهمیت عنوان کرد و افزود: فعالیت مراکز مشاوره باعث کاهش ایجاد معضل‌های اجتماعی می‌شود و شناسایی، استعداد سنجی، ارایه خدمات مشاوره قبل از ازدواج، گرفتن تست تالاسمی و مشاوره ژنتیک در جلوگیری از بروز بیماری‌های تالاسمی، هموفیلی و ژنتیکی نقش بسزایی دارد.
وی به برگزاری سمینار و همایش در خصوص بیماری‌های ژنتیکی و دیابت جهت اطلاع رسانی بیشتر به مردم تاکید و تصریح کرد: از بین بردن ترس از بروز بیماری را باید مراکز مشاوره انجام دهند تا فرزندان مبتلا به تالاسمی و هموفیلی و ژنتیک متولد نشوند.

خبرنگار:شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.