تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
کد خبر : 11693

ابراز تمایل برای انجام مراودات علمی و توسعه گردشگری میان اصفهان و پاکستان

ابراز تمایل برای انجام مراودات علمی و توسعه گردشگری میان اصفهان و پاکستان

در دیدار وزیرعلوم پاکستان با شهردار اصفهان مطرح شد؛ ابراز تمایلبرای انجام مراودات علمی و توسعه گردشگری میان اصفهان و پاکستان در دیدار وزیر علوم پاکستان با شهردار اصفهان بر افزایش مراودات علمی و توسعه گردشگری میان اصفهان و پاکستان تأکید شد.   به گزارش دنیای اسرار، ” فواد حسین” وزیر علوم کشور پاکستان در جریان

Print Friendly, PDF & Email

در دیدار وزیرعلوم پاکستان با شهردار اصفهان مطرح شد؛

ابراز تمایلبرای انجام مراودات علمی و توسعه گردشگری میان اصفهان و پاکستان

در دیدار وزیر علوم پاکستان با شهردار اصفهان بر افزایش مراودات علمی و توسعه گردشگری میان اصفهان و پاکستان تأکید شد.  

به گزارش دنیای اسرار، ” فواد حسین” وزیر علوم کشور پاکستان در جریان سفر به اصفهان با قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان دیدار و گفت و گو کرد.

شهردار اصفهان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و ابراز امیدواری نسبت به ایجاد تعامل و همکاری برای مناسبات بیشتر در آینده، اظهار کرد: گفت و گوهای بسیار خوبی با وزیر علوم پاکستان صورت گرفت و این مقام عالی رتبه از کشور پاکستان، اصفهان را شهری زیبا و مناسب برای توسعه روابط گردشگری و علمی با کشور پاکستان ذکر کرد. 

قدرت الهنوروزی با اشاره به گفت و گوهای صورت گرفته با وزیرعلوم پاکستان، تصریح کرد: گفت وگوهایی در خصوص حوزه گردشگری انجام و قرار شد در خصوص طرح اصفهان ۲۰۲۰ و مباحثمربوط به گردشگری اقداماتی صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: شهرداری اصفهان در خصوص تکنولوژی های نوین مانند شهر هوشمند، شهر خورشیدی و … اقدامات خوبی شروع کرده تا ضمن مصرف بهینه انرژی، استفاده از فناوری های روز را در دستور کار خود قرار دهد.   

وی با بیان اینکه از وزیر علوم پاکستان دعوت شد تا به همراه وزیر فرهنگ این کشور در زمان برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان حضور یابند، ادامه داد: همچنین در خصوص تورهای گردشگری دانشجویی و حضور اساتید دانشگاه های پاکستان در اصفهان مذاکراتی انجام گرفت و قرار شد این موضوع پیگیری شود.

شهردار اصفهان گفت: امیدوارم وزارت علوم ایران و پاکستان با همکاری دانشگاه و شهرداری اصفهان نتایج خوبی از این سفر کسب کنند.

مراودات علمی خود را با اصفهان گسترش می دهیم

وزیر علوم پاکستان نیز با اشاره به این دیدار و با بیان اینکه این نخستین سفرم به ایران و اصفهان است، اظهار کرد: اصفهان شهر بسیار زیبایی است و ما علاقمند به گسترش روابط با ایران هستیم.

فواد حسینتصریح کرد: سازمان همکاری های اقتصادی(اکو) یک نهاد مهم برای پاکستان و ایران استو ما دوست داریم از طریق مکاتبات و مراودات علمی مناسبات و ارتباطات خود را گسترشدهیم. به عنوان مثال، جنگل های پاکستان دستخوش تخریب بسیار زیادی شده اما طی پنجسال گذشته کشور پاکستان موفق شد پنج درصد از این جنگل ها را احیا کند. در خصوص روشهای نوین آبیاری نیز اقدامات علمی زیادی در کشور پاکستان صورت گرفته است، معتقدیمبا تمرکز بر روی تکنولوژی ها می توان گام های بلندی در استفاده بهینه از منابعبرداشت و در این زمینه آماده دریافت و انتقال تجربه ها و همکاری با ایران و شهراصفهان هستیم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.