تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷
کد خبر : 11965

تئاتر کُلاغ ها به روی صحنه میرود

تئاتر کُلاغ ها  به روی صحنه میرود

تئاتر کُلاغ ها به روی صحنه میرود به گزارش دنیای اسرار:تئاتر «کلاغ‌ها» به نویسندگی و کارگردانی سعید محسنی، از سوم تا۲۱ مردادماه اجرای خود را در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان آغاز می‌کند. میعاد سلیمانی راد، تهیه کننده نمایش در این نشست اظهار کرد: اجرای این نمایش حاصل چندین ماه تلاش قابل توجه اعضای تیم این

Print Friendly, PDF & Email

تئاتر کُلاغ ها به روی صحنه میرود

به گزارش دنیای اسرار:تئاتر «کلاغ‌ها» به نویسندگی و کارگردانی سعید محسنی، از سوم تا۲۱ مردادماه اجرای خود را در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان آغاز می‌کند.

میعاد سلیمانی راد، تهیه کننده نمایش در این نشست اظهار کرد: اجرای این نمایش حاصل چندین ماه تلاش قابل توجه اعضای تیم این تئاتر است و از سوم تا بیست و یکم مردادماه به مدت ۱۹ شب روی صحنه سالن فرشچیان می رود.

وی افزود: قادر طباطبایی‌، محمد ترابی و بهاره آقا داود بازیگران این نمایش هستند و قصد داریم تا با کمک اصحاب رسانه کمک شایانی به ارتقای روند تولید تئاتر در اصفهان کنیم و امیدواریم مردم اصفهان از این نمایش حمایت کنند.

در ادامه سعید محسنی، نویسنده و کارگردان این نمایش خاطرنشان کرد: در لغت‌نامه دهخدا «کلاغ‌ها» به معنی کنگره بالای مقبره‌هاست اما صرفاً برای جلب‌توجه و ایجاد سؤال در ذهن مخاطب آن را انتخاب کرده‌ام و ربطی به معنای اثر ندارد.

وی ادامه داد:تئاتر در این شهر محدودیت های زیادی دارد و این خبرنگاران هستند که می توانند به روشن ماندن چراغ تئاتر کمک کنند. نگارش نمایشنامه کُلاغ ها چندین سال پیش به پایان رسیده و تمرینات اولیه این نمایش طی دوماه صورت گرفته است.


محسنی با اشاره به استفاده از لهجه اصفهانی در این تئاتر گفت: در بسیاری از نمایش‌ها استفاده از لهجه اصفهانی صرفاً برای تکیه بر کارکرد طنز آن است اما رویکرد استفاده از لهجه در «کلاغ‌ها» به‌گونه‌ای است که مفاهیم جهان‌شمول مستتر در اثر، به‌راحتی قابل انطباق با جامعه مخاطب هدف باشد و مردم هم درک بهتری از مفهوم آن داشته باشند.

محسنی اضافه کرد: هنرمندان اصیل نمی توانند فارغ از شرایط زندگی خود به خلق آثار هنری بپردازند و هنرمندان دغدغه مسائل اجتماعی دارند و این تئاتر به صورت مستقیم به مسائل اجتماعی نگاه می کند. سعی کرده ایم تا در این تئاتر به صورت کامل از مفاهیم جامعه شهری اصفهان استفاده کنیم.

از پوستر تئاتر اجتماعی کلاغ ها با حضور کارگردان و عوامل این نمایش در حضور اصحاب رسانه و مطبوعات رونمایی شد.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.