تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
کد خبر : 11985

مصوبه دولت در خصوص تخصیص سنگ آهن به ذوب آهن ، به زودی اجرا می شود

مصوبه دولت در خصوص تخصیص سنگ آهن به ذوب آهن ، به زودی اجرا می شود

معاون وزیر صمت و رئیس هیات‌عامل ایمیدرو مصوبهدولت در خصوص تخصیص سنگ آهن به ذوب آهن ، به زودی اجرا می شود به گزارش دنیای اسرار:دکتر خداداد غریب ‌پور معاون وزیر صمت و رئیس هیات‌عامل ایمیدرو در بازدید از غرفه ذوب آهن اصفهان در نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق‌ تولید و در گفتگو

Print Friendly, PDF & Email

معاون وزیر صمت و رئیس هیات‌عامل ایمیدرو

مصوبهدولت در خصوص تخصیص سنگ آهن به ذوب آهن ، به زودی اجرا می شود

به گزارش دنیای اسرار:دکتر خداداد غریب ‌پور معاون وزیر صمت و رئیس هیات‌عامل ایمیدرو در بازدید از غرفه ذوب آهن اصفهان در نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق‌ تولید و در گفتگو با خبرنگار ما از عملیاتی شدن قریب الوقوع مصوبه دولت در خصوص تخصیص سنگ آهن به این شرکت خبر داد و گفت : با توجه به اینکه قیمت سنگ آهن اختصاص داده شده به ذوب آهن نیز مشخص شد ، به زودی این مواد اولیه توسط مجتمع سنگ آهن سنگان به ذوب آهن تحویل داده می شود .

وی افزود : ذوب آهن به عنوان پیشکسوت صنایع کشور نباید مشکلتامین سنگ آهن داشته باشد . تلاش ما این است که این مشکل را حل کنیم و در این راستا گام اول برداشته شده و به زودی گام های دیگر هم برداشته می شود .

رئیس هیات‌عامل ایمیدرو تصریح کرد : ذوب آهن از دیرباز در صنعت کشور اقدامات موثری انجام داده و در مدیریت دانش عملکرد خوبی دارد . این شرکت اقدامات موثری نیز در بومی سازی انجام داده و قطعات خوبی ساخته است  و امیدوارم تلاشگران  ذوب آهن در بومی سازی نیز مانند سایر فعالیت ها پیشگام باشند .

دکتر غریب پور گفت : در این نمایشگاه به دنبال بومی سازی تجهیزات هستیم تا مجبور به واردات آنها نباشیم و از وابستگی صنایع به ارز کاسته شود . در این راستا در این نمایشگاه تجربه صنایع مهم مانند ذوب آهن با صنایع دیگر و با تامین کنندگان به اشتراک گذاشته می شود . از طرفی وزارت صمت نیز واردات قطعاتی که امکان تولید داخلی آنها وجود دارد را ممنوع می کند تا انگیره سازندگان افزایش یابد .

مطابق گزارش معدن ۲۴ دو شرکت بزرگ سنگ آهنی متعهد به تامین سنگ آهن ذوب آهن اصفهان به جای صادرات شده اند . این دو شرکت بزرگترین تامین کننده سنگآهن در شرق کشور هستند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.