تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
کد خبر : 13191

برگزاری هفتمین برنامه رادیویی جاری حیات با موضوع مدیریت مصرف بهینه آب در چادگان

برگزاری هفتمین برنامه رادیویی جاری حیات  با موضوع مدیریت مصرف بهینه آب در چادگان

در سال جاری صورت گرفت: برگزاری هفتمین برنامه رادیویی جاری حیات  با موضوع مدیریت مصرف بهینه آب در چادگان به گزارش دنیای اسرار:هفتمین برنامه رادیویی جاری حیات با حضور مدیران آبفا شهری و روستایی چادگان ، بخشدار مرکزی چادگان،امور بانوان فرمانداری ،رئیس مرکز فنی حرفه ایی، و بسیاری از گروههای مختلف مردم در شهرستان چادگان

Print Friendly, PDF & Email

در سال جاری صورت گرفت:

برگزاری هفتمین برنامه رادیویی جاری حیات  با موضوع مدیریت مصرف بهینه آب در چادگان

به گزارش دنیای اسرار:هفتمین برنامه رادیویی جاری حیات با حضور مدیران آبفا شهری و روستایی چادگان ، بخشدار مرکزی چادگان،امور بانوان فرمانداری ،رئیس مرکز فنی حرفه ایی، و بسیاری از گروههای مختلف مردم در شهرستان چادگان برگزار شد.

مدیر آبفا چادگان در این برنامه که با حضوربرخی  از مسئولان شهرستان و مردم برگزار شد گفت:آب شرب جمعیتی بالغ بر ۱۵هزار نفر مردم شهر چادگان و رزوه از طریق چاهها تامین می شوداین درحالیست که در این منطقه  با توجه به وقوع خشکسالی های  دهه اخیر ما شاهد افت منابع آبی زیر زمینی هستیم.

ناظمی افزود:خوشبختانه درنیمه اول سال جاری ،آب شرب مردم به رغم محدودیت منابع ،تامین شد اما برای رفع مشکل افت فشار باید تامین پایدار آب شرب مردم شهرستان چادگان در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به سرانه مصرف آب شرب در شهرستان چادگان اعلام کرد: در حال حاضر سرانه مصرف آب شرب در شهرستان چادگان حدود ۲۰۰ لیتر در شبانه روز می باشد که درصدد هستیم با اجرای برنامه های فرهنگی این رقم را به استانداردهای تعریف شده کاهش دهیم.

وی آموزش مبانی مصرف بهینه آب را یکی از عوامل موثر در فرهنگ سازی مصرف درست آب در جامعه برشمرد و خاطرنشان ساخت: آبفا چادگان با داشتن نیروهای متخصص آمادگی دارد با هماهنگی فرمانداری برای بسیاری از کارکنان  دستگاهها دوره های آموزشی راهکارهای مصرف بهینه آب را برگزار نماید .

مدیر آبفا چادگان مدیریت مصرف را وظفیه ملی برشمرد و اعلام کرد: همه مردم باید به این نتیجه برسند که مدیریت مصرف در آب یک وظفیه ملی تلقی می شود و در زمینه درست مصرف کردن انرژی به ویژه آب کوشا

با شند.

ناظمی افزود: طرح توجیهی مشترکین پر مصرف به خوبی در این منطقه اجرا می شود بطوریکه با دعوت مشترکین پرمصرف ، راهکارهای مصرف درست آب توسط کارشناسان به آنها آموزش داده می شود تا بدین ترتیب از مصرف بی رویه آب جلوگیری بعمل آید

همچنین در این برنامه رادیویی خانم  تشیعی رئیس خانه فرهنگ آب با توجه رفتارهای بیمارگونه بعضی از مشترکین در مصرف آب ، به چگونگی مقابله با بیماری وسواس اشاره کرد و تصریح کرد:اگربه وسواس شستشو مبتلا هستید و هنوز هیچ اقدامی در جهت درمان انجام نداده‌اید،بدانید که این بیماری در بسیاری از موارد قابل درمان است. پس چرا وقتی امید بهبودی هست، دست روی دست گذاشته‌اید تا تمیزکاری و شستشوی افراطی همه‌ی قوای جسمی‌تان راتحلیل ببرد! پژوهش‌های متعدد نشان داده است زمانی که درمان به شیوه‌ی درست انجامشود، علائم وسواس در ۸۰درصد بیماران بهبود می‌یابد. راهکارهای درمانی مؤثر در این زمینه پیوسته در حال به‌‌روزرسانی هستند و چه بسا در آینده‌ی نزدیک برای آن دسته از بیمارانی که سخت‌تر نسبت به درمان جواب می‌‌دهند نیز درمان قطعی کشف شود.

وی ادامه داد: بسیاری ازافراد مبتلا به بیماری وسواس  تصور می‌کنند هرگونه تماس اتفاقی یا قرارگیری در معرض آلودگی‌ها منجر به آلودگی کامل و آسیب جدی می‌شود. بیماری که به‌موجب این طرز تفکر دائما نگران حفظ خود از آلودگی‌هاست، به نظافت و شستشوی افراطی روی می‌آورد،  این در حالیست که قبل از هر چیز باید بگوییم ،باید حتما  با نظارت روانشناس در مان بیماری وسواس  انجام شود و نمی‌توانید خودتان به تنهایی از بر این بیماری غلبه کنید اما می توان بعنوان مثال با ثبت تعداد دفعات شستشوی دست ها در طول روز در بهبود بیماری وسواس امیدواربود .

لازم به یادآوری است بیمارستان بوعلی در چادگان یکی از مراکز درمانی در این شهرستان بوده که با اصلاحات ابزاری توانستند مصرف آب را بسیار کاهش دهند که در این میان علیرضا اله دادی مدیر انرژی این بیمارستان گفت:ظرفیت تامین آب شرب بیمارستان بوعلی ۱۲۰۰ مترمکعب در ماه بوده است این در حالیست که توانستیم با اصلاحات ابزاری مانند استفاده از آب خاکستری برای آبیاری فضای سبز، استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف و کفشوهای صنعت ظرفیت تامین آب شرب را در این بیمارستان به ۱۰۰ متر مکعب در ماه کاهش دهیم.   

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.