تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
کد خبر : 14086

اختصاص ۷۰ درصد بودجه منطقه ۱۲ به بخش عمرانی

اختصاص ۷۰ درصد بودجه منطقه ۱۲ به بخش عمرانی

اختصاص ۷۰ درصد بودجه منطقه ۱۲ به بخش عمرانی مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان: سند ۲۰۲۰ و پروژه‌های محرک توسعه می‌تواند ما را به سمت درآمدهای پایدار سوق دهد. به گزارش دنیای اسرار:علی باقری در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه منطقه ۱۲ با وسعت ۸۲۰۰ هکتار، بزرگترین منطقه شهر اصفهان است اظهار

Print Friendly, PDF & Email


اختصاص ۷۰ درصد بودجه منطقه ۱۲ به بخش عمرانی

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان: سند ۲۰۲۰ و پروژه‌های محرک توسعه می‌تواند ما را به سمت درآمدهای پایدار سوق دهد.

به گزارش دنیای اسرار:علی باقری در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه منطقه ۱۲ با وسعت ۸۲۰۰ هکتار، بزرگترین منطقه شهر اصفهان است اظهار کرد: حدود ۱۸ درصد آن سهم محدوده قانونی بوده که از این میزان، نزدیک به ۳۰ درصد دارای کاربری صنعتی و ۱۰ درصد بافت فرسوده مصوب است.
وی سرانه کل فضای سبز منطقه ۲۱.۴ مترمربع و سرانه تفرجگاهی در سطح منطقه ۴.۴ متر مربع به ازای هر نفر را اعلام کرد و افزود: در حال حاضر سهم فضای سبز تفرجگاهی از کل فضای سبز این منطقه ۲۱ درصد است.
مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه ۶۰ درصد ترددها برای ورود به شهر اصفهان از منطقه ۱۲ صورت می‌گیرد گفت: بیشترین تراکم تردد مسافران را در بزرگراه معلم و آزادگان است.
وی به پروژه‌ عمرانی مجموعه فرهنگی ورزشی شهرک مهدیه نیز اشاره کرد و افزود: این پروژه با زیربنای ۸۸۰ متر مربع در دو طبقه و اعتبار بیش از ۲۶ میلیارد ریال برای تملک و اجرا در مراحل پایانی است.
باقری پارک‌سوار عاشق آباد را یکی دیگر از پروژه‌های شاخص منطقه و شهر اصفهان عنوان و تشریح کرد: این پروژه در دو فاز با هدف ارتقای استفاده از حمل ونقل عمومی و کاهش بار ترافیکی در حال اجرا است.
وی از اجرای پروژه مرکز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار خیابان امین برای نخستین بار در اصفهان خبر داد و تصریح کرد: این پروژه در زمینی به وسعت ۳۲۵ مترمربع و زیربنای یک‌هزار و ۱۲۲ مترمربع با هدف تاثیر در کاهش جرایم اجتماعی اجرا می‌شود و برای احداث آن بیش از ۲۲ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
باقری با اشاره به خرید فاضلاب شاهین شهر برای تأمین آب مورد نیاز جهت آبیاری فضای سبز این منطقه افزود: با ۱۸ هزارو ۵۰۰ متر لوله گذاری پساب این فاضلاب به میدان استقلال منتقل و در مناطق دو و ۱۲ مورد استفاده قرار می گیرد.
وی به تحقق ۲۰درصدی درآمد و ۷۷ درصد وصول بودجه در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: برای وصول بودجه ۱۶۷ میلیارد تومانی در پایان سال باید ماهانه ۱۴ میلیارد تومان در منطقه وصول گردد.
مدیرمنطقه ۱۲ شهرداری اصفهان ادامه داد: از بودجه ۱۶۷ میلیارد تومانی این منطقه در سال جاری بیش از ۷۰ درصد بودجه به بخش عمرانی و ۴۷ درصد بودجه عمرانی نیز برای تملک و آزادسازی اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه ۴۷درصد بودجه عمرانی برای تملک و آزادسازی، ۱۴ پروژه با اعتباری بیش از ۵۴ میلیاردتومان آزادسازی و تملک می‌گردد خاطرنشان کرد: در بودجه عمرانی سال جاری ۱۲۵ ردیف پروژه تعریف شده که بودجه ۱۱۷ میلیارد تومانی بخش عمرانی را به خود اختصاص می‌دهد.
باقری با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه تعداد پروانه‌های صادر شده در این منطقه ۷۴ درصد رشد داشته است گفت: تعداد پروانه‌های صادر شده در سال جاری۱۷۶ فقره بوده که این میزان در شش ماه نخست سال گذشته ۱۰۰ فقره بوده است؛ همچنین از نظر متراژ پروانه‌های صادر شده سال جاری ۱۰۶ هزار مترمربع و در شش ماه نخست سال گذشته ۶۰ هزار و ۹۲۱ مترمربع پروانه صادر شده است.
وی با اشاره به سه پروژه بزرگ مشارکتی در این منطقه اظهار کرد: یکی از این پروژه‌ها، پروژه مشارکتی تجاری اداری شهید علیخانی است که در زمینی به وسعت دو هزار و ۱۸۰ مترمربع و زیربنای ۱۸ هزار و ۲۳۰ مترمربع در حال احداث است.
مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان به پروژه مشارکتی مسکونی تفکیکی کازرونی اشاره و تشریح کرد: این پروژه در زمینی به وسعت ۴۳۰ مترمربع و زیربنای دو هزارو ۳۷۴ مترمربع در حال ساخت است و مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.
وی پروژه تجاری ورزشی شهرک نگین به عنوان سومین پروژه مشارکتی منطقه ۱۲ عنوان کرد و گفت: این پروژه که در زمینی به مساحت ۱۵۳۷ مترمربع و زیربنای سه هزار و ۶۳ مترمربع در چهار طبقه در حال احداث است و تاکنون ۲۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم تا سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.
باقری با اشاره به دیگر پروژه‌های عمرانی این منطقه گفت: پارک سوار عاشق آباد در دو فاز در حال اجرا است تا پس از بهره برداری ۱۲ خط اتوبوس در این محل ورود و خروج داشته باشند؛ البته برای اجرای دو فاز این پارک سوار حدود ۲۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه مجموعه فرهنگی شهرک کوثر آماده بهره برداری است، گفت: این مجموعه در شهرک کوثر و در زمینی به مساحت ۳۳۷ مترمربع و زیربنای ۶۵۰ مترمربع با اعتباری معادل یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان احداث شده است.
مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه ادامه اتصال خیابان مفتح به آزادگان اظهار کرد: این پروژه با طول ۶۰۰ متر و عرض ۳۰ متر درحال آزادسازی است که تاکنون بیش از ۹۰درصد آزادسازی‌های آن انجام شده و برای انجام این آزادسازی‌ها ۲۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی به ۹ پروژه آماده بهره‌برداری در این منطقه اشاره و اظهار کرد: تا یک ماه آینده ۳۴ میلیارد تومان پروژه در منطقه ۱۲ افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
باقری با اشاره به اینکه در ضلع شرقی اتوبان آزادگان چهار هزار متر لوله گذاری با اعتباری معادل ۷۰ میلیون تومان انجام خواهد شد اظهار کرد: همچنین لوله‌گذاری ضلع شرقی خیابان مطهری با اعتباری معادل ۱۸۵ میلیارد تومان و برای خط انتقال از میدان استقلال تا خیابان استقلال دو هزار متر لوله گذاری با ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در حال انجام است.
وی افزود: شبکه خط انتقال خیابان امام خمینی و فیلتراسیون پساب میدان استقلال از دیگر اقدامات در حال اجرا است.
به گفته مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان در یکسال گذشته ۱۸۷۱ برنامه متنوع فرهنگی در منطقه ۱۲ برگزار شده که ۱۸۷ هزار نفر از این برنامه‌ها استفاده کرده‌اند.
وی به فعالیت دو سمن مردم نهاد در سطح این منطقه ۱۲ اشاره و خاطرنشان کرد: سمن چترنیلی برای حمایت از نوجوانان است که در حال حاضر ۲۵۰ نفر نوجوان و جوان در این مجموعه عضو هستند؛ دومین ان جی او کشتی نجات است که مباحث اجتماعی می پردازد.
باقری از راه اندازی دفتر تسهیل گری در محله ناصرخسرو در سال جاری خبر داد وافزود: در شهر اصفهان چهار دفتر تسهیل گری راه اندازی شده که یکی از آن ها در این منطقه واقع شده است.
مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه سند ۲۰۲۰ و پروژه‌های محرک توسعه می‌تواند ما را به سمت درآمدهای پایدار سوق دهد، گفت: توسعه بیمارستان امام حسین (ع)، راه اندازی بازارهای سنگ و نمایشگاه خودرو، پایانه حمل ونقل بار می تواند در آینده بسیاری از مشکلات این منطقه را رفع کند.
وی با اشاره به امکانات گردشگری منطقه ۱۲ گفت: شهربازی و پارک‌ها همچنین امکاناتی که در آینده احداث می‌شود می‌تواند موقعیت گردشگری خوبی در این منطقه ایجاد کند.
باقری افزود: درصدد راه اندازی پیست دوچرخه سواری و موتور سواری در سطح این منطقه هستیم؛ همچنین در آینده نمایشگاه بین المللی سنگ را در مجاورت شهرک صنعتی محمود آباد احداث خواهیم کرد.
مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای اسرار مبنی بر اینکه از الحاق محمودآباد به اصفهان بیش از ۱۰ سال است که می‌گذرد چرا این منطقه هنوز دارای بافت روستایی بوده و تغییر خاصی نداشته است و شرایط این محله در شأن مردمی که سی شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌اند نیست و از جمله مشکلات مردم میتوان به عدم جمع‌آوری آب‌های سطحی، شبکه فاضلاب و آسفالت معابر اشاره کرد، گفت: این محله از سال ۸۴ به شهر اصفهان الحاق شده و حدود هشت هزار نفر جمعیت دارد و مردم محمود آباد مردمی فوق‌العاده مذهبی هستند و بافت سنتی شهر نیز حفظ شده است.
باقری در ادامه افزود: اقدمات عمرانی خیلی خوبی در این منطقه انجام شده از جمله برای پارک محمودآباد حدود ۵۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر پیاده روهای این محله در حال اجرا است گفت: پروژه دفع آب‌های سطحی این محله در دستور کار قرار دارد و از نظر سرانه‌های فرهنگی و وزرشی دارای شرایط خوبی است همچنین در محمودآباد دو ورزشگاه، فرهنگسرا، کتابخانه، مرکز بهداشت و بهزیستی قرار گرفته است.
مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان ادامه داد: ۷۰ درصد معابر محله محمودآباد در سال های ۹۵ ،۹۶ آسفالت شده و در سال گذشته نیز لوله گذاری اصلی فاضلاب تکمیل گردیده و لوله گذاری فاضلاب منازل نیز در حال اجرا است و نزدیک به هزار و ۱۰۰ انشعاب باید در این منطقه وصل شود و به همین دلیل روکش آسفالت این معابر دچار بهم ریختگی شده است که پیرامون این موضوعبا شرکت آب و فاضلاب صحبت شده تا به کار سرعت دهند و بعد از پایان اتصال انشعابات کار مرمت آسفالت معابر انجام می‌شود.
وی افزود: محمودآباد جز مناطق کم برخوردار است و با توجه به لایحه‌ای که توسط شهرداری به شورای شهر پیشنهاد و تصویب شد هزینه و صدور مجوز حفاری با ۵۰ درصد تخفیف انجام می‌شود.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.