تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
کد خبر : 14516

تعطیلی سه کارگاه ساختمانی فاقد مصالح استاندارد

تعطیلی سه کارگاه ساختمانی فاقد مصالح استاندارد

تعطیلی سه کارگاه ساختمانی فاقد مصالح استاندارد با توجه به رویکرد جدید در  بازدیدهای نظارت عالیه موضوع ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، استفاده از مصالح و اجزاء ساختمانی استاندارد با دقت بیشتری بازبینی و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد. به گزارش دنیای اسرار ، سید عبدالرضا لقمانی رئیس اداره توسعه مهندسی

Print Friendly, PDF & Email

تعطیلی سه کارگاه ساختمانی فاقد مصالح استاندارد

با توجه به رویکرد جدید در  بازدیدهای نظارت عالیه موضوع ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، استفاده از مصالح و اجزاء ساختمانی استاندارد با دقت بیشتری بازبینی و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش دنیای اسرار ، سید عبدالرضا لقمانی رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه وشهرسازی ضمن اشاره به اهداف و خط مشی پیش بینی شده در قانون گفت : تولید ، انتخاب و استفاده از مصالح ساختمانی مرغوب و استاندارد، در کنار استفاده از نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده در احداث پروژه های ساختمانی از اهمیت بسیار بالائی برخوردار است چرا که باعث افزایش طول عمر ساختمانها و حفظ سرمایه های ملی در دراز مدت خواهد بود .

وی بیان داشت: با توجه به لزوم استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و تاکید بر رعایت آن در مباحث مقررات ملی ساختمان، ضرورت بازبینی و کنترل آن در بازدیدهای نظارت عالیه مورد توجه قرار گرفته و در این راستا به منظور بهره مندی از ظرفیت های کارشناسان اداره کل استاندارد بازدیدهای تصادفی از جمله سه کارگاه ساختمانی باحضور این کارشناسان انجام پذیرفت که منجر به تعطیلی هر سه کارگاه گردید.

لقمانی افزود: در فرآیند بازدیدهای کنترلی و نظارتی این اداره کل از پروژه های ساختمانی که فاقد استانداردهای لازم باشند ، علاوه بر دستور توقف عملیات ساختمانی به مراجع صدور پروانه ساختمان ، تخلف احتمالی مهندسان ناظر نیز پس از توصیه و تذکر در لزوم رعایت مقررات ملی ساختمان،  به مراجع ذیربط ارجاع خواهد گردید .

وی همچنین اظهار داشت : در بازدیدهای متعدد به عمل آمده بسیاری از مصالح و اجزاء ساختمانی از جمله بتن آماده، تیرچه ، انواع آجر، پشم سنگ، سیمان، گچ و سایر موادی که دارای ردیف استاندارد اجباری می باشند مورد بررسی قرار گرفته و  برخوردهای نظارتی اداره کل استاندارد نیز با تولیدکنندگان متخلف از قوانین و ضوابط مربوط با مصالح و فرآورده های ساختمانی صنعتی صورت خواهد پذیرفت .

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.