تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳
کد خبر : 15205

سیاست دانشگاه علمی کاربردی اصفهان توسعه مراکز نوآوری است

سیاست دانشگاه علمی کاربردی اصفهان توسعه مراکز نوآوری است

سیاست دانشگاه علمی کاربردی اصفهان توسعه مراکز نوآوری است به گزارش دنیای اسرار، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:در ده سال اول فعالیت دانشگاه جامع علمی و کاربردی ۳۱۳ مرکز علمی کاربردی دانشجو می‌پذیرفت که براساس معیار و اصول بودند درده سال دوم تاسیس

Print Friendly, PDF & Email

سیاست دانشگاه علمی کاربردی اصفهان توسعه مراکز نوآوری است

به گزارش دنیای اسرار، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:در ده سال اول فعالیت دانشگاه جامع علمی و کاربردی ۳۱۳ مرکز علمی کاربردی دانشجو می‌پذیرفت که براساس معیار و اصول بودند درده سال دوم تاسیس دانشگاه ۳۱۳ مرکز به ۸۴۲ مرکز افزایش یافت که این رقم تا سال ۹۴ به هزار و ۷۰ مرکز رسید.

مهدخت بروجردی علوی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از این مراکز فاقد محیط واقعی کار، آزمایشگاه، مدرسان باتجربه و کارآزموده بودندوبرخی از مراکز کلاس های مناسب و امکانات لازم نداشتند، از این رو پایش مراکز در دستور کار قرار گرفت.

وی نخستین اقدام را ساماندهی مراکز اعلام کرد و گفت:حدود ۵۷۰ مرکز دولتی و غیر دولتی تعطیل شدند که شامل مراکز فاقد کیفیت لازم بودندو برگزاری آزمون یکپارچه را نخستین گام برای کیفیت بخشی در مدرک دانشگاه جامع دانست .

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار کد رشته محل در دانشگاه جامع علمی کاربردی داشتیم، گفت: به‌منظور ساماندهی وضعیت دانشگاه جامع ، تعداد کد رشته محل را به پنج هزار و ۲۰۰ کد رشته تقلیل یافته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی سه رسالت مهم برای خود دارد،تصریح کرد: این سه رسالت شامل قانون گرایی، کیفیت گرایی و ماموریت گرایی است و در راستای رسالت کیفیت گرایی، داشگاه مراکز را به چهار سطح تقسیم کرد.

معاون پژوهشی دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: سطح یک دانشگاه هایی هستند که تمام ویژگی هارا دارند، دانشگاه هایی که در سطح چهار قرار بگیرند نیز از رده دانشگاه های جامع علمی کاربردی خارج و دیگر قادر به پذیرش دانشجو نیستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشورعنوان کرد: این دانشگاه در حال تهیه و ساماندهی سامانه «جذب مدرسان» است که اواخر آذر و دی ماه به شکل پایلوت در ۲ استان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: تاکنون مجوز ۱۴۰ مرکز نوآوری در مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور داده شده است و ۲۰ استارتاپ ایجاد خواهد شد.

دراین نشست سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان تصریح کرد:در استان اصفهان ۳ مرکز رشد شامل خوشه فناوری‌های سنگ و صنایع وابسته در تیران و کرون، خوشه گزوشیرینی و صنایع وابسته در مرکز عتیق، خوشه لوازم خانگی و صنایع وابسته مرکز گروه صنعتی انتخاب داریم.

مهدی قیصری گفت : توسعه مراکز نوآوری را در دستور کار داریم و ۲ خوشه فولاد و فرش و صنایع وابسته را در همین راستا افتتاح کردیم ،علاوه بر این درخواست تجاری‌سازی محصولات کشاورزی برای تیران، مرکز نوآوری شهر هوشمند برای مرکز شهرداری‌های اصفهان و مرکز نوآوری خورو بیابانک نیز ارائه شده  است.

وی در ادامه گفت: ۴ رویداد شتاب را در استان اصفهان داریم که شامل رویدادهای شتاب موسیر، سنگ، نمک و فولاد می‌شود که تا پایان امسال اجرایی خواهد شد، رویدادهای شتاب براساس  نیاز جامعه بوده .

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان در ادامه با اشاره به برپایی پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی استان اصفهان، گفت: این نمایشگاه محلی برای ارائه تمام آثار و دستاوردهای دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی است که دقیقاً آثار مرتبط با رشته شغلی‌شان است، هر اثری که اینجا انتخاب شده یک ویژگی شاخص داشته است،

به گزارش دنیای اسرار: امروز پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان در مجموعه  تجاری اصفهان سیتی سنتر گشایش یافت.

این نمایشگاه با محوریت معرفی توانمندی‌ها و ارایه دستاوردهای نوآورانه، معرفی کارآفرینان و مولدان کسب و کار، معرفی رشته‌ها و مشاغل قابل احراز مشاغل خانگی و بومی، کلینیک مشاوره اشتغال و کارآفرینی، برگزاری میزگردهای تخصصی و کارگاه‌های آموزشی برپا شده است.

خبرنگار:محبوبه عزیز

عکاس :احسان حسین آبادی







پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان   ۱۹ تا  ۲۲ آذر امسال برگزار می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.