تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱
کد خبر : 16667

ارادۀ فولاد مبارکه و ایمیدرو توسعۀ فولاد سفیددشت و ورق‌خودرو چهارمحال و بختیاری

ارادۀ فولاد مبارکه و ایمیدرو توسعۀ فولاد سفیددشت و ورق‌خودرو چهارمحال و بختیاری

ارادۀ فولاد مبارکه و ایمیدرو توسعۀ فولاد سفیددشت و ورق‌خودرو چهارمحال و بختیاری به گزارش دنیای اسرار:دکتر خداداد غریب‌پور، رئیس هیئت عامل ایمیدرو، که دکتر رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت را در بازدید از شرکت‌های ورق خودرو چهارمحال و بختیاری و فولاد سفیددشت همراهی می‌کرد، در مصاحبه با خبرنگار فولاد گفت: شرکت ورق

Print Friendly, PDF & Email

ارادۀ فولاد مبارکه و ایمیدرو توسعۀ فولاد سفیددشت و ورق‌خودرو چهارمحال و بختیاری

به گزارش دنیای اسرار:دکتر خداداد غریب‌پور، رئیس هیئت عامل ایمیدرو، که دکتر رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت را در بازدید از شرکت‌های ورق خودرو چهارمحال و بختیاری و فولاد سفیددشت همراهی می‌کرد، در مصاحبه با خبرنگار فولاد گفت: شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در تولید ورق موردنیاز خودروسازان پیشتاز است و عزم فولاد مبارکه و ایمیدرو برای توسعۀ این دو شرکت جدی است.

معاون وزیر صمت در ادامه گفت: شرکت ورق خودرو با پشتیبانی فنی ویژه فولاد مبارکه رو به پیشرفت است و ایمیدرو نیز همراه با فولاد مبارکه از توسعۀ هر دو مجموعۀ فولاد سفیددشت و ورق خودرو حمایت می‌کند.
غریب‌پور افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تولید گریدهای جدید، به‌ویژه در حوزۀ ورق‌های موردنیاز خودروسازان، در این مجموعه انجام خواهد شد.
وی با بیان این‌که پیش‌بینی ما از مصرف ورق خودرو روندی افزایشی است تصریح کرد: نیاز صنعت خودرو روزبه‌روز افزایش می‌یابد و این شرکت نیز با در اختیار داشتن نیروهای متخصص و بهره‌مندی از تجهیزات به‌روز در تولید گریدهای موردنیاز صنعت خودرو پیشتاز است.
غریب‌پور توسعۀ کمی و کیفی در ورق خودرو را نقطۀ قوت این شرکت دانست و گفت: هم‌جواری این شرکت با شرکت فولاد سفیددشت زمینۀ لازم را برای تعریف و اجرای طرح‌های توسعۀ مشترک برای این دو شرکت فراهم می‌کند.
بنا بر این گزارش، در ادامۀ این بازدید، رئیس هیئت عامل ایمیدرو باحضور در شرکت فولاد سفیددشت، با تأکید بر اهمیت بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از فاز دوم فولاد سفیددشت خاطرنشان کرد: خوشبختانه امکانات فنی، ظرفیت فیزیکی، مواد اولیه و نیاز مصرفی بازار این الزام را در فولاد سفیددشت و ورق خودرو به وجود آورده است که توسعه‌های آن‌ها هرچه سریع‌تر اجرا و به بهره‌برداری برسند.
گفتنی است طرح فولاد سفیددشت به‌عنوان یکی از طرح‌های هفت‌گانۀ استانی در ۳۵ کیلومتری جاده شهرکرد- بروجن در سال ۱۳۸۶ شروع شد. ادامۀ اجرای این پروژه پس از یک دورۀ توقف نسبتا طولانی در مرداد ۱۳۹۳ با حمایت و سرمایه‌گذاری ۶۵ درصدی شرکت فولاد مبارکه و ۳۵ درصدی ایمیدرو به جریان افتاد.
این شرکت شامل واحد احیا مستقیم و پروژه‌های فولادسازی و پشتیبانی است.
پروژۀ احیا مستقیم این شرکت در آذرماه ۱۳۹۵ با موفقیت به بهره‌برداری رسید، تا جایی که از زمان راه‌اندازی تاکنون ۱ میلیون و ۶۶۰ هزار تن آهن اسفنجی در این واحد تولید شده است.
فاز دوم این شرکت پروژۀ فولادسازی و ریخته‌گری مداوم با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن اسلب است و با توجه به این‌که این پروژه در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت دارد، پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۳۹۹ این واحد نیز به بهره‌برداری برسد.
با راه‌اندازی واحدهای فولادسازی و واحدهای جنبی این شرکت به‌طور مستقیم برای ۷۵۰ نفر و به‌صورت غیرمستقیم برای ۶۵۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
در طرح‌های توسعۀ آتی این شرکت احداث یک واحد نورد سرد با ظرفیت سالانه ۷۰۰ هزار تن به‌منظور تأمین مواد اولیۀ کارخانه‌های ورق خودرو و تاراز دیده شده است که قرارداد هر دو طرح از طریق مناقصۀ بین‌المللی منعقد شده است.
ضمن این‌که در طرح‌های توسعۀ آتی این شرکت، احداث یک مگامدول  ۱٫۵ میلیون تنی و احداث کورۀ قوس الکتریکی و کوره پاتیلی برای دست‌یابی به دو میلیون تن فولاد نیز پیش‌بینی شده است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.