تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
کد خبر : 17008

ماه جدید زمین کشف شد

ماه جدید زمین کشف شد

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازفارس:ستاره شناسان به تازگی سیارکی را در آسمان ردیابی کردند و دریافتند که سه سال است این سیارک در حال چرخش به دور زمین است و می‌توان آن را ماه کوچک و جدید زمین دانست.  سازمان هوانوردی آمریکا سیارکی به نام «۲۰۲۰ CD۳» را در ۱۵ فوریه شناسایی کرده که

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازفارس:ستاره شناسان به تازگی سیارکی را در آسمان ردیابی کردند و دریافتند که سه سال است این سیارک در حال چرخش به دور زمین است و می‌توان آن را ماه کوچک و جدید زمین دانست.

 سازمان هوانوردی آمریکا سیارکی به نام «۲۰۲۰ CD۳» را در ۱۵ فوریه شناسایی کرده که به مدت سه سال است به دور زمین می‌چرخد و می‌توان آن را ماه کوچک جدید زمین دانست.

اخترشناسان با کمک نقشه‌بردار آسمانی کاتالینا (Catalina Sky Survey) سیارکی را در آسمان ردیابی کردند و دریافتند حدود سه سال است که این سیارک در گردش سیاره ما است.

نقشه‌بردار آسمانی کاتالینا که با بودجه ناسا تأمین می‌شود قطر این سیارک ۶ تا ۱۲ فوت (۲ تا ۴ متر) را تخمین زده و درخشندگی آن را مانند سیارک‌های نوع C دانسته است که از نظر کربن غنی و بسیار متداول هستند.

کارشناسان علمی تأکید می‌کنند، تا حالا بیش از یکی میلیون سیارک کشف شده، اما این دومین موردی است که دور زمین مدار می‌زند.

«Catalina Sky Survey» (نقشه‌بردار آسمانی کاتالینا ) یکی از پروژه‌های ناساست که توسط برنامه رصد اشیاء نزدیک زمین (NEOO) تحت دفتر هماهنگی دفاع سیاره ای (PDCO) پشتیبانی می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.