تاریخ انتشار : جمعه ۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر : 18802

فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران الگویی در منطقه

فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران الگویی در منطقه

به گزارش دنیای اسرار:سخنگوی ستاد کرونا در ورزش: ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در عرصه فعالیت‌های ورزشی با قدرت پیش می‌رویم.سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خود با اهالی رسانه با اشاره به اینکه در اصفهان نمایندگی دو فدراسیون جهانی پزشکی ورزشی را عهده‌دار هستیم گفت: در سطح کشورهای منطقه به عنوان

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش دنیای اسرار:سخنگوی ستاد کرونا در ورزش: ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در عرصه فعالیت‌های ورزشی با قدرت پیش می‌رویم.
سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خود با اهالی رسانه با اشاره به اینکه در اصفهان نمایندگی دو فدراسیون جهانی پزشکی ورزشی را عهده‌دار هستیم گفت: در سطح کشورهای منطقه به عنوان الگو، دستورالعمل‌هایی را در عرصه‌هایی همچون فوتبال و شنا به فیفا و Efc داده ایم که مورد تایید آنان قرار گرفته است.
وی افزود: این دستورالعمل‌ها در سایت فیفا بصورت انگلیسی بارگذاری شده است.
مهرزاد خلیلیان در خصوص پروتکل ارائه شده به وزارت بهداشت گفت: pcr تعیین شده برای مسابقات فوتبال ۱۰ روز است که در صورت بیمار شدن ۲۵ درصد از بازیکنان و کادر ورزشی، اعضای تیم قرنطینه می‌شوند.
وی در ادامه افزود: برای عدم برگزاری لیگ نوزدهم در کار سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال دخالتی نمی‌کنیم چرا که آنان شرایط خودشان را از لحاظ فنی و تخصصی بهتر می‌دانند و ممکن است ورود هواداران را محدود کنند.
سخنگوی ستاد کرونا در ورزش با اشاره به پیش بینی ناپذیر بودن سیر بیماری کرونا در آینده گفت: هدف ما این است که ۹ هفته باقی مانده از لیگ را به سلامت پشت سر بگذاریم و بعد بر اساس شرایط جهانی و البته ملی در مورد زمان برگزاری لیگ آینده تصمیم بگیریم.
وی تصریح کرد: میزان کنترل بیماری کرونا از ۸۰ درصد به ۱۰ درصد رسیده است که ما همگان را به تاب آوری، عدم حضور بیش از ده دقیقه‌ای در مراکز سربسته و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت می‌کنیم.
سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خسارت‌های وارده بر اثر کرونا در عرصه‌های مختلف ورزشی گفت: باید با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، در عرصه ورزشی از فعالیت باز نمانیم.
وی درخصوص همکاری باشگاه‌های ورزشی گفت: از عملکرد باشگاه‌ها راضی هستیم چرا که علاوه بر همکاری با ما، برخی در اجرای پروتکل‌های بهداشتی از ما جلوتر بوده‌اند و افسران سلامت ما نیز ماموریت دارند که تمام پروتکل‌ها از جمله pci و حفظ فاصله گذاری‌های اجتماعی را کنترل کنند.
مهرزاد خلیلیان در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای اسرار مبنی بر هدف نگارش و رونمایی از کتاب “معجزه پنجم” گفت: در فوتبال ایران کمتر کتابی نوشته می‌شود به همین دلیل تصمیم گرفتم این کتاب را برای مستندسازی و ثبت تاریخ شفاهی فوتبال بنویسم و امیدوارم نوشتن این کتاب حرکتی تاثیرگذار باشد.
وی افزود: سپاهان تنها تیمی است که در جام باشگاه‌های جهان شرکت کرده و امیدوارم توانسته باشم دین خود را به سپاهان ادا کنم.
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار دنیای اسرار مبنی بر جایگاه ایفمارک در بحث کرونا بخصوص در زمینه فوتبال و تست های Pcr گفت: ایفمارک کمک کننده بود و پزشکان ایفمارک، پزشکان حاذق و زحمت کشی هستند که ما مشکلات و سختی‌های آن‌ها را درک می‌کنیم.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.