تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
کد خبر : 18888

بهره برداری از ۲۵ میلیارد ریال پروژه سازمان پایانه های شهرداری اصفهان

بهره برداری از ۲۵ میلیارد ریال پروژه سازمان پایانه های شهرداری اصفهان

در چهارمین برنامه از سری برنامه های “هر یکشنبه یک افتتاح” مطرح شد؛ بهره برداری از ۲۵ میلیارد ریال پروژه سازمان پایانه های شهرداری اصفهان شهردار اصفهان: اصفهان در آستانه انقلاب عمرانی است در ادامه برنامه های “هر یکشنبه یک افتتاح” و همزمان با دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه

Print Friendly, PDF & Email

در چهارمین برنامه از سری برنامه های “هر یکشنبه یک افتتاح” مطرح شد؛

بهره برداری از ۲۵ میلیارد ریال پروژه سازمان پایانه های شهرداری اصفهان

شهردار اصفهان: اصفهان در آستانه انقلاب عمرانی است

در ادامه برنامه های “هر یکشنبه یک افتتاح” و همزمان با دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) چندین طرح سازمان پایانه های مسافربری شهرداری اصفهان با حضور شهردار اصفهان، اعضای شورای شهر و چند تن از معاونین و مدیران شهرداری به بهره برداری رسید.

به گزارش دنیای اسرار: احداث پمپ گازوئیل در پایانه صفه، اتوماسیون بار در پایانه مسافربری صفه، احداث انبار مرکزی سازمان و اصلاح هندسی از جمله پروژه های عمرانی و خدماتی سازمان پایانه های مسافربری شهرداری اصفهان بود که در ادامه سری برنامه های اصفهان در مسیر امید به بهره برداری رسید.

پروژه های هزار میلیارد تومانی در نوبت افتتاح

شهردار اصفهاندر حاشیه بهره برداری از این پروژه ها با بیان اینکه این برنامه در راستای ادامه برنامه های “هر یکشنبه یک افتتاح” برگزار میشود، اظهار کرد: این پایانه نیاز به انبار بزرگ، پمپ گازوئیل و نیاز به اتوماسیونیداشت تا بتواند هر آنچه وارد این پایانه می شود را ثبت کند، همچنین نیاز به یک اصلاح هندسی داشت تا حرکت خودروها در آن روان شود.

قدرت اله نوروزی تصریح کرد: از این پس رانندگان عزیز می توانند پس از طی یک مسافت طولانی در همین ترمینال ماشین های خود را گازوئیل زده و از رفتن به داخل شهر و طی مسافت طولانی آسوده شوند.

وی ادامه داد: امروز نیاز مسافرینی که دارای بار هستند و قصد دارند این بار را به امانت سپرده و در شهر دیگر تحویل بدهند، تامین شده است؛ همچنین انباری که نیاز و لازمه یک پایانه به شمار می رود، احداث شده است. 

شهردار اصفهان با بیان اینکه اصلاح هندسی پایانه صفه، حرکت را برای رانندگان تسهیل کرده است، تاکید کرد: این اصلاح هندسی تردد در پارکینگ را روان و دسترسی مردم را آسان کرده است.

وی افزود: در هر یکشنبه قرار است پروژه های یک هزار میلیارد تومانی و ملی مانند نمایشگاه، جاده فرزانگان، پل آفتاب و … افتتاح شود. امیدواریم سالن اجلاس سران نیز تا پایان سال با هزینه ای بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری برسد.

نوروزی ضمن تاکید بر اینکه اصفهان در آستانه انقلاب عمرانی است، اضافه کرد: در سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه عمرانی در شهر صورت گرفته است. برنامه “هر یکشنبه، یک افتتاح” نیز دسترنج مهندسان، مدیران و کارگران شهرداری و همچنین اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در سه سال گذشته است.

احداث تراموا و بهره برداری از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از جمله پروژه های مهم حمل و نقلی

وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل کارهای مهمی در اصفهان در حال انجام است، گفت: به زودی شاهد بهره برداری از پارکینگ کنار پایانه صفه خواهیم بود که کار بسیار بزرگی است، همچنین به زودی بهره برداری از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس انجام و در ادامه یکی از بزرگترین پروژه های حمل و نقلی یعنی تراموا امسال کلنگ زنی می شود.

شهردار اصفهان تاکید کرد: در همین روزها هزار کارگر در زیر زمین مشغول فعالیت هستند تا خط دوم مترو هر چه زودتر در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

وی گفت: اجرای برنامه “هر یکشنبه، چند افتتاح” کار کوچکی نیست و امیدوارم این برنامه ها گام هایی برای آسان تر شدن زندگی مردم بوده و باعث آرامش روانی شهروندان و ارائه خدمات به صورت ارزان برای شهروندان شود.

ویژه برنامه های هر یکشنبه یک افتتاح نشان از سرزندگی و پویایی شهر دارد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این برنامه اظهار کرد: ویژه برنامه های “هر یکشنبه، یک افتتاح” ثمره همکاران ما در شهرداری است و نشان می دهد شهر پویایی و سرزندگی داشته و با وجود مشکلات اقتصادی کشور همچنان مسیر توسعه خود را طی می کند.

علیرضا نصراصفهانی با بیان اینکه چهار ترمینال به نام های زاینده رود، جی، کاوه و صفه در اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: به منظور رعایت شأن و منزلت مردم باید شرایطی را فراهم کنیم تا به بهترین شکل ممکن همه میهمانانی که به شهر اصفهان می آیند با کمترین زحمت در این پایانه ها بتوانند امور خود را دنبال کنند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه در جریان اقدامات سازمان پایانه های شهرداری اصفهان قرار داشتم شاهد زحمات مدیران این سازمان بوده ام و ثمره بخشی از این زحمات امروز به بهره برداری رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: امیدواریم روز به روز شهر به سمت هوشمندسازی گام بردارد و این موضوعی است که در همه شهرها باید اجرا شود. یکی از جاهایی که می تواند به سمت هوشمند سازی گام بردارد همین پایانه هاست.

وی اضافه کرد: از همه کسانی که در این چهار پایانه شهر اصفهان شرکت هایی را دارند و در ایام سخت کرونا با ایثار گری به ارائه خدمات مشغول بودند، تشکر می کنم.

حذف تردد اتوبوس های بین شهری تا پایانه کاوه برای سوخت گیری

مدیرعامل سازمان پایانه‌ های مسافربری شهرداری اصفهان نیز در این آئین، هزینه احداث پمپ گازوئیل در پایانه صفه، احداث انبار مرکزی سازمان، اصلاح هندسی و اتوماسیون بار را ۲۵ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: احداث پمپ گازوئیل در پایانه صفه باعث جلوگیری از آلودگی هوا، تسهیل امور رانندگان و شرکت‌ های مسافربری، جلوگیری از اتلاف وقت رانندگان و افزایش ایمنی سفر می‌ شود و از این پس نیاز نیست رانندگان اتوبوس‌ های بین شهری برای سوخت‌گیری مسیر ۲۰ کیلومتری را به سمت پایانه کاوه طی کنند.

عباس محبوبی با بیان اینکه جایگاه پمپ گازوئیل صفه با صرف هزینه ای معادل ۱۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در کمتر از چهار ماه افتتاح شد، تصریح کرد: جایگاه پمپ گازوئیل پایانه صفه در زمینی به وسعت یک‌ هزار مترمربع ساخته شد و مورد بهره ‌برداری قرار گرفت، در این جایگاه دو مخزن ۴۵ هزار لیتری قرار گرفته که ۳۰۰ دستگاه اتوبوس بین شهری می‌ توانند در آن سوخت‌ گیری کنند.

وی ادامه داد: در جایگاه پمپ گازوئیل پایانه صفه بخشی از اتوبوس‌ های شرکت واحد اتوبوسرانی نیز قادر به سوخت‌گیری خواهند بود.

محبوبی بیان داشت: طرح اصلاح هندسی در پایانه صفه در سه هزار متر مربع زمین انجام و فضای مناسبی برای پیاده شدن مسافران در نظر گرفته شده است، برای اجرای این طرح هندسی ۳۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به احداث اتوماسیون بار در پایانه مسافربری صفه، افزود: اتوماسیون بار صفه در زمینی به مساحت ۱۶۵ مترمربع و با هزینه ۲۵۰ میلیون تومان اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به یکی دیگر از طرح های پایانه های مسافربری، افزود: در سال ۹۷ اتوماسیون بار در پایانه کاوه مورد بهره‌ برداری قرار گرفت. اتوماسیون بار پایانه صفه نیز فضای مناسبی برای ساماندهی بارهای مسافران است.

وی تاکید کرد: انبار مرکزی سازمان پایانه‌ ها در زمینی به وسعت ۵۰۰ مترمربع با صرف حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار احداث و مورد بهره‌ برداری قرار گرفت.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.