تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
کد خبر : 18891

سازمان پزشکی قانونی یک بازوی کارشناسی برای دستگاه قضایی

سازمان پزشکی قانونی یک بازوی کارشناسی برای دستگاه قضایی

مدیر کل سازمان پزشکی قانونی استان اصفهان: بیشترین قصور پزشکی در رشته‌های زنان و زایمان، پزشکان عمومی و ارتوپدی بوده است.به گزارش دنیای اسرار:علی سلیمانی‌پور در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: در سال نود و هشت، ۹۳ قربانی غرق شدگی در استان اصفهان داشتیم که متاسفانه این تعداد رشد ۸۰ درصدی نسبت به سال

Print Friendly, PDF & Email

مدیر کل سازمان پزشکی قانونی استان اصفهان: بیشترین قصور پزشکی در رشته‌های زنان و زایمان، پزشکان عمومی و ارتوپدی بوده است.
به گزارش دنیای اسرار:علی سلیمانی‌پور در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: در سال نود و هشت، ۹۳ قربانی غرق شدگی در استان اصفهان داشتیم که متاسفانه این تعداد رشد ۸۰ درصدی نسبت به سال ۹۷ داشتند.
وی با اشاره به اینکه سازمان پزشکی قانونی یک بازوی کارشناسی برای دستگاه قضایی است گفت: ۳۰ تا ۳۵ درصد پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی مطرح می‌شود برای ارزیابی دقیق‌تر و اعلام نظر در خصوص ابعاد پزشکی و پیراپزشکی به پزشکی قانونی ارجاع می‌شود.
مدیر کل سازمان پزشکی قانونی اصفهان با بیان اینکه تعداد پرونده‌های سقط درمانی ۷۷۷ پرونده است و برای ۵۹۲ مورد مجوز سقط صادر شده است گفت: برای ۱۲۴مورد مدارک و یا سن بارداری به گونه‌ای بود که امکان صدور مجوز سقط وجود نداشت اما با این وجود با کاهش ۳ درصدی پرونده‌های سقط درمانی، در سال گذشته مواجه بودیم.
سلیمانی‌پور با اشاره به فوت بیش از ۳۰۰ نفر از شهروندان اصفهانی به دلیل سوء مصرف مواد مخدر در سال ۹۸ گفت: این آمار فوتی رشد ۱۰ درصدی داشته است.
وی همچنین در خصوص وضعیت منابع انسانی اداره پزشکی قانونی استان نیز گفت: با توجه به شرح وظایف محوله و مراکز شهرستانی، کمترین نیرو را در اختیار داشتیم اما تعداد قابل توجهی در سال گذشته جذب و امسال هم اضافه می‌شوند.
مدیرکل سازمان پزشکی قانونی استان اصفهان با بیان محرمانه بودن آمار خودکشی و همچنین آمار مسمومیت با الکل گفت: این آمار در این دو بخش نسبت به سال قبل تغییر محسوسی نداشته است.
وی همچنین در این مورد افزود: روش خودکشی بر حسب سن، بوم و دیگر شرایط تغییر می‌کند، مثلا روش خودکشی در استان‌های شمالی به صورت مسمومیت و در استان‌های غربی بیشتر به صورت خودسوزی می‌باشد.
سلیمانی‌پور بیشترین موارد قصور پزشکی را در رشته‌های زنان و زایمان، پزشکان عمومی و پزشکان ارتوپدی دانست که بعد از آن‌ها دندان‌پزشکان، آرایشگران و دندان‌سازهای تجربی بیش‌ترین قصور را در خدمات خود داشته‌اند‌.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.