تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۹:۱۲
کد خبر : 19281

شروع عملیات اجرایی تصفیه خانه تکمیلی جنوب اصفهان

شروع عملیات اجرایی تصفیه خانه تکمیلی جنوب اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: برنامه ها و راهبرد های عملیاتی برای سازگاری و صرفه جویی در حوزه مصرف آب فضای سبز شهر اصفهان بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، محقق شده است و در حال اجرا می باشد.به گزارش روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان حسین امیری اظهار کرد: یکی

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: برنامه ها و راهبرد های عملیاتی برای سازگاری و صرفه جویی در حوزه مصرف آب فضای سبز شهر اصفهان بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، محقق شده است و در حال اجرا می باشد.
به گزارش روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان حسین امیری اظهار کرد: یکی از اقدامات و برنامه‌های شهرداری اصفهان و معاونت خدمات شهری به منظور کاهش مصرف و افزایش بهره‌وری و همچنین مدیریت تامین،توزیع و مصرف آب در بخش فضای سبز تکمیل طرح های کلکتورها، مخازن آب و تکمیل و احداث تصفیه خانه های تکمیلی بوده است.
وی تصریح کرد: در سال جاری طبق برنامه ریزی صورت گرفته دو تصفیه خانه تکمیلی پساب واقع در جنوب و شمال اصفهان عملیات اجرایی خود را آغاز می نماید.
معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری مراسم هر یکشنبه یک افتتاح گفت:در مراسم افتتاح و کلنگ زنی یکشنبه گذشته کلنگ عملیات احداث تصفیه خانه جنوب شهر واقع در منطقه شش شهرداری با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان به زمین خورد و تا انتهای سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
معاون شهر دار اصفهان با اشاره به عرصه های فضای سبز تحت پوشش تصفیه خانه جنوب گفت: با اجرایی شدن این تصفیه خانه محدوده های پارک جنگلی شرق اصفهان ، باغ رضوان، میدان میوه تره بار، بخشی از اراضی هزار دره و برخی از عرصه های فضای سبز مناطق چهار و شش تحت پوشش شبکه آبیاری این تصفیه خانه قرار خواهند گرفت.
امیری ادامه داد: با اجرایی شدن تصفیه خانه تکمیلی جنوب در فصل تابستان ۵۰۰ هکتار و در زمستان در حدود ۸۰۰ هکتار از ارضی فضای سبز اصفهان تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
حسین امیری به کیفیت پساب خروجی این تصفیه خانه اشاره کرد و گفت: نوع فریند های تصفیه در تصفیه خانه تکمیلی جنوب اصفهان بصورت تصفیه بیو لوژیکی به روش MBBR (راکتور بیولوزیکی با بستر رشد معلق) ، تصفیه شیمیایی به روش انعقاد، لخته سازی و ته نشینی،فیلترهای شنی تحت فشار و گند زدایی به روش الکترولیز نمک طعام و تولید مولتی اکسیدان طراحی شده است که مناسب برای آبیاری عرصه های فضای سبز شهری مطابق با استاندارد های معتبر داخلی و خارجی می باشد.
وی به ظرفیت کمی این تصفیه خانه اشاره کرد و گفت: دبی ورودی به تصفیه خانه ۲۴۰ لیتر بر ثانیه معادل ۲۰۷۳۶ متر مکعب در شبانه روز خواهد بود.
امیری تاکید کرد کلیه این مراحل زیر نظر متخصصان حوزه معاونت خدمات شهری و معاونت عمران شهرداری اصفهان برنامه ریزی و اجرا شده است.
وی با بیان اینکه برای استفاده از منابع پایدار(پساب) احداث سامانه انعقاد، لخته سازی، و ته نشینی تصفیه خانه تکمیلی سپاهانشهر با ظرفیت۱۴۰ لیتر بر ثانیه و ۵ میلیارد تومان اعتبار از هفته گذشته اجرایی شده است.
وی خاطرنشان کرد: در مناطقی که پساب جایگزین آب مصرفی فضای سبز شده، شهرداری اصفهان به منظور افزایش سطح آب های زیرزمینی نسبت به عدم استفاده از چاههای آب فضای سبز اقدام نموده است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.