تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
کد خبر : 19439

شورای تخصصی فرهنگی هیات ورزش های رزمی شهرستان خمینی شهر با حضور امام جمعه خمینی شهر در بیست و ششم تیر ماه در دفتر امام جمعه برگزار شد.

شورای تخصصی فرهنگی هیات ورزش های رزمی شهرستان خمینی شهر با حضور امام جمعه خمینی شهر در بیست و ششم تیر ماه در دفتر امام جمعه برگزار شد.

به گزارش  دنیای اسرار، این نشست همزمان با هفته عفاف و حجاب و به منظور تقدیر از بانوان محجبه و فعال در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در هیات ورزش های رزمی برگزار گردید.حضرت آیت الله موسوی امام جمعه خمینی شهر ضمن اشاره به ورزش پهلوانی گفت: تربیت نسل ورزشکار مومن و

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش  دنیای اسرار، این نشست همزمان با هفته عفاف و حجاب و به منظور تقدیر از بانوان محجبه و فعال در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در هیات ورزش های رزمی برگزار گردید.
حضرت آیت الله موسوی امام جمعه خمینی شهر ضمن اشاره به ورزش پهلوانی گفت: تربیت نسل ورزشکار مومن و متدین یکی از اصول ورزش است و افزود: ورزش باستانی از جمله ورزشهایی است که علاوه بر ورزش تبلیغ دین و مباحث اخلاقی را در بر دارد و تقویت کمیته فرهنگی در هیات های ورزشی کار بسیار پسندیده ایست که خود الگویی منحصر به فرد است.
وی حرکت در ورزش را در دو جهت دانست، ابتدا ورزش حرفه ای و دوم ورزش همگانی، در ورزش همگانی نیاز است ورزش به فرهنگ تبدیل شود تا در وجودمان ریشه بدواند.
آیت الله موسوی حمایت و تقدیر از ورزشکاران حرفه ای را لازمه فعالیت مسولان ورزشی از جمله شورای فرهنگ عمومی شهرستان دانست.
امام جمعه خمینی شهر با اشاره به موضوع عفاف و حجاب گفت: شما بانوان نمونه هستید زیرا با حفظ حجاب در میدان‌های ورزشی حضور دارید و با حفظ حجاب اجازه سو استفاده به دشمنان را نمی دهید. ایشان حجاب را برای بانوان تاج بندگی دانست و افزود: یکی از ارزشهای بسیار مهم همانگونه که در قرآن کریم ذکر شده است حفظ حجاب است. خصوصا در سوره های نسا و نور آیاتی مبنی بر عفاف و حجاب بیان شده است و عفت در کلام، مال و… در قرآن بیان شده است زیرا همه جوامع ما باید عفیف باشد لذا شما خواهران علاوه بر حفظ حجاب خودتان را حفظ کرده اید و این کار شما قابل تحسین است.
ذاکری مسئول کمیته فرهنگی هیات ورزش های رزمی ضمن اشاره به توانایی های فرهنگی هنری در شهرستان خمینی شهر گفت: بدون شک ورزش و تربیت بدنی در جوامع امروزی دارای کارکردهای اجتماعی و فرهنگی فراوانی است و باید در حوزه پژوهش های اجتماعی و فرهنگی توجه ویژه ای به آن مبذول شود و این نکته نباید فراموش شود که فعالیت های فرهنگی نیازمند برنامه های راهبردی،اجرایی و کاربردی است.
ذاکری در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره ۲۳۰۰ شهید شهرستان خمینی شهر گفت: اگر همه نهادهای فرهنگی برنامه مدون برای ترویج فرهنگ داشته باشند و از افراد متخصص استفاده کنند موفقیت ها نیز افزون تر خواهد شد که امیدواریم هیات ورزش های رزمی نمونه بارزی از این موفقیت ها باشد.
در پایان ضمن تقدیر از بانوان حاضر در جلسه از خانواده شهید مدافع حرم عبدالمهدی کاظمی تجلیل شد و احکام مسولین فرهنگی و روابط عمومی هیات اهدا شد که مجتبی درویشی و حسینعلی عمادی به عنوان مسولین فرهنگی هیات رییسه، عبداله ذاکری، رحیم حاج حیدری، حمیدرضا رحمتی، وحید کاظم نادی، زینب فخاری، اطهر صفری به عنوان مسولان کمیته فرهنگی، سهیل ملک پور، سعید بیگی، فرشته قدیری و مجیدی به عنوان مسولان روابط عمومی منصوب شدند. گفتنی است این مراسم با اقامه نماز ظهر و عصر به پایان رسید.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.